Analiza SWOT- Francja

Turystyka międzynarodowa Francja – analiza SWOT

ATUTY:
· Klimat śródziemnomorski na wybrzeżu M. Śródziemnego
· Obszary nadmorskie nad Oceanem Atlantyckim i M. Śródziemnym – turystyka letnia
· Obszary górskie – Alpy Zachodnie z najwyższym szczytem Mont Blanc (4807 m npm) - turystyka zimowa i Pireneje – turystyka uzdrowiskowa i zimowa
· Sztuka i architektura, ogromne dziedzictwo historyczno – kulturowe
· Paryż jako międzynarodowy ośrodek skupiający artystów – światowe centrum rozrywki
· Ponad 1000 placówek typu muzealnego np. Luwr, Wersal , Orsay
· Dobrze rozwinięta infrastruktura hotelowa i towarzysząca
· Dobrze rozwinięta sieć dróg, połączeń kolejowych ,lotniczych, i morskich
· System żeglownych rzek: Sekwana, Yonne, Marna i Oise

SŁABE STRONY:
· Pierwotna roślinność silnie przekształcona przez człowieka
· Sezonowość w przyjazdach turystów
· Dominacja obiektów hotelowych dla bogatej klienteli w strefie nadmorskiej
· Dominacja Paryża i najbliższej jego okolicy
· Duże miasta znajdują się w dużym rozproszeniu (np. Paryż, Marsylia, Lyon)
· Większość obiektów turystycznych skoncentrowana w Alpach Północnych

SZANSE:
· Powiększanie się obszaru UE i jednej waluty
· Duże nakłady na ochronę środowiska
· Rozwój archeologii przemysłowej (Lotaryngia, Alzacja)
· Organizacja wielkich kompleksów turystyczno – wypoczynkowych

ZAGROŻENIA:
· Coraz większa koncentracja bazy noclegowej w strefie śródziemnomorskiej, w Alpach i w wielkich miastach
· „Drugie domy” – wykupywanie ziemi i organizowanie na niej drugich domów głównie przez Holendrów i Niemców
· Stosunkowo wysokie bezrobocie

Dodaj swoją odpowiedź
Turystyka i rekreacja

Analiza rynku Belgijskiego

1. Informacje ogólne o rynku Belgijskim
Belgia jest państwem federacyjnym Europie zachodniej w południowych Niderlandach. Graniczy od zachodu z Francją (620 km), od południa z Luksemburgiem (148 km), od wschodu z Niemcami (167 km) i ...

Zarządzanie

Wykłady

Etymologia „organizacja”.
-organella (łac.) wyspecjalizowana część komórki biologicznej
-organisatio(łac.) system
-organikos(grecki) wytworzony za pomocą narzędzia
-organon(grecki) narzędzie, instrument, przyrząd

Marketing

Plan marketingowy

SPIS TREŚCI


I. Streszczenie projektu przedsięwzięcia
II. Charakterystyka firmy
1.Historia firmy
2.Ogólne cele i zasady działania firmy
III. PLAN marketingowy
1.Streszczenie.
2.Analiza sytuacji wyjściow...

Administracja

Polityka rozwoju lokalnego i regionalnego dr Churski Paweł WSHE Włocławek

1.potrzeby w społeczności lokalnej.
Potrzeby egzystencjalne
Funkcjonowanie gospodarstw domowych, mają charakter materialny i niematerialny
Powstawanie nowych placówek produkcyjno –usługowych
Niematerialne – usługi odbywaj...

Turystyka i rekreacja

Specjalizacja – egz. hotelarstwo

Specjalizacja –egz. hotelarstwo
CZĘŚĆ OGÓLNA:

1) Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelarskich
Klasyfikacja to podział obiektów na rodzaje charakteryzujące się przede wszystkim zakresem działalności.
Kategor...