Biznes Plan

BIZNESPLAN STUDIA OPALAJĄCEGO I USŁUG PIELĘGNACJI PAZNOKCI „SŁONECZNE STUDIO”


Spis treści:
1. Streszczenie wykonawcze.
1.1.Krótki opis przyszłej działalności
1.2. Źródła finansowania
2. Opis (charakterystyka).
2.1. Rodzaje działalności
2.2. Lokalizacja przedsięwzięcia
2.3. Organizacyjna charakterystyka przedsięwzięcia
2.4. Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów
2.5. Zużywane materiały i surowce
2.6. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia
2.7. Zatrudnienie
3. Sytuacja rynkowa.
3.1. Rynek działania firmy i trendy rynkowe
3.2. Przewidywana pojemność rynku i zakładany w nim udział
3.3. Charakterystyka odbiorców, konkurentów i dostawców
3.4. Mocne i słabe strony na tle konkurencji
3.5. Plan działań marketingowych
4.Prognozy finansowe.
4.1.Koszty dodatkowe.
4.2. Opłacenie
4.3.Zysk


1. Streszczenie wykonawcze
1.1.Krótki opis przyszłej działalności:
Zamierzeniem jest stworzenie studia opalającego wraz z usługą dodatkową tj. pielęgnacja paznokcia, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorski.
Właścicielami salonu będą ***, *** oraz ***, którzy założyli w tym celu spółkę cywilną „Słoneczne Studio”
Pomysł ten powstał przede wszystkim w wyniku obserwacji otoczenia z których wynika, że na terenie gdzie chciałabym go zrealizować nie ma żadnego solarium, a studia paznokcia świadczą tylko podstawowe usługi. Główną ofertą studia będzie korzystanie z seansów opalających w zależności od potrzeb klientów, doradztwo w sprawie kosmetyków opalających jak i ogólna pielęgnacja paznokcia.
Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego pomysłu były własne spostrzeżenia. Mieszkańcy, a zwłaszcza kobiety, chcąc korzystać z profesjonalnego studia i kompleksowych usług musza wybierać salony w większych miastach, oddalonych od miejsca zamieszkania. Wiąże się to z dużymi kosztami. Osoby te tracą również wiele cennego czasu na dojazdy. Tak więc, otwarcie profesjonalnego studia w Dąbrowie Górniczej byłoby dobrym pomysłem.Oferowana jakość usług byłaby na bardzo wysokim poziomie.

1.2. Źródła finansowania:
Zasoby własne.

2.Opis (charakterystyka)
2.1. Rodzaje działalności:
Działalność solarium „Słoneczne Studio” ma charakter usługowy. W ofercie znajdzie się szeroki zakres seansów opalających oraz ogólna pielęgnacja paznokcia. Solarium zostało zaopatrzone w 4 łóżka o różnych mocach(600W, 800W, 1000W) i różnych funkcjach(możliwość natrysku balsamu opalającego w czasie seansu opalania).
Oprócz profesjonalnego solarium naszym klientom oferujemy manicure w tym ogólna pielęgnacja dłoni, paznokcie żelowe, tipsy oraz artystyczne zdobienie paznokci.
Czynności dotyczące paznokci wykonywane będą przez wysoko wykwalifikowany personel.
2.2. Lokalizacja przedsięwzięcia:
Salon będzie się mieścił w centrum Dąbrowy Górniczej w lokalu o pow.120 m2 należącym do wspólników. Lokal ten posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną. Lokal znajduje się na gruncie należącym do jednej z naszych wspólniczek- *** w związku z czym firma nie będzie musiała płacić czynszu dzierżawnego oraz podatku od nieruchomości.
Dane firmy:
• nazwa: Firma „Słoneczne Studio” Sp. Cywilna
adres:
• E-mail: [email protected]
• www.slonecznestudio.pl
• Tel: (0-32) 267-19-34
• Tel. Kom. 0 515 123 111, 0 515 123 222
• NIP : 213-55-87-698
• Bank, nr konta: PKO S.A
ul. pl. Wolności 10 41-300 Katowice
nr konta: 81-10701542-359875-3569-6651
• Godziny otwarcia salonu:
Pon. – Pt.: 9.00 – 21.00
Soboty: 10.00 –20.00

