Analiza reklamy telewizyjnej, Plus "wielka wyprzedaż"

1) Opis reklamy:
W reklamie występują cztery osoby: trzech mężczyzn i kobieta. Tłem reklamy jest salon firmowy plusa. Reklama przedstawia szkolenie pracowników, są to elegancko ubrane osoby w średnim wieku poważnie traktujące swoją pracę. Przedstawiona jest krótka dyskusja na temat najlepszego docierania do klientów i zachęcania ich do skorzystania z usług salonu. Przedstawiono nową, oryginalną promocję, ale najważniejszą częścią reklamy jest sam sposób jej zaprezentowania. Główną postacią jest mężczyzna mówiący o skutecznym reklamowaniu: „w reklamie światowej jest to najnowszy trend (…) ze słowa wyrzucamy to co zbędne..” Dopiero na końcu podano więcej szczegółów danej oferty.

2) Analiza reklamy:
Reklama zaskakuje swoją oryginalnością. Jest to przedstawienie codziennej sytuacji w niecodzienny sposób. Pracownicy mają poważny wyraz twarzy, widać że poważnie traktują swoją pracę. Posługują się wyszukanymi słowami, ale dobranymi w komiczny sposób, przyciągający widza. Reklama jest adresowana do osób z poczuciem humoru, stanowi miły przerywnik w programie telewizyjnym. Wzbudza pozytywne emocje, sprawia że chce się taką reklamę zobaczyć ponownie. Użycie humoru i komizmu jest precyzyjnym narzędziem marketingowym. Wyrazy obce zestawione ze sobą w zabawny sposób np. „nie bez kozyry mam pocieszenie”, epitety („wszystkomające telefony”) oraz użycie pozornie specjalistycznego słownictwa np. „system dowyrazowania słowem: WIELKA” powodują, że na naszej twarzy pojawia się uśmiech oraz skutecznie zwiększają zapamiętywalność takiej reklamy. Tego typu chwyt marketingowy działa szczególnie na młode osoby.. Niektóre zwroty np. „a może rzeczywiście ta „–edarz” to był taki balast” staja się wręcz sloganami powtarzanymi przez młodzież. Głównym stylem reklamy jest zabawa językowa. Dzięki zastosowaniu takich środków stylistycznych reklama skutecznie spełnia swoje zadanie- widzowie chętnie śledzą nowe promocje plusa.

praca oceniona przez nauczyciela na 5:) powodzenia

Dodaj swoją odpowiedź