"Bajkoterapia"
Sukces "Bajek terapeutycznych" utwierdził autorkę w przekonaniu, że preferowana przez nią metoda terapeutyczna znajduje coraz więcej zwolenników. W "Bajkoterapii" podbudowuje ją od strony naukowej i osadza w kontekście kulturowym, a także daje przykłady nowych bajek terapeutycznych, które uczą, jak radzić sobie z rozmaitymi problemami osaczającymi dziecko w dzisiejszym świecie.
Cechą charakterystyczną bajek terapeutycznych jest to, że bohater bajkowy znajduje się w trudnej sytuacji i przeżywa lęk, a wprowadzone postacie i rozwój zdarzeń umożliwiają redukcję tego lęku. Taki schemat ma umożliwić dziecku „przeniesienie” doświadczeń bohatera. Bajkowy bohater wyposażony jest w cechy upodobniające go do małego czytelnika (zbliżony wiek, znalezienie się w podobnej sytuacji lękotwórczej). Za pomocą tej bajki dzieci uczą się radzić sobie ze swoimi lękami. Przyjaciele uczą skutecznych sposobów redukcji lęku poprzez przeżywanie przyjemnych emocji w sytuacji uprzednio niemiłych doznań. Uczą się inaczej myśleć o sytuacji, która budzi ten lęk. Bohater redukuje swój lęk poprzez przeżywanie ciekawych przygód. To przyjaciele dają mu wsparcie i wzmocnienie. Stwarzają atmosferę akceptacji. Bajka ta umożliwia przeżycie poczucia sukcesu, ( że się nie boi, że potrafi). Bajka ta także podwyższa wartość przyjaźni.