Uczymy się nie dla szkoły lecz dla życia

Dla wielu uczniów szkoła, nauka i wiedza to nudny i niepotrzebny obowiązek. Twierdzą, że to strata czasu i pieniędzy. Jednak czy uczymy się dla szkoły, nauczycieli, rodziców? Moim zdaniem nie. W swojej pracy postaram się to udowodnić na podstawie utworu "Korzyść z nauki", którego autorem jest Jean de La Fontaine.
"Gorzej umieć za mało niżeli za wiele" – takie jest główne przesłanie tej bajki. Dlaczego warto posiadać wiedzę? Człowiek, który jej nie ma, nie może stwierdzić, czy jest ona czymś cennym. Świadczą o tym słowa bogatego prostaka do mędrca:
" Szkoda twej pracy, mój mądry sąsiedzie
I żyjesz i umrzesz w biedzie
Bo z nauk nie ma intraty.
Uczonym zawsze się zdaje,
Że słowa w dalekiej kraje
Rozniesie blask ich nazwiska"
Zamożny człowiek, niebogaty w wiedzą, nie widzi żadnych korzyści wypływających z czytania ksiąg, rozważania nad wierszami, rozmyślania. Nie wie, jak trudno się ją zdobywa, dlatego nie potrafi jej docenić. Niejednokrotnie my także narzekamy na nadmiar obowiązków szkolnych, prac domowych. Nie zastanawiamy się nad tym, że wszystkie te ćwiczenia wykonujemy, by rozwijać siebie.
Jednak w szkole nie najważniejsze jest to, że zapamiętamy nazwy stolic wszystkich państw, nauczymy się płynnego potęgowania, będziemy potrafili bezbłędnie wykonać nawet najtrudniejszy rozbiór logiczny i gramatyczny zdania. Ważniejsza jest nasza kultura i szacunek, którego nabierzemy do wszystkich ludzi, gdy zrozumiemy jak wszyscy ciężko pracujemy.
Kolejnym argumentem przejawiającym za słusznością mej tezy jest to, że człowiek mądry, wykształcony potrafi dostrzec wiele więcej. Dokładniej dostrzega swoje błędy, lepiej je analizuje. Jest wyrozumiały. Potrafi zrozumieć innego człowieka, wytłumaczyć, pomóc. Najlepszym dowodem na to jest cytat z utworu:
"i bogacz w jednej godzinie
Postradał całe swe mienie.
Więc o chlebie żebraczym gdy z głodu przymierał,
Mędrzec owocem swej pracy go wspierał".
Tak więc nauka nie jest czymś, co można nam odebrać, tak jak na przykład dobra materialne. Jest to coś niezniszczalnego, coś naszego, osobistego, coś bardzo cennego. Na pewno każdy w głębi ducha chciałby być kimś mądrym, inteligentnym, szanowanym.
Jeżeli zrozumiemy sens szkoły, nauki i wykształcenia, wtedy spojrzymy na siebie, swoje życie, pracę i innych ludzi z innej perspektywy. Powinniśmy dostrzegać nie tylko trudy naszej pracy, ale również jej cele i skutki. Wtedy praca stanie się przyjemniejsza. Myślę, że nauka jest czymś cennym i warto ją posiadać.

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia.

Moim zamiarem jest poparcie tezy-„uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia”- właściwie jest bardzo wiele argumentów przemawiających za tym. Chciałabym w tej chwili przedstawić, te najbardziej przekonywujące.
Nie dla nauczycieli, ...

Język polski

Uczymy się nie dla szkoły lecz dla życia

"Uczymy się nie dla szkoły lecz dla życia"? Myśle ,że jest to trafne sformułowanie uczymy się po to ,żeby coś ośiągnąć w przeciwnym razie nie stworzono by szkół. Są osoby, które twierdzą ,że uczą się bo muszą, jeżeli tak myśl...

Język polski

Zredaguj dedykację wzbogacając ją o wybrany cytat: 1: "Uczymy się nie dla szkoły lecz dla życia" (Seneka) 2: "Dobrze widzie się tylko sercem.Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu" (A,de, Saint Exupery) dam jan

Zredaguj dedykację wzbogacając ją o wybrany cytat: 1: "Uczymy się nie dla szkoły lecz dla życia" (Seneka) 2: "Dobrze widzie się tylko sercem.Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu" (A,de, Saint Exupery) dam jan...

Język polski

Napisz dedykacje w której zamieścisz następujące słowa , " uczymy się nie dla szkoły , lecz dla życia " Wymyśl to dla kogo i z jakiej okazji może wykonać wpisu.

Napisz dedykacje w której zamieścisz następujące słowa , " uczymy się nie dla szkoły , lecz dla życia " Wymyśl to dla kogo i z jakiej okazji może wykonać wpisu....

Język polski

Rozwiń następującą myśl : " Uczymy się nie dla szkoły lecz dla życia. "     (co najmniej 6 zdań)                            *_________*     PLISS       *_________*

Rozwiń następującą myśl : " Uczymy się nie dla szkoły lecz dla życia. "     (co najmniej 6 zdań)                            *_________*     PLISS       *_________*...