Ideą oddziaływania popytu i podaży jest dochodzenie do "ceny równowagi" tzn. do ustalenia takiej ceny, po której kupujący chcieliby kupić wszystkie towary na rynku, a sprzedający wyprodukować dokładnie tyle ile chcą kupić kupujący. (trochę zagmatwane, ale mysle że dobrze oddaje idee) Jednym słowem - produkty nigdzie nie zalegają. Poza tym: dzieki oddziaływaniu popytu i podaży kształtują się ceny rynkowe, czyli takie, na jakie ludzie realnie określają wartość danego produktu - jednym słowem producent chcąc więcej zarobić, musi więcej sprzedać, a żeby więcej sprzedać za tą samą cenę, musi poprawiać jakość swojego produktu (a do tego dochodzi jeszcze konkurencja)
Zagadnienia z Miedzynarodowych stosunków gospodarczych
Zagadnienia z Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych
Instrumenty polityki handlowej:
a) cła,
b) środki parataryfowe,
c) środki pozataryfowe. Środki parataryfowe działają podobnie jak cła a więc służą ograniczeniu wy...
Makro ściąga z WSBIF
Przedmiotem badań makroekonomicznych i makroekonomii jest poziom rozwoju. W tym zakresie są prowadzone badania, analizy, związki, współzależności, oceny, programy. W badaniu poziomu rozwoju możemy wyróżnić 4 poziomy:
- mikroekonomia �...
Zagadnienia - Międzynarodowe stosunki gospodarcze
1.Istota międzynarodowego podziału pracy i jego przesłanki rozwoju.
Istota stanowi szczególną formę ewolucji społecznego podziału pracy, jaki dokonuje się między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w ramach różnych ...
Marketing Międzynarodowy AGH Kraków
I MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Kierunki sprzedaży:
1. na rynku wewnętrznym
2. na rynku zagranicznym (problem wyboru: struktury towarowej, czyli asortymentu i gdzie eksportować)
Przed podjęciem działań marketingowych w przypad...
Marketing miedzynarodowy
I MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Kierunki sprzedaży:
1. na rynku wewnętrznym
2. na rynku zagranicznym (problem wyboru: struktury towarowej, czyli asortymentu i gdzie eksportować)
Przed podjęciem działań marketingowych w przypad...