Wspomaganie rozwoju dzieci z głębokim upośledzeniem umysłowym

WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI Z GŁĘBOKIM UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Upośledzenie umysłowe w świetle literatury

W określeniu osób, które pod względem umysłowym odbiegają od normy ogólnej w sensie ujemnym, nie ma jeszcze dostatecznej jednoznaczności.

W Polsce z kilku istniejących w tym zakresie terminów w użyciu są najczęściej następuj...

Pedagogika

W jaki sposób w przepisach ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 1996 Nr 67, poz.329 z późn. Zm.); realizowane są przesłanki pojęcia „dobro dziecka niepełnosprawnego”. Opisz organizację edukacji i opieki

W systemie prawa polskiego uregulowane są w sposób specjalny prawa dziecka niepełnosprawnego do:
1.wsparcia i szczególnej pomocy jego rodzinie
2.opieki medycznej, rehabilitacji, usamodzielnienia
3.oświaty i wykształcenia
Ad.1 N...

Pedagogika

Pedagogika specjalna-pytania egzaminacyjne

1. Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej:

a) Podstawowe terminy:
PEDAGOGIKA SPECJALNA jest nauka szczegółową. Jej przedmiotem jest opieka, terapia, kształcenie, wychowanie osób z odchyleniami od normy, najczęśc...

Pedagogika

Zabawy jako metoda diagnozy terapii dziecka

Spis treści

Wstęp.........................................................................................................................................3
Prezentacja treści..............................................................