Scharakteryzuj założenie szkoły narodowej .

Scharakteryzuj założenie szkoły narodowej .
Odpowiedź

Już w XVI wieku różne narody zaczęły sobie zdawać sprawę ze swych odrębności narodowych, a co za tym idzie-kulturowych. Istniały wówczas szkoły np. francuskie, hszpańskie, włoskie, angielski i niemiecki. Jednak najpełniej rozwinęły się w II poł.XIX w Były one obroną przed dominacją muzyki obcej.Głównym założeniem szkół narodowych było pokazanie własnego pierwiastka narodowego , przejawiającego się w muzyce głównie świeckiej. Cechą kierunku narodowego była pełna świadomość własnej odrębności, którą kompozytorzy chcięli pokazać w swojej twórczości. W XIXw powstały takie szkoły jak:polska, czeska, rosyjska i szkoły skandynawskie:norweska, fińska i duńska.

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Powtórka z epok - barok i oświecenie.

1. Styl barokowy w sztuce (Malarstwo, architektura)
· Termin barok pochodzi z języka portugalskiego „barocco” oznacza nieregularną perłę o dziwnym kształcie, włosi używali tego słowa do określenia czegoś przesadnego.
· Termin...

Język polski

Powtórka z epok - Barok, Oświecenie.

1. Styl barokowy w sztuce (Malarstwo, architektura)
• Termin barok pochodzi z języka portugalskiego „barocco” oznacza nieregularną perłę o dziwnym kształcie, włosi używali tego słowa do określenia czegoś przesadnego.
• Term...

Pedagogika

Historia wychowania

Pytania egzaminacyjne z Histori Wychowania

ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE Z HISTORII WYCHOWANIA
1. Scharakteryzuj wychowanie u ludzi pierwotnych
Cechą wychowania w społeczeństwie pierwotnym jest jego równość: razem i jednakowo cho...

Język polski

Oświecenie-opracowanie

Oświecenie

Spis pytań :

Kierunki filozoficzne w XVIII wieku.
Granice czasowe epoki oświecenia w Polsce. Wyjaśnij nazwę epoki.
Na czym polegała hybrydalność polskiego oświecenia? Charakterystyka 3 kierunków artys...

Historia

Charakterystyka i ocena postawy społeczeństwa polskiego wobec zaborcy w II połowie XIX wieku.

Scharakteryzuj i oceń postawy społeczeństwa polskiego wobec zaborcy w 2 poł. XIX wieku.

I. Wstęp
Przywiązanie Polaków do idei patriotyzmu w okresie zaborów wystawione zostało na poważną próbę. Zwłaszcza po upadku powstania...