Biznes plan

B I Z N E S P L A N
/ serwis komputerowy /

RODZAJ DZIAŁALNOSCI GOSPODARCZEJ

Zgodnie ze swoimi kwalifikacjami oraz popytem rynku planuję uruchomienie działalności gospodarczej w postaci serwisu komputerów oraz usług informatycznych.
Sprzyjająca sytuacja gospodarcza doprowadziła do powstania dużej ilości małych firm. Każda z nich korzysta ze sprzętu informatycznego, który to wymaga systematycznej konserwacji oraz nieustannej modernizacji. Zatrudnienie informatyka na pełen etat w małych firmach bywa często ekonomicznie nieuzasadnione. Wobec powyższego przedmiotem działania firmy będzie utrzymanie sprzętu informatycznego zleceniodawcy zarówno pod względem elektronicznym jak i oprogramowania w stanie zapewniającym jego bezawaryjną pracę, usuwanie bieżących awarii, modernizowanie sprzętu w zależności do potrzeb klienta, budowa sieci komputerowych, doradztwo w sferze zakupu nowego sprzętu oraz oprogramowania.

DANE O FIRMIE

NAZWA FIRMY: KOMPOTRONIX
LOKALIZACJA: Wołomin ul. Ogrodowa
TEL: 022-787-,
500-
FAX: 022-787-
E-MAIL: kompotronix.
FORMA PRAWNO-ORGANIZACYJNA: indywidualna działalność gospodarcza,

Działalność przedsiębiorstwa w początkowej fazie będzie bazować na pracy założyciela. Wraz z rozwojem planuje się zatrudnianie kolejnych pracowników. Biuro i pomieszczenia magazynowe znajdować się będą w pawilonie handlowo usługowym pod wskazanym adresem.

RYNEK I KONKURENCJA

Szybki rozwój gospodarczy /powstawanie małych i średnich firm/, emigracji zarobkowa wykwalifikowanych pracowników, szybka informatyzacja spowodowały niedobór usług w zakresie utrzymania, modernizacji, doradztwa w zakresie sprzętu informatycznego na tutejszym rynku.
Według przeprowadzonego badania rynku, na tutejszym terenie znajduje się trzy firmy świadczące usługi w zakresie informatycznym, jednak prowadzone przez nie usługi mają głównie charakter ?stacjonarny? co spowodowało powstanie luki w świadczonych usługach którą zamierzam wykorzystać w swoim przedsięwzięciu. Moja oferta będzie bardziej atrakcyjna ponieważ, klient nie będzie zobowiązany dostarczyć sprzęt do serwisu przez co zaoszczędzi swój czas. W większości przypadków usługa świadczona będzie poza godzinami pracy jego firmy co również podnosi atrakcyjność oferty.
Prace modernizacyjne sprzętu informatycznego prowadzone będą zarówno z powierzonych materiałów jak i zakupionych na zlecenie obsługiwanego klienta. Materiały, głównie podzespoły komputerowe kupowane będą w sklepach internetowych, które oferują znacznie niższe ceny co wpłynie korzystnie na konkurencyjność usług.

PLAN TECHNICZNO ORGANIZACYJNY

Ze względu na charakter świadczonych usług czas pracy jak i godziny pracy związane będą ze zleceniami. Spodziewać się należy, iż większość prac wykonywana będzie w czasie gdy firmy-zleceniodawcy nie pracują, tj po godz. 16, oraz w soboty. Zlecenia przyjmowane będą telefonicznie, fax, pocztą elektroniczną oraz osobiście. Niektóre czynności takie jak konserwacja, rozbudowa planowane będą z wyprzedzeniem, awarie obsługiwane będą na bieżąco. Niewielka ilość podzespołów charakteryzujących się najwyższą awaryjnością zostanie zgromadzona w siedzibie firmy. W pierwszej fazie działania przedsiębiorstwa ,w celu zmniejszenia kosztów, wykorzystywany do świadczenia usług będzie pojazd właściciela.

PLAN MARKETINGOWY

Ze względu na ograniczony kapitał początkowy firmy jej promocja przebiegać będzie poprzez sieć internet, lokalną prasę.
Poprzez sieć wysłane zostaną ogłoszenia do firm na ich adresy kontaktowe, dodatkowo firma zostanie rozreklamowana poprzez umieszczenie ogłoszeń w internecie.
W prasie lokalnej wykupione zostaną ogłoszenia płatne. Koszty związane z reklamą generuje jedynie ogłoszenie w prasie lokalnej 70 zł/miesięcznie.
Na podstawie badań rynku koszt usług skalkulowano poniżej oferty firm konkurencyjnych co było możliwe dzięki wyeliminowaniu pośredników w zakupie podzespołów komputerowych.

