Dynamika - jeden z elementów dzieła muzycznego określający siłę dźwięku, np. Forte, Piano, Pianissimo, Pianissimo Possibile.
Dynamika to element muzyki dotyczący natężenia siły dźwięku. Do oznaczenia siły dźwięku służą następujące określenia : pianissimo possibile (ppp) – możliwie najciszej pianissimo (pp) – bardzo cicho piano (p) – cicho mezzo piano (mp) – średnio cicho mezzo forte (mf) – średnio głośno forte (f) – głośno fortissimo (ff) – bardzo głośno fortissimo possibile (fff) – możliwie najgłośniej Stopniowe narastanie lub zmniejszanie natężenia siły dźwięków oznacza się : crescendo – wzmacniając decrescendo – osłabiając diminuendo – stopniowe przyciszanie dźwięków sforzato, sforzando – wzmacniając tylko dany dźwięk, przy którym umieszczono oznaczenie forte piano – mocno i nagle cicho piano forte – cicho i nagle głośno Pozdrawiam.
Metodyka nauczania muzyki - wybrane zagadnienia
17. MUZYKA LUDOWA I JEJ WALORY DYDAKTYCZNE ORAZ MIEJSCE W TREŚCIACH KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO (INSPIRACJE MUZYKĄ LUDOWĄ W KOMPOZYCJACH XIX/XX WIEKU OBECNYCH W PROGRAMACH NAUCZANIA)
Muzyka ludowa różnych narodów europejskich i muzyka inn...
Rozpoznawanie współczesnych nawiązań do antyku - Muzyka
Rozpoznawanie nawiązań do kultury antycznej we współczesności – w muzyce
1. Pojęcia
a) greckie
b) łacińskie
2. Nawiązania do mitologii
przykłady
3. Nawiązania do treści biblijnych poprzez specyficzne f...
Nowe subkultury młodzieżowe EMO i GOCI.
SUBKULTURA MŁODZIEZOWA EMO
Emo to styl, który wywodzi się od angielskiego słowa „emocion”, a samo pojęcie „Emo” powstało w połowie lat 80tych w Stanach Zjednoczonych. Subkultura ta narodziła się z podgatunku muzyki hardcore...
Starożytna Grecja
GRECJA ARCHAICZNA
W tym okresie w dziejach Grecji, który przypada na VII i VI wiek p.n.e. wykształcił się charakterystyczny typ świątyń. Były one orientowane zgodnie ze stronami świata, frontem ku wschodowi. Budowana je na planie prosto...
Rola zajęć muzycznych i plastycznych w kształtowaniu wrażliwości i wartości estetycznych dzieci w klasie pierwszej
SPIS TREŚCI
str.
1. Wstęp
2. Rozdział I
Analiza tematu jako problemu- objaśnienia terminologiczne w ujęciu różnych autorów.
3. Rozdział II
Wpływ zajęć muzycznych i plastycznych na rozwój dzi...