2.3. Organizacyjna charakterystyka przedsięwzięcia:
Spółka cywilna „Słoneczne Studio” powstała na podstawie korzystnych wyników z przeprowadzonych badan marketingowych świadczących o dużym zainteresowaniu ludzi o usługach kosmetycznych jak i pielęgnacji ciała. W przeprowadzonej ankiecie na terenie Śląska 89% kobiet na 100% uważa, że zapotrzebowanie na solarium jest duże ponieważ wiele kobiet chce wyglądać najlepiej, a co humoru lepiej nie poprawi niż 10-cio minutowa wizyta w solarium i dobry, a w szczególnie pięknie pachnący kosmetyk opalający...11% kobiet stwierdziło, że solarium to strata czasu, a przede wszystkim
strata pieniędzy. Z tej ankiety wynika, że zapotrzebowanie na solarium jest duże. Firma wyróżniać się będzie szerokim wachlarzem oferowanych usług i

będzie dążyć do zrealizowania podstawowych celów przedstawionych w niniejszym planie.
Najważniejszym atutem, który pozwolił na podjęcie decyzji o otwarciu solarium jest umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, odporność psychiczna, wiara we własne siły, a także pewność, że posiadamy cechy, które powinien posiadać każdy dobry organizator. To wszystko sprawia, że firma „Słoneczne Studio” będzie wytrwale dążyć do realizacji wytyczonego celu we współpracy z właściwie dobraną i doświadczoną kadrą pracowniczą.
Firma działa w oparciu o książkę przychodów i rozchodów, prowadzimy pełną księgowość.
Misją firmy „Słoneczne Studio” jest:
• maksymalizacja zysków,
• świadczenie usług najwyższej jakości po przystępnych cenach,
• wyjście naprzeciw klientom,
• zdobycie uznania w oczach klientów,
• zadowolenie klientów,
• uzyskania miana lidera na rynku.
Założycielami salonu są trzy osoby:
•Aleksandra Susłowska– odpowiedzialna za księgowość, oprogramowanie, dobór kadry pracowniczej oraz będzie pełnić obowiązki kierownika (wykształcenie wyższe – ukończone studia inżynierskie na kierunku Zarządzanie Finansami Przedsiębiorstw, uprawnienia księgowej, ukończone Studium Wizażu i Stylizacji)
•Weronika Kędzierska– odpowiedzialny za sprawy techniczne, marketing, zaopatrzenie (wykształcenie wyższe – ukończone studia magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing)
•Aleksandra Cieśniarska- odpowiedzialna za sprawy dotyczące usług kosmetycznych (wykształcenie wyższe-ukończone studium Paznokcia w Katowicach)
2.4.Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów:
Firma „Słoneczne Studio” planuje w listopadzie 2007 roku
przeprowadzić remont pomieszczenia w którym ma być otwarty salon.
W związku z tym, że lokal jest w bardzo dobrym stanie będą to
niewielkie prace, które pochłoną kwotę 2 tys. zł.
Środki trwałe zostaną zakupione w hurtowni z wyposażeniem do solarium i w hurtowniach kosmetycznych „Doris”, a będą to:

• Meble tworzące stanowiska pracy 10.000 zł
• łóżka do solarium (2 szt.) 60.000 zł
• Lustra 4.000 zł
• kasa fiskalna 3.500 zł
• aparat telefoniczny: baza + 2 słuchawki 700 zł
• wyposażenie pomocnicze 700 zł
• urządzenie do pielęgnacji paznokci 1.000 zł
Razem:192.000 zł
Dzięki tak dużemu zamówieniu oraz deklaracji zapłaty gotówką, kierownictwo hurtowni przyznało naszej firmie rabat w wysokości 3%, czyli


zakup środków trwałych wyniósł nas:
192.000 zł – 3.456 zł = 188.544 zł

2.5. Zużywane materiały i surowce:
Zaopatrzenie salonu będzie nabywane u znanych dystrybutorów kosmetyków mających swe siedziby na Śląsku. Dostawcami będą firmy takie, jak:

