Analiza Reklamy
http://www.youtube.com/watch?v=uR8dCgh5cQs
analiza reklamy banku Millenium
Alnur Seidumanov
1)OPIS REKLAMY
Akcja toczy sie na jednym z nowoczesnych osiedli. Bohaterami sa solisci grupy FEEL. Przyjezdzajac samochodem na osiedle solisci slysza jak kobieta na balkonie spiewa ich znana, patryotyczna piosenke. Zaczynaja razem spiewac, dolaczaja sie do nich inni sasiedzi. Wszyscy sa usmiechnieci, radosni. Pokazuja widzom ciepla, rodzinna atmosfere. Na tyle widzimi wywieszony nadpis "w domu" o pod koniec slyszymy slogan "Moj dom - moje szczescie, poczuj jak to jest", bardzo wplywa na emocjonalne odczucia ludzi.
2) Analiza reklamy
Reklama oddziałuje bardzo silnie na poziomie emocjonalnym. Jest oglądana z bardzo dużym pozytywnym zaangażowaniem, Jest także dobrze zapamiętywane przez odbiorców, sprawia że chce się taką reklamę zobaczyć ponownie. jest przyjemnie ogladac taka reklame, bo codziennosc zycia, te wyrazy twarzy ktore widzisz na codzien, ta szarosc zmecza czlowieka, a w tej reklamie widzimy cieplosc. To bardzo zachęca do zakupu produktu.
3) Celem jest zwiększenie częstotliwości korzystania z uslug przez konsumentów, przyciągnięcie
konsumentów, rozpowszechnienie wizerunku Millenium, zdobycie popularności. pokazuje jak dobrze miec swoj dom, ze poprzez bank millenium mozesz spelnic swoje marzenia, ze nie boj sie kredytow, ze kazdy moze miec swoje mieszkanie. pokazuje ta reklama ludzi ktorzy skorzystali z tego kredytu i sa zadowoleni.
4) )Zapamietywalnosc jest na wysokim poziomie , głównie przez to, ze w reklamie wystepuje znany zespol oraz jest melodia, która ?wpada w ucho? konsumentowi.
5) Przeslanie reklamy. Ukierunkowana w ten sposob, ze konsument odbiera ja tak jakby reklamowana usluga byla by rozwiazaniem problemu mieszkaniowego.
6)Model komunikacji. Reklama jest przykladem modelu komunikacji dwustopniowej, z tego wzgledu, ze jest przedstawiony znany, ceniony zespol, a nie jak w modelu komunikacji jednostopniowej ze przedstawiony bezposredni przekaz od nadawcy do odbiorcy.
7) Ocena sloganu. Slogan brzmi: "Moj dom - moje szczescie, poczuj jak to jest". Jest to bardzo madre posuniecie, daje ludziom do zrozumienia promowanego produktu. Skorzystajac z naszych uslug, placac 398 pln miesiecie, zero prowizji, bedziesz mial swoj prywatny kawalek na tym swiecie.
8)Grupa docelowa sa ludzie pracujace, osoby sredniego i starszego roku zycia, o srednio - wysokim zarobku.
9)Funkce reklamy.
Omawiana reklama jest reklamą:
a) informacyjną, ponieważ zwraca uwagę nabywców na korzyści, jakie osiągną kupując reklamowany produkt.
b) konkurencyjną, bo wykazuje różne korzyści, jakie powoduje nabycie reklamowanego produktu w stosunku do wyrobów innych producentów.
10) Psychologiczne podstawy oddzialywania reklamy. Uwazam, ze ten przekaz reklamowy nalezy do schematu DIPADA. Model DIPADA: zdefiniowanie potrzeb nabywcy, przedstawienie potrzeby i propozycji jej korzystnego zaspokojenia oferowanym produktem lub usługą konsumencką, wywołanie potrzeby posiadania i skłonienie konsumenta do zakupu.