Ogół komunikacji

BARIERY PODEJMOWANIA DECYZJI- brak wystarczającej ilości informacji ( bariera informacyjna), - limit czasowy ( bariera czasowa),- ograniczony zasób rzeczowy, finansowy i ludzki ( bariera zasobowa),- duża złożoność problemu.RODZAJE KONFLIKTÓW:a) podmiot konfliktu (uczestnicy):- konflikt wewnętrzny dotyczący jednej osoby, - konflikt interpersonalny w którym biorą udział poszczególne osoby,- konflikt społeczny (grupy społeczne lub ich części)b) przedmiot konfliktu:- konflikt wartości - odmienne wartości stron (np. religia)- konflikt interesów - zaspokajanie potrzeb kosztem innych,- konflikt strukturalny - pozycje zajmowane w gospodarce lub życiu społecznym (praca),- konflikt racji - błędne postrzeganie swojego miejsca w społeczeństwie.NEGOCJACJE:a) twarde - dążenie do przewagi i osiągnięcie korzyści,b) miękkie - ustępstwa,c) rzeczowe - przynoszenie korzyści wszystkim stronom (wspólne rozwiązanie problemu).CELE PRZYDATNE PODCZAS NEGOCJACJIstaranne przygotowanie, błyskotliwość, precyzja wyrażania myśli, uważne słuchanie, prawidłowa ocena, uczciwość, perswazja, cierpliwośćTECHNIKI MANIPULACYJNE:a) manipulowanie czasem - celowe przedłużenie lub skracanie rozmów,b) celowe lekceważenie przeciwnika - dekoncentrowanie przeciwnika, okazywanie mu brak zainteresowanie w celu wyprowadzenia go z równowagi,c) ataki osobiste - negatywne sądy i zarzuty dotyczące spraw pozamerytorycznychd) "próbny balon" - taktyka, aby rozpoznać granice do jakich możemy dojść w negocjacjach,e) "nagroda w raju" - polega na oferowaniu w zamian za ustępstwa nagrodyf) "dokręcanie śruby" - stawianie kolejnych, bardziej wygórowanych żądań,g) "dobry i zły policjant" - jedna osoba agresywnie przedstawia warunki a druga w uprzejmy sposób zachęca do spełnienia przynajmniej chociaż części zadań kolegi,h) " zła i gorsza propozycja" - pierwsza propozycja zła, druga gorsza, aby druga strona zaakceptowała warunki.MEDIACJE I ARBITRAŻMediacje - to komunikowanie się stron konfliktu za pośrednictwem osoby trzeciej w celu zawarcia ugody.Arbitraż - to rozstrzyganie konfliktu przez osoby wskazane z każdej ze stron i według poszczególnych procedur.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Różnice w komunikacji marketingowej

Różnice w komunikacji marketingowej
(rynkami z kulturą wysokiego i niskiego kontekstu).

We współczesnym świecie odległości znacznie "zmniejszyły się" - możliwość podróży samolotowych, komunikacji internetowej. Dzięki ty...

Podstawy przedsiębiorczości

Bariery w komunikacji międzyludzkiej

Komunikowanie, porozumienie się międzyludzkie. Komunikowanie jest procesem złożonym - przekazywaniem wiadomości pomiędzy ludźmi i wśród ludzi - za pośrednictwem symboli, którymi są słowa, sygnały pozawerbalne (np. wyraz twarzy, pozawer...

Biologia

Wpływ komunikacji i transportu na ekosystem

Transport drogowy stał się jednym z największych zagrożeń naszych czasów. Zanieczyszczenie powietrza, skażenie wody, emisja hałasu, zajmowanie coraz większej powierzchni terenu, wypadki drogowe wiążą się z ogromnym ikosztami ponoszonymi...

Prawo

Odpowiedzialność z tytułu ryzyka

Odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Obok odpowiedzialności na podstawie winy oraz nielicznych przypadków odpowiedzialności na podstawie zasad współżycia społecznego, szczególną rolę odgrywa odpowiedzialność na podstawie ryzyka, zwana ...

Turystyka i rekreacja

Terminologia

ROZDZIAŁ I

ATRAKCYJNOŚĆ TURYSTYCZNA – KWESTIE TERMINOLOGICZNE I TEORETYCZNE

1.1 Pojęcie turystyki i terminów pokrewnych.
Niniejsza praca opisuje atrakcyjność turystyczną Kujaw wschodnich. Rozważając to pojęcie nal...