Popyt turystyczny to popyt potencjalny - czyli zapotrzebowanie na dobra i usługi turystyczne. Ogólny poziom popytu na wszystkie dobra i usługi turystyczne wyznaczony jest przede wszystkim przez poziom dochodów, natomiast popyt na poszczególne dobra i usługi określają następujące czynniki: 1. poziom dochodów realnych 2. stosunek ceny danego dobra bądź usługi do ceny pozostałych dóbr i usług czyli realna cena danego dobra bądź usługi 3. gusty oraz preferencje nabywców, a zatem realny popyt turystyczny jest to zapotrzebowanie na dobra i usługi turystyczne przy określonych cenach, dochodach realnych oraz preferencjach konsumentów/ Podaż turystyczny wpływa bezpośrednio i pośrednio na kształtowanie się popytu, polega to na tym że wpływa zarówno na jego rozmiary jak i strukturę. Po stronie podaży turystycznej znajdują się segmenty: 1. udostępnione dobra naturalne w tym również dobra w stanie wolnym mierzone poziomem chłonności turystycznej 2. urządzenia turystyczne mierzone pojemnością urządzeń i obiektów zarówno ilościowo jak i wartościowo 3. ilość towarów produkowanych dla turystów oraz ich wartość 4. przyrost zdolności produkcyjnych oraz usługowych jak również uruchamianie rezerw 5. stan oraz potencjał siły roboczej warunkujący zarówno otrzymanie jak i utrzymanie produktów i usług turystycznych określonej jakości. Pozdrawiam.
Analiza rynku hotelarskiego na terenie piostowskiego grodu- Wroclawia
1. Ogólny szkic analizowanego rynku.
Rynek poddany analizie zalicza się do sektora usługowego, a po części na pewno do rozrywkowego. Pod względem wieku jest to jeden ze starszych globalnych rynków. Z biegiem lat ewoluował on jednak ...
Rynek turystyczny
Definicja rynku
1. Rynek turystyczny jest to zbiór aktualnych lub potencjalnych nabywców produktu turystycznego.
2. Rynek turystyczny jest to ogół stosunków wymiennych towarowo-pieniężnych między instytucjami i osobami sprzedającymi...
Terminologia
ROZDZIAŁ I
ATRAKCYJNOŚĆ TURYSTYCZNA – KWESTIE TERMINOLOGICZNE I TEORETYCZNE
1.1 Pojęcie turystyki i terminów pokrewnych.
Niniejsza praca opisuje atrakcyjność turystyczną Kujaw wschodnich. Rozważając to pojęcie nal...
Ekonomia w turystyce i rekreacji
FAZY ROZWOJU TURYSTYKI:
1.faza wczesnohistoryczna (do 1850); 2. faza początkowa (1850-1914); 3.faza wzrostu (1914-45) 4.faza turystyki masowej(1945 do teraz)
KONCENTRACJE FIRM:
1.fuzje wertykalne(pionowe), 2.fuzje horyzontalne(poziome),...
Produkt turystyczny jako element strategii rozwoju Miasta i Gminy Barwice
Spis treści:
Wstęp??????????????????????????????????..4
Rozdział 1. Turystyka jako jedna z szans rozwoju rolniczych gmin w Polsce???..?..6
1.1. Pojęcie produktu turystycznego???????????????...???????6
1.2. Rynek turysty...