Segmentacja rynku nabywców

1. Pojęcie segmentacji rynku segmentacja rynku to podział rynku wg określonych kryteriów na jednorodne gr nabywców, czyli segmentów rynku. Każdy z segmentów wymaga specyficznie ukształtowanego produktu lub usługi i specyficznych działań marketingowych
a) kryteria segmentacji nabywców odnoszące się do nich samych
Społeczno-ekonomiczne -
dochód
zawód
wykształcenie
miejsce zamieszkania
demograficzne -
wiek
płeć
wielkość rodziny
faza cyklu życia rodziny
status rodziny
narodowość
psychograficzne -
styl życia
aktywność
zainteresowania
b) kryteria odnoszące się do produktu/sytuacji zakupu
- wzorce konsumpcji( np częstotliwość użycia, lojalność wobec marki produktów itp)
-warunki zakupu ( rodzaj sklepów czas zakupu częstotliwość zakupu okazje impuls itp)
- oferowane korzyści ( np wiedza konsumenta o produkcie, postrzegane korzyści itp)
3.Rynek docelowy
Celem marketingu jest rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb nabywców na rynku docelowym. Rynek docelowy to część rynku wybrana przez przedsiębiorstwo, na której ze względu na swoje produkty i nabywców zamierzono działać i odnosić sukcesy
Konieczność segmentacji rynku wynika ze zróżnicowania nabywców występujących na rynku. Działania firm skierowane do wszystkich konsumentów są z reguły nieefektywne i nie pozwalają osiągnąć założonych przez firmę celów


PRZYKŁAD
- dany produkt
mięciutki,śpiący misiu, misiu śpi na poduszczce, którą jak naciśniemy, to słychać jak miś chrapie,
- postrzegane korzyści
misia zawsze można przytulić, gdy zajdzie taka potrzeba, poprawi nastrój, mięciutki misiu może również służyć nam jako poduszeczka do spania gdyż jest mięciutki i wygodny
- rodzaj sklepu
nowoczesna i dynamiczna firma zajmująca się produkcją zabawek pluszowych
- czas zakupu
szybka i profesjonalna dostawa do domu, obsługa jest bardzo miła i sympatyczna
- częstotliwość zakupu
zakup wybranej maskotki można dokonać w każdej chwili, ponieważ ceny proponowane przez firmę są konkurencyjne i zachęcają do stałej współpracy
- okazje
firma prowadzi różne promocje i trzyma się zawsze niskiej ceny, co daje okazje do kupna maskotki
- impuls
misie są bardzo starannie wykonane i są oparte na najnowszej technologii wzornictwa produkcji
- częstotliwość użycia
jak tylko zachodzi taka potrzeba
- lojalność wobec marki produkta
jestem uzasadniona i zadowolona z zakupów, dlatego będę stałym klientem do działalności produkującej zabawki

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Segmentacja rynku

„SEGMENTACJA RYNKU OKREŚLENIE RYNKU I KRYTERIÓW SEGMENTACJI DLA WYBRANEGO PRZYKŁADU”.


SEGMENTACJA RYNKU.
Marketing zaczyna się przed podjęciem decyzji o działaniach gospodarczych i obejmuje określenie potrzeb rynkowych, ...

Marketing

Na czym polega segmentacja rynku i jakie ma znaczenie dla skuteczności działań marketingowych

Segmentacja rynku jest to inaczej podział rynku. Segmentacja rynku ma wyodrębnić poszczególnych klientów (kim oni są, ile mają, mogą zapłacić za usługę), które z uwagi na podobieństwo cech ujawniają podobny popyt, w celu przygotowania...

Marketing

Segmentacja rynku

POJĘCIE I ROLA SEGMENTACJI RYNKU

Głównymi siłami sprawczymi są; wzrost liczby konsumentów, zmiany siły nabywczej ludności, zróżnicowane fundusze swobodnej decyzji oraz ewolucja gustów, nawyków, marzeń i chęci naśladownictwa. ...

Ekonomia

Segmentacja rynku

SEGMENTACJA RYNKU Jest to podział danego rynku na względnie jednorodne grupy konsumentów, różniące się między sobą reakcjami na dany produkt i inne instrumenty oddziaływania na rynek.

SEGMENT RYNKU Segment oznacza człon rynku (s...

Marketing

Segmentacja rynku, kryteria segmentacji, segmenty,

1.Segmentacja rynku – podział rynku wg. Określonych kryteriów na jednorodne grupy nabywców. Proces segmentacji pozwala przede wszystkim stworzyć obraz wzorcowego klienta wraz z jego potrzebami, problemami i zachowaniami.
2.Kryteria segme...