Już w XVI wieku różne narody zaczęły sobie zdawać sprawę ze swych odrębności narodowych, a co za tym idzie-kulturowych. Istniały wówczas szkoły np. francuskie, hszpańskie, włoskie, angielski i niemiecki. Jednak najpełniej rozwinęły się w II poł.XIX w Były one obroną przed dominacją muzyki obcej.Głównym założeniem szkół narodowych było pokazanie własnego pierwiastka narodowego , przejawiającego się w muzyce głównie świeckiej. Cechą kierunku narodowego była pełna świadomość własnej odrębności, którą kompozytorzy chcięli pokazać w swojej twórczości. W XIXw powstały takie szkoły jak:polska, czeska, rosyjska i szkoły skandynawskie:norweska, fińska i duńska.
Powtórka z epok - barok i oświecenie.
1. Styl barokowy w sztuce (Malarstwo, architektura)
· Termin barok pochodzi z języka portugalskiego „barocco” oznacza nieregularną perłę o dziwnym kształcie, włosi używali tego słowa do określenia czegoś przesadnego.
· Termin...
Powtórka z epok - Barok, Oświecenie.
1. Styl barokowy w sztuce (Malarstwo, architektura)
• Termin barok pochodzi z języka portugalskiego „barocco” oznacza nieregularną perłę o dziwnym kształcie, włosi używali tego słowa do określenia czegoś przesadnego.
• Term...
Historia wychowania
Pytania egzaminacyjne z Histori Wychowania
ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE Z HISTORII WYCHOWANIA
1. Scharakteryzuj wychowanie u ludzi pierwotnych
Cechą wychowania w społeczeństwie pierwotnym jest jego równość: razem i jednakowo cho...
Oświecenie-opracowanie
Oświecenie
Spis pytań :
Kierunki filozoficzne w XVIII wieku.
Granice czasowe epoki oświecenia w Polsce. Wyjaśnij nazwę epoki.
Na czym polegała hybrydalność polskiego oświecenia? Charakterystyka 3 kierunków artys...
Charakterystyka i ocena postawy społeczeństwa polskiego wobec zaborcy w II połowie XIX wieku.
Scharakteryzuj i oceń postawy społeczeństwa polskiego wobec zaborcy w 2 poł. XIX wieku.
I. Wstęp
Przywiązanie Polaków do idei patriotyzmu w okresie zaborów wystawione zostało na poważną próbę. Zwłaszcza po upadku powstania...