Podstawą reklamacji może być rękojmia lub gwarancja. W przypadku gdy towar jest wadliwy kupujący może domagać się w terminie 2 lat od jego zakupu naprawienia towaru. Oczywiście wada towaru nie może być następstwem działań kupującego. Sprzedający może dać nowy towar, naprawić stary, zwrócić pieniądze i zabrać towar lub zostawić kupującemu ten towar i oddać mu część ceny. To sprzedawca decyduje w jaki sposób wywiąże się z rękojmi.
Pojęcia do powtórzenia. Pytania i odpowiedzi.
1. Scharakteryzuj pojęcie prawa – zespół norm wydanych lub usankcjonowanych przez państwo i zagwarantowanych przymusem państwowym.
Cechy prawa:
a) społeczny charakter - wyraża wartości i potrzeby o szerszym lub węższym zasięgu s...
Rękojmia a gwarancja
Przepisy wyrażają dwa rodzaje wad rzeczy sprzedanej – wady fizyczne i wady prawne.
Wada fizyczna polega na:
1 rzecz me cechy zmniejszające jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okolicz...
Leasing
Leasing stanowi formę finansowania inwestycji, polegającą na uzyskaniu środków inwestycyjnych w zamian za ustalony czynsz (raty leasingowe), bez konieczności ich bezpośredniego zakupu.
definicja umowy
Umowa leasingu do niedawna b...
Prawo Gospodarcze
Prawo Gospodarcze
Normy Prawa Gospodarczego mają charakter:
1. cywilno-prawny albo
2. administracyjno-prawny
Ad.1) Normy Prawa Gospodarczego o charakterze cywilno-prawnym są wtedy, gdy zawierają dowolną umowę, dow...
Prawo Gospodarcze
Normy Prawa Gospodarczego mają charakter:
1. cywilno-prawny albo
2. administracyjno-prawny
Ad.1) Normy Prawa Gospodarczego o charakterze cywilno-prawnym są wtedy, gdy zawierają dowolną umowę, dowolny kontrakt w obrocie gospodar...