-bogactwo ozdób i złoceń, przepych - kontrastowość -alegoryczność -oszołomienie i olśnienie odbiorcy, celem miało być zaskoczenie,
1.Bogactwo barw. 2. Przepych form. 3.Monumentalne założenia klasztorne, zbliżone do pałacowych. 4.Różnorodne rozwiązania elewacji i rzutów kościołów.
Pytania do baroku 1. Podaj ramy czasowe epoki . 2. Co oznaczało słowo: barok? 3. Opisz cechy charakterystyczne dla epoki baroku 4. Podaj różnicę między polifonią a homofonią. 5. Jak nazywała się grupa artystów, która powołała do życia operę i co by
Pytania do baroku 1. Podaj ramy czasowe epoki . 2. Co oznaczało słowo: barok? 3. Opisz cechy charakterystyczne dla epoki baroku 4. Podaj różnicę między polifonią a homofonią. 5. Jak nazywała się grupa artystów, która powołała do...
Średniowiecze - konspekt. Sztuka barokowa
9-10. „Bogurodzica” jako zabytek języka polskiego, historia utworu, walory literackie
„Bogurodzica” jest najwspanialszą i najstarszą polską pieśnią religijną. Nie znamy dokładnej daty jej powstania. Jej powstanie wiąże si�...
Nauka o języku.
1. Omów cztery podstawowe zasady rządzące polską ortografią.
– zasada fonetyczna – piszemy jak mówimy i słyszymy, np. nos, woda, pisać
– zasada morfologiczna – piszemy zgodnie z budową wyrazu, uwzględniając obocznośc...
Powtórka z epok – Młoda Polska (wersja poprawiona)
Niżej załączam to w dokumencie Word (lepsza jest ta w wordzie bo w niektórych pyt. są tabelki, a strona internetowa likwiduje te tabelki)
1. Wymień i wyjaśnij różne terminy nazywające okres w literaturze na przełomie XIX i XX wie...