Jakie korzyści wynikają z oddziaływania popytu i podaży na kształtowanie się cen

Jakie korzyści wynikają z oddziaływania popytu i podaży na kształtowanie się cen
Odpowiedź

Ideą oddziaływania popytu i podaży jest dochodzenie do "ceny równowagi" tzn. do ustalenia takiej ceny, po której kupujący chcieliby kupić wszystkie towary na rynku, a sprzedający wyprodukować dokładnie tyle ile chcą kupić kupujący. (trochę zagmatwane, ale mysle że dobrze oddaje idee)   Jednym słowem - produkty nigdzie nie zalegają.   Poza tym: dzieki oddziaływaniu popytu i podaży kształtują się ceny rynkowe, czyli takie, na jakie ludzie realnie określają wartość danego produktu - jednym słowem producent chcąc więcej zarobić, musi więcej sprzedać, a żeby więcej sprzedać za tą samą cenę, musi poprawiać jakość swojego produktu (a do tego dochodzi jeszcze konkurencja)    

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Zagadnienia z Miedzynarodowych stosunków gospodarczych

Zagadnienia z Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych
Instrumenty polityki handlowej:
a) cła,
b) środki parataryfowe,
c) środki pozataryfowe. Środki parataryfowe działają podobnie jak cła a więc służą ograniczeniu wy...

Makroekonomia

Makro ściąga z WSBIF

Przedmiotem badań makroekonomicznych i makroekonomii jest poziom rozwoju. W tym zakresie są prowadzone badania, analizy, związki, współzależności, oceny, programy. W badaniu poziomu rozwoju możemy wyróżnić 4 poziomy:
- mikroekonomia �...

Międzynarodowe stosunki gospodarcze

Zagadnienia - Międzynarodowe stosunki gospodarcze

1.Istota międzynarodowego podziału pracy i jego przesłanki rozwoju.
Istota stanowi szczególną formę ewolucji społecznego podziału pracy, jaki dokonuje się między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w ramach różnych ...

Marketing

Marketing Międzynarodowy AGH Kraków

I MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Kierunki sprzedaży:
1. na rynku wewnętrznym
2. na rynku zagranicznym (problem wyboru: struktury towarowej, czyli asortymentu i gdzie eksportować)

Przed podjęciem działań marketingowych w przypad...

Marketing

Marketing miedzynarodowy

I MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Kierunki sprzedaży:
1. na rynku wewnętrznym
2. na rynku zagranicznym (problem wyboru: struktury towarowej, czyli asortymentu i gdzie eksportować)

Przed podjęciem działań marketingowych w przypad...