Wady reklamy radiowej

Radio jako nośnik reklamy, obok swoistych zalet posiada także charakterystyczne dla tego medium wady. Najważniejsze z nich to:
Przekaz radiowy jest nietrwały. Prawdopodobieństwo dotarcia pojedynczej reklamy do słuchacza nie jest duże, więc wymagana jest jej częsta emisja, co z kolei powoduje zagrożenie znudzenia odbiorców. Aby tego uniknąć należy przygotować kilka wersji danej reklamy i nadawać je rotacyjnie. Istotnym jest także to, że słuchanie radia wymaga mniejszej koncentracji niż oglądanie telewizji czy czytanie prasy, dlatego łatwo o przeoczenie treści przekazu.
Radio jest medium jednowymiarowym. Brak obrazu sprawia, że utrudniona jest identyfikacja marki, a szczególnie jej wizualnej strony. Konieczne są specjalne zabiegi, by efekty dźwiękowe, muzyka i opisy zastąpiły aspekty wizualne reklamy. Efekt dźwiękowe pozwalają określić scenerię, w której rozgrywa się reklama, natomiast muzyka jest potężnym narzędziem przyciągania uwagi radiosłuchaczy i wywoływania u nich określonych uczuć.
Ulotność przekazu. Wpływa to na tworzenie tekstów reklamowych. Unikać należy więc tekstów długich i wymagających dużej koncentracji uwagi oraz podawania szczegółów takich jak adres czy telefon (mało jest osób mających pod ręka kartkę i długopis). Prowadzi to do trudności z przekazywaniem skomplikowanej treści mogącej zawierać ewentualne zalety.
Fragmentacja audytorium. Duża liczba stacji i możliwości programowych przysparza reklamodawcą kłopotu. Po pierwsze, ponieważ spoty radiowe są stosunkowo niedrogie, agencje uzyskują mniejszy procent od spotu, niż gdyby umieszczały tę samą liczbę reklam w innych mediach. Po drugie, badania audytorium radiowego często trudno ocenić oraz porównać z wynikami badań audytorium innych środków przekazu. W zawiązku z tym media planner w agencji musi pracować ciężej przy mniejszym zysku.
Trudności w uzyskaniu danych z badań. Duża liczba stacji radiowych, wysoki procent słuchaczy poza domem oraz stosunkowo niskie wskaźniki słuchalności poszczególnych stacji lub przedziałów czasowych sprawiają, że radio stanowi poważny problem dla badaczy. Brak zróżnicowania programowego.

Dodaj swoją odpowiedź
Reklama

Reklama- od histrorii reklamy po event marketing i ADVERTAINMENT

Formę komunikacji handlowej uznawane za najbardziej pierwotna prareklamę:
· Krzyk to instrument promocji, medium reklamowe,
· Rysunek, bo czytelny dla osób niepiśmiennych,
· Ryty, symbole.
Okres z którego pochodzi najstarsze...

Reklama

Reklama radiowa

KRYTERIA CHARAKTERYZUJĄCE NOŚNIKI REKLAMY

Cechy fizyczne
Żywotność przekazu reklamowego (czas pamiętania reklamy)
Selektywność (dociera do konkretnej grupy odbiorców)
Zasięg oddziaływania
Grupa odbiorców danego n...

Marketing

Produkt turystyczny jako element strategii rozwoju Miasta i Gminy Barwice

Spis treści:

Wstęp??????????????????????????????????..4

Rozdział 1. Turystyka jako jedna z szans rozwoju rolniczych gmin w Polsce???..?..6
1.1. Pojęcie produktu turystycznego???????????????...???????6
1.2. Rynek turysty...

Reklama

Plan reklamowy

Plan reklamowy opiera się na badaniach marketingowych, które mają na celu zbadanie rynku jak podobny produkt zachowuje się na rynku. Opracowanie takiego planu opiera się na ustaleniu celu reklamy, odpowiednio określić adresatów reklamy i na ...

Marketing

Znaczenie marki w wyborze żywności na tle innych czynników warunkujących zachowania konsumentów - znane marki żywności

Trochę historii

Istnienie marek jest konsekwencją posiadania przez konsumentów niepełnych informacji o dostępności produktów, ich jakości i alternatywnych cenach. Sposób i znaczenie znakowania markami zmieniały się na przestrzeni...