• Sun rays
• Onyx
• Bronze Satisfaction
• Soleo
• Fresco
• Preverte
• Joko
• Eveline
• Ados
• Neutrogena
• Miss Selene
•Envi
2.6. Etap rozwoju
Poszczególne czynności - termin wykonania:
1. Rozpoznanie i analiza rynku 6 miesięcy od V do X
2. Ustalenie strategii marketingowej 1miesiąc - listopad
3. Reklama firmy 1miesiąc - grudzień
4. Rejestracja firmy - zgłoszenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta….
• Urząd Statystyczny- nadanie numeru Regon.
• Urząd Skarbowy:
-zgłoszenie obowiązku podatkowego,
-nr identyfikacji podatkowej NIP,
-zgłoszenie podatnika VAT .
• ZUS:
-zgłoszenie jako płatnika,
-zgłoszenie do ubezpieczenia.
• Zamówienie pieczęci firmowe.
• Założenie konta bankowego. 1.XI.2006 -zaświadczenie do 14 dni
5. Zgłoszenie w Państwowej Inspekcji Pracy w Katowicach XII 2006
6. Zgłoszenie w Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach XII 2006
7. Dokonanie uzgodnień i zawarcie umów z:
• Zakład Energetyczny,
• Zakład Telekomunikacji
• Straż Pożarna. początek XII 2006
8. Przeprowadzenie remontu lokalu 1 miesiąc – listopad 2006
9. Opracowanie listy dostawców sprzętu i wyposażenia, materiałów i produktów. początek XII 2006
10. Adaptacja lokalu do działalności. początek XII 2006
11. Dostawa i montaż wyposażenia salonu. II-połowa XII 2006
12. Przeprowadzenie wstępnych rozmów i rekrutacja pracowników.

II-połowa XII 2006
13. Zawarcie umów z pracownikami. 26.XII.2006 z terminem rozpoczęcia pracy 2.I.2007

14. Rejestracja pracowników:
• wysłanie na badanie lekarskie,
• przeszkolenie w zakresie BHP,
• angaż,
• zgłoszenie do ZUS

26.XII.2006
28.XII.2006
2.I.2007

Salon rozpocznie działalność 2.I.2007 r.

2.7. Zatrudnienie:
Do prawidłowego działania salonu „Słoneczne Studio” należy starannie i sumiennie dobrać pracowników ponieważ powodzenie przedsięwzięcia zależy nie tylko od samego planu działania, ale również od osób zatrudnionych, które będą ten plan sumiennie realizować.
Informacje o zatrudnieniu będą zamieszczone w prasie oraz we katowickim Urzędzie Pracy. Rekrutację będą przeprowadzać właściciele firmy.
Przewidywana obsada:
• pedikiurzystka – dwa stanowiska
• obsługa stanowisk opalających – dwa stanowiska
• osoba sprzątająca – jedna osoba na ½ etatu
Wymagania stawiane przyszłym pracownikom:
• wykształcenie wyższe
• doświadczenie zawodowe: udokumentowana praktyka w studium opalającym lub staż w salonie kosmetycznym,
• miła aparycja,
• umiejętność pracy w zespole,
• obsługa kasy fiskalnej i komputera,
• łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi
Wynagrodzenie będzie wypłacane na zasadzie:
• płaca miesięczna dla pracownicy obsługującej łóżka opalające będą ukształtowane na poziomie – 1.000 zł.
• osoba sprzątająca – 300 zł miesięcznie
• dodatkowe świadczenia – np. opłacanie szkoleń
• premie dla najlepszych pracowników.
3. Sytuacja rynkowa przedsięwzięcia
3.1. Rynek działania firmy i trendy rynkowe:
Miejscem funkcjonowania firmy „Słoneczne Studio” byłby rynek obejmujący okoliczne miejscowości z terenu Śląska. Poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej, w internecie oraz na ulotkach firma dążyć będzie do zdobycia potencjalnych klientów wśród młodzieży, do szerokiej rzeszy kobiet, ale również do mężczyzn w różnym wieku.

