Reklama wydawnicza i jej formy

REKLAMA WYDAWNICZA obejmuje wszystkie poza prasą „druki reklamowe” np. książki z wkładkami lub stronami reklamowymi, prospekty, foldery, informatory, ulotki, książki telefoniczne(„żółte kartki”) i teleadresowe, gazetki handlowe, listy reklamowe z ofertami dóbr i usług, dla której kanałami przekazu są przede wszystkim prasa, poczta, dystrybucja bezpośrednia.

Jednym z takich druków są ULOTKI, które są materiałami reklamowymi o wydłużonej treści, zawierające informacje, zachęcające odbiorcę w sposób rozszerzony. Ulotki zawierają zarówno tekst ogłoszeniowy jak i zdjęcia, symbole, rysunki
i logo firmy. Tekst ulotki powinien wyróżniać się w stosunku do innych podobnych materiałów konkurencji, np. poprzez kształt czy kolorystykę ulotki.

PROSPEKT REKLAMOWY jako poszerzona ulotka umieszczany jest jako załącznik do opakowania produktu, który zamówiony był drogą listowną. Oferowane są w nim inne produkty tej firmy i jest on efektownym sposobem na rozszerzenie sprzedaży.
Powszechność i łatwość kontaktu przechodnia z reklamą – plakatem stanowią podstawową zaletę reklamy zewnętrznej. PLAKATY jako duże formy drukowane mogą zawierać stosunkowo obszerna treść umożliwiającą dłuższy kontakt z komunikantem. Plakat może mieć postać afiszu, ogłoszenia, zdjęcia, tekstu i innych form mających postać wizualnego kodu przekazu. Jednym z rodzajów plakatów są tablice o powierzchni od 12m2 – bilboardy – do 18m2 –megabilboardy.

KATALOGI to jeden z rodzajów reklamy wydawniczej, a przybierają one formę:
© katalogu produktu
© katalogu firm
© katalogu wysyłkowego /informacyjnego/.

LIST REKLAMOWY to bezpośrednio do konsumenta skierowany opis cech wyrobów i korzyści płynących z ich użytkowania. Nadawca może powoływać się na opinie innych użytkowników lub też na wyniki wykonanych testów. W liście reklamowym zachęcenie powinno być trzykrotne. List taki w
zestawieniu z materiałami reklamowymi nazywany jest mailingiem
GAZETA HANDLOWA to publikacja fachowa skierowana do osób kupujących produktów w celu ich odsprzedaży hurtownikom, pośrednikom czy detalistom.

KSIĄŻKI ADRESOWE I TELEADRESOWE zawierają również reklamę wydawniczą. Firmy publikują w tych książkach reklamę swoich produktów. Mimo tego, że reklamy te są „małe”, rzucają się w oczy, a ich ciekawa grafika i wielkość jest tu najważniejsza

REKLAMA POCZTOWA(direct mail) zdobywa w procesie komunikacji marketingowej coraz większe znaczenie. Poczta stanowi kanał za pomocą którego nadawca przekazu wysyła reklamę – ofertę sprzedaży: listy reklamowe, katalogi, informatory, ulotki, broszury, zaproszenia, prospekty, gazetki handlowe i inne druki będące formą reklamy wydawnicze (drukowanej). Celem reklamy pocztowej nie jest „wysyłka” reklamy (druku reklamowego) w ogóle, lecz wysyłka jej do tych adresatów, którzy mogą stanowić potencjalnych klientów firmy.

Dodaj swoją odpowiedź
Psychologia

Reklama i psychologia

Rozdział 1. Zagadnienia teoretyczne

1.1. Definicja reklamy
„Słowo reklama pochodzi od łacińskiego wyrazu reclamare, oznaczającego hałasowanie, robienie wrzawy” . Reklama ma zatem za zadanie przyciągać uwagę odbiorcy....

Marketing

Istota marketingu bankowego

Zmiany zasad funkcjonowania rynku finansowego a zwłaszcza wzrost liczby banków, rozwój konkurencji między nimi, upowszechnianie wiedzy o usługach bankowych oraz zmiany kulturowe, polegające na coraz większej orientacji kredytowej społeczeńs...

Marketing

Poczta polska i dhl - praca magiasterska

Spis treści

WSTĘP?????????????????????????????..
ROZDZIAŁ I
MARKETING USŁUG?????????????????..
1.1 Koncepcje marketingu w usługach i jego elementy??????????.
1.2 Marketing-mix w usługach???????????????????.
1.3 Ma...

Język polski

Analiza języka reklam na wybranych przykładach

We wrześniu, w ubiegłym roku zdecydowałam się wybrać jako podstawę do mojej prezentacji temat nr 9 z działu „Nauka o języku”, któ-ry brzmiał: „Dokonaj analizy języka reklam. Wyjaśnij, jaki obraz świa-ta kreują”. W trakcie zbier...

Turystyka i rekreacja

Konkurencja na Marketing

Konkurencja- w ekonomii podstawowy fundament wolnego rynku. Zakłada wolność współzawodniczenia ze sobą podmiotów gospodarczych na wszystkich obszarach handlu i usług. Jest to proces, w którym uczestnicy rynku, dążąc do realizacji swych i...