TWORZENIE MAREK WŁASNYCH, A UŻYWANIE MAREK OBCYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA.

Marka to nazwa, symbol, wzór lub ich kombinacja, stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy i wyróżnienia ich spośród konkurencji. Marka identyfikuje sprzedawcę lub producenta.
Producent na kilka sposobów może rozwiązać sprawę sponsorowania marki. Produkt może być wprowadzony pod marką producenta, dystrybutora lub pod tzw. marka prywatną. Pomimo dominacji marek producentów, wielcy detaliści i hurtownicy tworzą swoje własne marki. Wiąże się to z poszukiwaniem dostawców zapewniających stały poziom jakości, zamawianiem dostaw i zamrażaniem kapitału. Muszą również wydawać pieniądze na promocje własnych prywatnych marek i zaryzykować, że jeśli ich towar nie usatysfakcjonuje nabywcy, zniechęci się on do wszystkich towarów ich marki.
Pomimo tych problemów, pośrednicy handlowi tworzą własne marki, ponieważ przynosi im to znaczny zysk. Poszukują producentów dysponujących nadmiarem mocy produkcyjnych, którzy mogliby produkować towary po niższym koszcie. Wielu kupujących orientuje się, że towary z markami sklepowymi są i tak wytwarzane przez jednego z dużych producentów. Marki pośredników są często wyceniane taniej niż porównywalne marki producentów i to przemawia do klientów bardziej oszczędnych.
Przykładem może być market TESCO, który tworzy markę własną jak i używa marki obce - producentów. Tesco sprzedaje produkty pod markami obcymi np. kawę Tchibo w opakowaniach firmy Tchibo i pod jej marką, jak również sprzedaje kawę Tchibo pod marką własną TESCO – korzystny zakup (we własnych opakowaniach i szacie graficznej).

Dodaj swoją odpowiedź
Mikroekonomia

Polski rynek przesyłek pocztowych w zastrzeżonym obszarze do 50 gram

Akademia Ekonomiczna im. Oskara Lanego we Wrocławiu
Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki w Jeleniej Górze

II rok studiów stacjonarnych ekonomii

Mikroekonomia

Bartłomiej Derski

RAPORT

POLSKI...