Istotną przesłanką działania studia jest rosnąca moda na korzystanie z solarium jak i usług kosmetycznych.
W ostatnich latach znacznie zwiększył się odsetek mężczyzn korzystających z tego rodzaju usług.



3.2. Przewidywana pojemność rynku i zakładany w nim udział:
Rynek usług kosmetycznych coraz bardziej się rozwija. Takie salony powstają praktycznie z dnia na dzień. Klienci staja się coraz bardziej wymagający jeśli chodzi tego typu usługi. Solarium „Słoneczne Studio” w pierwszym roku działalności będzie miał stosunkowo niewielki udział w rynku usług z korzystania z solarium jak i z usług kosmetycznych. Jednak dzięki usługom świadczonym na wysokim poziomie oraz dobrej reklamie z roku na rok jego udział będzie znacznie się zwiększał.

3.3. Charakterystyka odbiorców, konkurentów i dostawców:
Odbiorcami salonu „Słoneczne Studio” są mieszkańcy Dąbrowy Górniczej i okolic (młodzież oraz kobiety i mężczyźni w różnym wieku). Na tym terenie mieszka około 20 tys. osób. Jeżeli z usług korzystałyby przede wszystkim kobiety oraz młodzież w wieku od 15 do 25 lat, to oznacza, że ilość potencjalnych klientów można określić na poziomie 6 tys. osób warto tu zauważyć, że statystyczny mieszkaniec wydaje rocznie około 300 złotych na usługi kosmetyczne itp. To pozwala określić wartość tychże wydatków w skali roku, czyli rozmiary potencjalnego rynku:
6 tys. osób x 300 zł = 1.800.000
Jeśli chodzi o konkurencję to na w/w rynku działają obecnie 2 zakłady fryzjerskie:. W jednym salonie jest również studio pielęgnacji paznokcia. W żadnym nie ma tak nowoczesnych łóżek opalających oraz doskonałych kosmetyków do opalania. Tak, więc solarium „Słoneczne Studio” będzie dla nich bardzo poważną konkurencją.
O wiele groźniej przedstawia się sytuacja konkurencyjne jeśli weźmie się pod uwagę solaria działające w Katowicach.
Dostawcami firmy są znane i cenione firmy kosmetyczne mające swe siedziby na terenie całego Śląska. Zostały one dokładnie opisane w punkcie 2.5.

3.4. Mocne i słabe strony przedsięwzięcia na tle konkurencji:
Szanse firmy:
• wszechstronność usług,
• kompleksowość oferowanych świadczeń dająca możliwość obniżenia cen pojedynczych usług, co doprowadzi do zwiększenia konkurencyjności firmy,
• stałe zapotrzebowanie na tego typu usługi,
• świadczenie usług również u klienta(dotyczące paznokci)
• organizowanie pokazów z wykorzystaniem kosmetyków wiodących firm
Zagrożenia:
• konkurencja,
• pozyskanie i utrzymanie wysokiej klasy specjalistów,
• niestabilność kadry pracowniczej,
• trudności w utrzymaniu płynności finansowej
Mocne strony:
• doświadczenie w kierowaniu firmą i organizacją pracy,
• bezpieczne opalanie
• równomierne opalanie całego ciała
• maksymalna higiena

• kosmetyki renomowanych firm
• atrakcyjna lokalizacja
• własny lokal usługowy
• atrakcyjne (konkurencyjne) ceny,
• liczne promocje,
• kontrakty z dealerami wiodących firm kosmetycznych,
•miła i profesjonalna obsługa,
• wysoka elastyczność działania,
• dobre połączenie komunikacyjne
Słabe strony:
• konieczność zatrudnienia profesjonalnej obsługi w początkowej fazie, co znacznie podwyższy koszty rozwoju działalności,
• duże koszty związane z uruchomieniem działalności.

