Dobór próby

Dobor proby moze byc-losowy-nielosowy. Dobor losowy jednostek do badan ma miejsce wtedy gdy kazda jadnostka wchodzaca w sklad zbiorowosci objetej badaniem ma taka sama szanse uczestnictwa w badaniu. Zastosowanie doboru losowego wymaga posiadania wykazu wszystkich jednostek zbiorowosci.
Rodzaje doborow losowych: prosty (losowanie), systematyczny, warstwowy.
Dokonuje sie podzialu zbiorowosci na grupy. Kazda grupa jest reprezentowana w probie objetej badaniem w tej samej proporcji jak w calej zbiorowosci.
Nielosowe metody doboru jednostek do badan polegada na tym ze decyzje dotyczaca tego ktore jednostki z badanej zbiorowosci znajda sie w grupie objetej badaniem sa podejmowane przez os. prowadzaca bad. - dobor jednostek typowych, przypadkowy.
Wywiad marketingowy - dostarcza informacji o zmianach w otoczeniu firmy w dziedzinie technologii, sytuacji kontrahentów ogólnej sytuacji gospodarczej, społecznej i politycznej. Najważniejszym przedmiotem zainteresowania wywiadu marketingowego firmy jest pozycja wobec konkurencji.
Wywiad można podzielić na: -pasywny - mający ocenić miejsce firmy i produktu na rynku -ofensywny - którego celem jest identyfikacja szans wykonanych dla firmy
Źródła informacji dla wywiadu marketingowego: -pracownicy firmy konkurencyjnej -dostawcy, pośrednicy, kontrahenci-analiza produktu konkurencji.
Badania ankietowe polegaja na tym ze wszyscy respondenci uczestniczacy w badaniu otrzymuja kwestionariusz nakietowy. Ich zadaniem polega na udzieleniu odpowiedzi na zamieszczone pytania.
Stosuje sie najczesciej nastepujace techniki ankietowe:-ankieta bezposrednia polega na bezp. kontakcie przeprowadzajacego nakiete czyli ankietera z ankietowanym respondentem.jest ona czasochlonna kosztowna daje precyzyjne wyniki mozna urzadzac przy okazji demonst. produktow ankieter moze wyjasnic pytania.
Ankieta pocztowa polega na tym ze respondenci otrzymuja kwestionariusze poczta i wypelnione odsylaja-niski koszt bardziej szczere odp. duzo ankiet wypelnionych nieprawidlowo, niski wskaznik odsylanych ankiet.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Dobór próby badawczej do badania marktingowego

Celem uzyskania informacji niezbędnych do weryfikacji hipotez można objąć badaniami wszystkie obiekty wchodzące w skład rozważanej zbiorowości albo tylko obiekty wybrane.

Badania wyczerpujące czyli takie w skład których wchodzi ...

Komunikacja społeczna

Badania społeczne

WYKŁAD 1. (04-10-04)
Rodzaje badań:
- badania poznawcze - (np. bad. socjometryczne), celem bad. jest poznanie, diagnoza jakiegoś zjawiska;
- badania stosowane - ich wyniki stosujmy w praktyce, aby osiągnąć jakiś cel;
- badania...

Marketing

Badania Marketnigowe krok po kroku (materiały od wykładowcy)

BADANIA MARKETINGOWE

ROLA BADAŃ MARKETINGOWYCH W ZARZADZANIU I PROJEKTOWANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH

Badania marketingowe – systematyczni i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania oraz prezentacji informacji na potrzeby pode...

Marketing

Badania marketingowe

Badania marketingowe - to systematyczny, celowy i obiektywny proces działania oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowej.

- Systematyczny - oznacza że badania powinny być dobrze zorganizowane i zaplanowan...

Marketing

Istota badań marketingowych

1.Istota badań marketingowych – definicja

Badania marketingowe to systematyczny, celowy i obiektywny proces działania, na który składa się gromadzenie, analizowanie i prezentacja informacji w celu podjęcia decyzji marketingowej.

Marketing

Badania marketingowe, pytania egzaminacyjne i odpowiedzi

POJĘCIA
Badania marketingowe- systematyczne projektowanie, zbieranie, analizowanie i projektowanie danych i wyników badań związanych ze specyficzną sytuacją marketingową firmy
Decyzja – świadomy wybór spośród dwóch lub więcej ...