HARMONOGRAM

Działalność uruchomiona zostanie niezwłocznie po dokonaniu formalności związanych z rozpoczęciem działalności oraz po uzyskaniu pozostałych środków finansowych. Przewidywany termin 01 czerwca 2008r. Do tego czasu planuje się dopełnienie wszelkich czynności związanych z :

- uzyskaniem kredytu z PUP -2 miesiąc,
- uzyskanie kredytu z Banku -2 miesiące,
- założenie przedsiębiorstwa -1 miesiąc,
- przygotowanie reklamy -2 tygodnie,
- akcja promocyjna -1 miesiąc,


RYZYKA PRZEDSIĘWZIECIA

Jednym z poważnych zagrożeń dla przedsięwzięcia jest nieustanna i szybka dezaktualizacja sprzętu komputerowego. Podzespoły zakupione dziś za kilka miesięcy są zupełnie nieprzydatne. Co może wiązać się ze stratami wobec braku możliwości zbycia wcześniej zakupionych podzespołów.

Drugim zagrożeniem jest założona forma zakupu podzespołów komputerowych-sklep internetowy. Podzespoły są z założenia nowe i posiadają gwarancje producenta jednak w przypadku reklamacji proces jest bardziej skomplikowany i dłuższy co z jednej strony narazić może na zamrożenie środków z drugiej zaś niekorzystnie wpłynąć na zaufanie do firmy.


PLAN FINANSOWY

Koszty związane z rozpoczęciem działalności gospodarczej:

Zakup telefonu/fax 300 zł,
Zakup laptopa 3000 zł,
Zakup narzędzi 500 zł,
Zakup podzespołów komputerowych 3000 zł,
Środki pieniężne 2000 zł,
Pieczątka 50 zł,
Formalności /REGON,NIP,itp./ 0 zł,
Razem 8850 zł.

Miesięczne koszty związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa:

Abonamenty tel./internet 200 zł,
Ubezpieczenie ZUS 280 zł /pierwsze 2 lata/,
Reklama 70 zł,
Wynajem lokalu media 800 zł,
Koszty transportu 200 zł,
Biuro rachunkowe 100 zł,
Materiały biurowe 50 zł,
Spłata kredytu 100 zł.

Razem 1800 zł.

Do kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa doliczyć należy kwotę podatku.

Z analizy planu finansowego wynika, iż rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz pierwszy miesiąc jej prowadzenia to koszt: 10650 zł.

Powyższa inwestycja zrealizowana będzie w oparciu o środki uzyskane z Powiatowego Urzędu Pracy- dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz pożyczki bankowej. Ponieważ środki Powiatowego Urzędu Pracy mogą wykorzystane być wyłącznie na środki trwałe ich podział będzie następujący:

Środki z Powiatowego Urzędu Pracy

Zakup telefonu/fax 300 zł,
Zakup laptopa 3000 zł,
Zakup narzędzi 500 zł,
Pieczątka 50 zł,
Razem 3850 zł.

Środki z kredytu bankowego

Zakup podzespołów komputerowych 3000 zł,
Środki pieniężne 2000 zł,
Abonamenty tel./internet 200 zł,
Ubezpieczenie ZUS 280 zł /pierwsze 2 lata/,
Reklama 70 zł,
Wynajem lokalu media 800 zł,
Koszty transportu 200 zł,
Biuro rachunkowe 100 zł,
Materiały biurowe 50 zł,
Spłata kredytu 100 zł,
Razem 6800 zł.
ź r ó d ł a

? ?Przedsiębiorczość bez tajemnic? S.Gregorczyk,M.Romanowska,A.Sopińska,P.Wachowiak
? ?CzasNa-Ebiznes?
P.Majewski www.cneb.pl

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Biznes Plan jako narzędzie planowania inwestycji

1. POJĘCIE BIZNES - PLANU

Biznes plan to dokument określający cele, jakie firma chce osiągnąć, strategia działania oraz ramy czasowe, w jakich cele te powinny być osiągnięte.
Plan działalności przedsiębiorstwa, uwzględniaj...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Biznes plan – jest specyficznym zbiorem ustaleń opisowych, analiz
i prognoz, określających cele firmy oraz zadania i sposoby postępowania zmierzające do osiągnięcia tych celów w przyszłości, przy założonych uwarunkowanych gospodar...

Zarządzanie

Jak opracować biznes plan

Biznes plan powinien być przejrzysty, łatwy do czytania, podbudowany sprawdzalnymi faktami i danymi – a więc rzetelny i przekonywujący dzięki obiektywnemu przedstawieniu różnych aspektów przedsięwzięcia.
Opracowując go należy zdawa...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Istota biznes planu

Biznes planem nazywamy inaczej plan gospodarczy, plan przedsięwzięć.
Jest dokumentem określającym postęp przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu, jest przewodnikiem dla jego działań strategicznych i taktycz...

Zarządzanie

Planowanie, Biznes plan, Organizowanie

Wykład 26.09-2004

Literatura:
- R.W. Griffin – Podstawy zarządzania organizacjami
- J.A. Stoner, C.Wankel – Kierowanie
- H. Bieniak – Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem


1. Przedsiębiorstwo
2. Fun...

Zarządzanie

Biznes plan – ćwiczenia

Biznes plan – ćwiczenia

Literatura
1. C. Barrow (1995) Warszawa, „Biznes plan, czyli jak zrobić dobry interes”.
2. E. Filow, J. Skrzypek (1996) Warszawa, Poltext, „Biznes plan”
3. M. Mulak (1995), Kraków, „Jak opr...