3.5. Plan działań marketingowych
Promocja:
Firma „Słoneczne Studio” planuje przyciągnąć klientów wyższym i bardziej wszechstronnym poziomem usług niż konkurencyjne zakłady:
• wprowadzając nieznane na tym terenie najnowocześniejsze łóżka opalające, profesjonalne porady w zakresie kosmetyków przeznaczonych do opalania w solarium;
• wydłużając godziny otwarcia do potrzeb potencjalnych klientów;
• wprowadzając system abonamentów, tzw. karnetów i 20% zniżek dla stałych klientów;
Chcąc dotrzeć do klientów, którym chcielibyśmy sprzedawać oferowane usługi, zamierzamy w dużym stopniu zainwestować w reklamę bezpośrednią. Polegałaby ona na licznych, odpłatnych ogłoszeniach zamieszczanych w prasie i radiu lokalnym oraz w formie plakatów na budynkach i tablicach ogłoszeń. Ponadto ulotki z reklamą naszego studia zostałyby rozdawane ludziom w centrach okolicznych miast(Będzin, Sosnowiec). Ponieważ firma planuje otwarcie salonu wraz z rozpoczęciem nowego roku kalendarzowego, więc niewątpliwie chciałaby zaoferować w nadchodzącym okresie karnawału każdemu klientowi 10 minut opalania gratis lub ozdobienie paznokci na naturalnej płytce. Mamy nadzieję, że to znacznie ułatwiłoby zachęcenie pań do odwiedzenia salonu. Istotnym elementem w pomyślnym rozpoczęciu działalności jest również lokalizacja lokalu. Ważnym atutem dla sukcesu firmy będzie także wystrój wewnętrzny lokalu, jego wyposażenie oraz wygląd zewnętrzny. W związku z powyższym zaplanowano, aby wnętrze mego salonu było eleganckie, nowocześnie wyposażone, ale również przytulne i miłe, w którym klienci czuliby się dobrze, a atmosfera w nim panująca, zachęcałaby do ponownej wizyty. Odnośnie zewnętrznego wyglądu, z pewnością należy zadbać o ciekawy i wymowny szyld, jak również elegancką fasadę budynku, co budziłoby zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.

Cena:
W związku z tym, w dalszym etapie działalności firma planuje część środków finansowych poświęcić reklamie i różnorodnym promocjom. Zapewniamy, że nie będą one wyższe niż ceny usług świadczone w


konkurencyjnych salonach.


Cennik:
Usługi kosmetyczne
a) Manicure i pedicure:
1. AKRYL - DŁONIE
- Akryl na tipsie cena: 130 zł
- French-akryl na tipsie cena: 140 zł
- Akryl na szablonie cena: 130 zł
- French-akryl na szablonie cena: 150 zł
- Uzupełnianie akrylu cena: 60-70 zł
- Zdjęcie tipsów cena: 40 zł
- Podpiłowanie akrylu cena: 20 zł
- Utwardzenie naturalnych paznokci akrylem cena: 80-90 zł
2. PIELĘGNACJA PAZNOKCI I DŁONI
- Manicure naturalny cena: 15 zł
- Manicure z malowaniem (kolor) cena: 20 zł
- Manicure ślubny cena: 30 zł
- Manicure francuski cena: 25 zł
- Opiłowanie i polerowanie paznokcia cena: 10 zł
- Malowanie paznokci cena: 8-12 zł
- French- malowanie paznokci cena: 15 zł
- Zdobienie paznokcia (1 element) cena: 1-5 zł
- Manicure z masażem cena: 40 zł
b) Solarium:
Ergoline 600W – minuta 0,60 gr.
Ergoline Sun 800W – 0,80 gr.
Ergoline Turbo 800W z natryskiem środka opalającego – 1,00 zł.
Ergoline Extra 1000W z natryskiem środka opalającego – 1,50 zł.
- Karnety:
Ergoline Turbo 800W:
60 minut - 40 zł
(8 minut GRATIS!)
Ergoline Extra 1000W z natryskiem środka opalającego
70 minut - 100 zł
(15 minut GRATIS!)

