Model teoretyczny pracy ośrodka Monar

Model teoretyczny pracy ośrodka Monar

1. Terapia indywidualna - indywidualne rozmowy, udzielania wsparcia psychologicznego, doradztwo w różnych sprawach życiowych. Indywidualizacja procesu terapeutycznego wynikać będzie ze szczegółowej analizy sytuacji rodzinnej, życiowej i zdrowotnej podopiecznego, aktualizowanej wielokrotnie w procesie psychoterapii.
2. Terapia grupowa - zakładająca świadome wykorzystanie wszystkich dostępnych technik i metod psychoterapii grupowej. Grupa ma duży wpływ na kształtowanie lub postaw i zachowań poszczególnych członków grupy, tak aby stały się społecznie akceptowane (socjalizacja). Praca z grupą polega również na rozwiązywaniu problemów emocjonalnych, odreagowaniu napięć, rozpoznawaniu własnych i cudzych uczuć, dostrzeganiu swoich mocnych stron, poznawaniu reguł współżycia w grupie, rozwiązywaniu konfliktów oraz umiejętności współpracy.
3. Obozy terapeutyczne - zdobycie i utrwalenie nabytych umiejętności interpersonalnych w różnych sytuacjach życiowych, zwiększenie odpowiedzialności i samodzielności za siebie i innych, poznawanie swoich mocnych stron i budowanie pozytywnego obrazu samego siebie.
4. Terapia pracą- uczenie i utrwalanie umiejętności związanych z pracą samoobsługową i pracą na rzecz grupy, uczenie samodzielności i odpowiedzialności.
5. Czuwanie nad realizacją przez każdego z podopiecznych obowiązku szkolnego oraz indywidualnie założonego programu kursów zawodowych, które mają na celu jak najlepsze przygotowanie do podjęcia próby usamodzielnienia się po zakończeniu terapii.
6. Rozwijanie różnych form aktywności - uczenie aktywnych i wartościowych form spędzania wolnego czasu, rozwijanie aktywności i zainteresowań twórczych, umożliwianie jak najszerzej pojętej samorealizacji podopiecznych poprzez warsztaty plastyczne, muzyczne, itp.
7. Ścisłe współdziałanie z rodziną podopiecznego - terapia rodzin, treningi umiejętności wychowawczych dla członków rodzin z problemem alkoholowym i innym uzależnieniem, zwiększanie umiejętności interpersonalnych, poprawa komunikacji między członkami rodziny, umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
Czas trwania programu :
W systemie pracy stacjonarnej wynosi ok. dwanaście miesięcy, z możliwością przedłużenia.

Obszar objęty programem:
Rzeczpospolita Polska

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Studium indywidualnego przypadku

STUDIUM INDYWIDUALNEGO PRZYPADKU

Problem dotyczy choroby alkoholowej
I. Opis problemu
Karolina ma 40 lat, córkę- Ewę( 17 lat), syna Kamila( lat 10) obecnie nigdzie nie pracuje. Od 10 lat przebywa na rencie socjalnej. Mąż Karoli...