jak jest ; Patrzymy na nich z góry Poniżamy Nie uważamy za tak dobrych jak my jak powinno być ; powinnyśmy traktować ich tak samo jak wszystkich Gdyż to , że osoba jest niepełnosprawna nie znaczy , że jest grosza od osób w pełni sprawnych .
Jak jest: Ludzie często nie mają szacunku do osób niepełnosprawnych, nie zdając sobie sprawy z tego, iż oni też mają uczucia i niczym się do nas nie różnią. Najczęściej zamiast po prostu pomóc, gdy coś sprawia im trudność tylko się mu przyglądamy. Jak powinno być: Powinniśmy traktować tych ludzi normalnie. Otaczać tych ludzi opieką. Pomagać im w rzeczach, które sprawiają im trudność. Dlaczego jest tak, jak nie powinno być? Ponieważ ludzie nie są przyzwyczajeni do tego, że są wśród nas ludzie niepełnosprawni. Często zapominamy się.
Dlaczego Unia Europejska ??
Czemu służy Unia Europejska? Dlaczego i w jaki sposób została stworzona? Jak funkcjonuje? Czego już dokonała dla swoich obywateli i jakie nowe wyzwania przed nią stoją? Jakie są niezbędne zmiany, które należy wprowadzić w związku z roz...
Łamanie praw człowieka na świecie
“ Wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi w swej godności i w swoich prawach. Są obdarzeni rozumem oraz powinni postępować wobec innych w duchu braterstwa” głosi pierwszy artykuł Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka uchwalonej przez Or...
Systemy oświatowe
Systemy oświatowe
Amerykański system stosuje metodę szufladkową.
Szkolnictwo w Hiszpanii jest prawie prywatne ( jak weszli do unii to bardzo dużo zmienili na + swoją oświatę)
W Anglii są ograniczenia ze względu na płeć(kobie...
Wielokulturowość w edukacji
Edukacja w kontekście współczesnego rynku pracy.
Edukacja urasta do rangi jednego z najważniejszych wyzwań przyszłości dla polskiego społeczeństwa. Ma ona podstawowe znaczenie zarówno dla rozwoju ekonomicznego, ponieważ jest waru...
Diagnostyka pedagogiczna, wykłady z IV sem., dr Kurowski, EUHE
WYKŁAD I 24.02.06
LITERATURA:
• „A,B,C testów osiągnięć szkolnych” pod. red. B. Niemiecki, W-wa 1977
• Bocheński J.M. „Współczesne metody myślenia”; Poznań 1993
• Kamieński A. „Funkcje pedagogiki społeczne...