4.Prognozy finansowe
• aktywa własne:
500.000 zł
• początkowe wydatki:
500.000 zł – 188.544 zł = 311.456 zł
4.1.Koszty dodatkowe na miesiąc:
• kosmetyki opalające – 3.000 zł.
• środki kosmetyczne do pielęgnacji skóry – 500 zł
• środki dezynfekujące – 800 zł
• środki do utrzymania czystości w salonie – 800 zł.
• kosmetyki do pielęgnacji rąk i paznokci – 1.500 zł.

- środki podstawowe:
• żele – 100 zł.
• tipsy- 100 zł.
• utwardzacze – 240 zł.
- środki zdobnicze:
• lakiery, ozdoby, zmywacze – 200 zł.
RAZEM: 7.240 zł.
311.456 zł. - 7.240 zł. = 304.216 zł.

4.2.Opłacenia:
opłata za lokal(czynsz): lokal własnościowy.
• Woda: 200 zł.
• CO: 120 zł.
• Prąd: 1.200 zł
• Usługi telekomunikacyjne: 200 zł
• Obowiązkowe ubezpieczenie społeczne właścicieli: 3*640 zł = 1.920 zł.
• Obowiązkowe ubezpieczenie społeczne pracowników: 3*640 zł = 1.920 zł. + 320 zł = 2.240 zł.
• Dwie pracownice obsługujące łóżka opalające: 2*800 zł = 1.600 zl. • Manikiurzystka: 800 zł
• Osoba sprzątająca: 300 zł.
- Niespodziewane dodatkowe koszty: 100 zł.
RAZEM: 8.680 zł.
304.216 zł – 8.680 zł = 295.536 zł.

4.3.Zysk:
W pierwszym miesiącu działalności „Słoneczne Studio” zysków brak. Inwestycja z oszczędności spółki.

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Biznes Plan jako narzędzie planowania inwestycji

1. POJĘCIE BIZNES - PLANU

Biznes plan to dokument określający cele, jakie firma chce osiągnąć, strategia działania oraz ramy czasowe, w jakich cele te powinny być osiągnięte.
Plan działalności przedsiębiorstwa, uwzględniaj...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Biznes plan – jest specyficznym zbiorem ustaleń opisowych, analiz
i prognoz, określających cele firmy oraz zadania i sposoby postępowania zmierzające do osiągnięcia tych celów w przyszłości, przy założonych uwarunkowanych gospodar...

Zarządzanie

Jak opracować biznes plan

Biznes plan powinien być przejrzysty, łatwy do czytania, podbudowany sprawdzalnymi faktami i danymi – a więc rzetelny i przekonywujący dzięki obiektywnemu przedstawieniu różnych aspektów przedsięwzięcia.
Opracowując go należy zdawa...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Istota biznes planu

Biznes planem nazywamy inaczej plan gospodarczy, plan przedsięwzięć.
Jest dokumentem określającym postęp przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu, jest przewodnikiem dla jego działań strategicznych i taktycz...

Zarządzanie

Planowanie, Biznes plan, Organizowanie

Wykład 26.09-2004

Literatura:
- R.W. Griffin – Podstawy zarządzania organizacjami
- J.A. Stoner, C.Wankel – Kierowanie
- H. Bieniak – Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem


1. Przedsiębiorstwo
2. Fun...

Zarządzanie

Biznes plan – ćwiczenia

Biznes plan – ćwiczenia

Literatura
1. C. Barrow (1995) Warszawa, „Biznes plan, czyli jak zrobić dobry interes”.
2. E. Filow, J. Skrzypek (1996) Warszawa, Poltext, „Biznes plan”
3. M. Mulak (1995), Kraków, „Jak opr...