Zakładam firmę.
Zakładam sklep muzyczny. Wynajmuję lokal w bocznej uliczce, w pobliżu głównej ulicy miasta. Nie jest to lokal zbyt duży, ale dość przestronny, by zmieściło się w nim jednocześnie swobodnie co najmniej 5 – 6 osób. Aby mój sklep był widoczny z daleka, umieszczam nad witryną duży, świecący w nocy, klucz wiolinowy. Teraz wszyscy będą widzieli, że jest tu sklep związany z muzyką. Każdy z zainteresowanych znajdzie tu coś dla siebie. Chcę sprzedawać kasety i płyty kompaktowe z różnego rodzaju muzyką. W sklepie będą wydzielone i wyraźnie oznaczone regały z muzyką określonego stylu.
Mur wokół witryny pomaluję w tęczowe barwy – poziome pasy o kolorach dokładnie takich, jakie ma tęcza. Sama szyba witryny będzie przejrzysta, na środku znajdzie się tylko wypisana czarnym kolorem nazwa sklepu. Będzie się on nazywał „ Świat muzyki”.
Lada ze sprzedawcą będzie się znajdować w głębi sklepu. Drzwi będą podwójne, przy pierwszych od wewnątrz zainstalowane będą czujniki. Odległość między nimi będzie dość duża, gdyż po uruchomieniu czujnika sygnalizującego, że ktoś kradnie towar, drugie drzwi automatycznie będą się zamykać. Oczywiście, każda kaseta i płyta będzie kodowana, aby zabezpieczyć je przed kradzieżą.
Każdy z klientów będzie mógł przesłuchać wybraną kasetę czy CD w przeznaczonych do tego kabinach. Będą takie trzy pomieszczenia , każde wyposażone w wygodne krzesło. Ściany w sklepie i w kabinach będą jasne, w pastelowych kolorach. Na ścianie za sprzedawcą będą wisieć plakaty reklamujące nowości muzyczne. W sklepie, oprócz kaset i płyt będzie można kupić różne gadżety związane z muzyką – plakaty, koszulki, chusty, książki i różne drobiazgi z emblematami lub wizerunkami wokalistów i zespołów. Znajdą one swoje miejsce na regałach przy ladzie sprzedawcy.
Starałabym się urządzać w moim sklepie przeceny i promocje, aby zachęcić klientów do zakupów. Muzyka, która byłaby tłem dla mojego sklepu, na pewno nie może być głośna, lecz dyskretna i zrównoważona np. przeboje pop – stare i nowe oraz inne kawałki.