Analiza Reklamy: Zakazana reklama Danio - PL 2007 (Banned Commercial)
1)OPIS REKLAMY
Akcja toczy się w domu. Bohaterami jest dziewczyna i Maskotka (mały głód). Kiedy Dziewczyna całuje się z chłopakiem, zaczyna jej burczeć w brzuchu w Tedy pojawia się mały głód i rozpoczyna brutalną walkę z mężczyzną z której po chwili Wychodzi zwycięsko. Zdejmuje koszule, a dziewucha patrzy na niego z zachwytem . Po chwili lądują w łóżku pełni euforii ,aMyśląc sobie: ale za chwile na niego, wskoczę Po dwóch minutach po doznanych przyjemnościach, leżą wygodnie z pełnym zadowoleniem. Wtedy nagle zaczyna się podnosić pościel, dziewczyna myśląc że to jest hm...gałka miłości, zaczyna się coraz bardziej podniecać niestety po chwili okazuje się ze mały głód wyciąga pilota i zaczyna zmieniać kanały...
Na samym końcu pojawia się hasło: Jaka jest twoja metoda na głoda!
2) Analiza reklamy
Reklama została nakręcona w taki sposób aby rozśmieszyć widza.. Oddziałuje silnie na poziomie emocjonalnym. Jest oglądana z bardzo dużym zainteresowaniem, ponieważ każdy jest ciekawy dalszego rozwoju sytuacji.
3) Cel reklamy
Celem jest zwiększenie częstotliwości korzystania z produktów marki DANONE przez
Konsumentów. Rozpowszechnienie wizerunku firmy.
4) Za pamiętywalność reklamy
Za pamietywalnosc jest na wysokim poziomie , głównie przez to, ze w reklamie występuję Mały Głód (wizytówka marki), którego nie da się zapomnieć. Reklama jest też bardzo kontrowersyjna ze względu na przedstawione w niej sytuacje co bardzo wpływa na widza.
5) Przesłanie reklamy.
Ukierunkowana w ten sposób, ze konsument odbiera ja tak jakby reklamowana na
Poprawę humoru, oraz zakupienie produktu.
6)Model komunikacji
Reklama jest przykładem modelu komunikacji jednostronnej z tego względu, ze jest przedstawiony bezpośredni przekaz od nadawcy do odbiorcy.
8)Grupa docelowa
Dla każdego.
9)Funkcje reklamy.
Omawiana reklama jest reklamą:
a) informacyjną, ponieważ zwraca uwagę nabywców na korzyści, jakie osiągną kupując reklamowany produkt.
b) konkurencyjną, bo wykazuje różne korzyści, jakie powoduje nabycie reklamowanego produktu w stosunku do wyrobów innych producentów.
10) Psychologiczne podstawy oddziaływania reklamy. Uważam, ze ten przekaz reklamowy należy do schematu DIPADA. Model DIPADA: zdefiniowanie potrzeb nabywcy, przedstawienie potrzeby i propozycji jej korzystnego zaspokojenia oferowanym produktem lub usługą konsumencką, wywołanie potrzeby posiadania i skłonienie konsumenta do zakupu.