Reklama
Podstawą dobrej reklamy jest fakt, że zwraca ona uwagę odbiorców. Można wpłynąć na jej atrakcyjność dla publiczności między innymi przez zamieszczenie ciekawego nagłówka, intrygującego stwierdzenia niebanalnego zdjęcia, grafiki. Istnieją dwie zasady reklamy w prasie, które wpływają na odbiór reklamy prasowej przez czytelników. Pierwsza z nich jest zasadą „ Prawej strony”. Zgodnie z nią reklama zamieszczona na stronie lewej. Warto o tym pamiętać, tym bardziej jeżeli cena druku reklamy jest taka sama co zdarza się w przypadkach prasy lokalnej. Drugą zasadą jest „ prawo litery Z”, zgodnie oglądający stronę gazety wodzi po niej wzrokiem. Wywodzący ruch zbliżony do litery Z, z tego względu watro zamieszczać w górnym lub dolnym wierszu strony, najlepiej w narożnikach. Sam tekst powinien mieć charakter narracyjny.
Dobra reklama powinna spełniać cztery funkcje:
- Informująca, spełniona poprzez informacje konsumentów o danym produkcie wprowadzanym na rynek
- Nakłaniająca, polegająca na przekonaniu konsumentów, że dany produkt najlepiej zaspokoi ich potrzeby
- Utrwalająca, polega na wyrobieniu pożądanych liczb konsumentów i utrwala ich w przekonaniu, że nasz produkt jest lepszy niż konkurencji,
- Edukacyjna, adresaci reklamy mogą dowiedzieć się o istniejących produktach na rynku i sposobach zaspokojenia ich potrzeb