Przykłady zastosowania w szkole zasad organizacji pracy.

1. Zasada ekonomicznego działania:
- przy zasobie określonych środków finansowych przeznaczonych na funkcjonowanie szkoły, dyrektor szkoły musi dążyć do osiągnięcia jak najlepszych efektów nauczania mierzonych wynikami w nauce (średnia szkoły) oraz liczbą uczniów kontynuujących kształcenie na poziomie technikum i studiów
- zadaniem dyrektora szkoły jest taki dobór grona nauczycielskiego i zabezpieczenia materiałów i środków nauczania, by osiągnąć jak najlepszy efekt przy obecnie zminimalizowanych nakładach na szkolnictwo

2. Zasada optymalnego wyniku działania:
- właściwe wykorzystanie posiadanych środków na np. zajęcia dodatkowe, wyjścia i wyjazdy klas szkolnych
- minimalna liczba uczniów w klasie, która może podnieść efektywność nauczania i wychowania

3. Zasada podziału pracy:
- podział całego materiału dydaktycznego na poszczególną problematykę i tematy szczegółowe w ramach poszczególnych bloków nauczania
- określenie jednostek lekcyjnych – 45 minut
- dobór kadry pedagogicznej: zatrudnianie specjalistów, umożliwienie i zachęcanie do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania coraz wyższych stopni awansu zawodowego

4. Zasada koncentracji pracy:
- nauczyciele zajmują się pracą wychowawczą i dydaktyczną
- dyrektor szkoły jest jej menagerem; organizuje pracę szkoły i zdobywa dodatkowe środki finansowe na jej działalność
- pedagog zajmuje się problemami wychowawczymi młodzieży
- pielęgniarka dba o stan zdrowia uczniów

5. Zasada harmonii to efektywne współdziałanie wszystkich elementów wchodzących w skład procesu dydaktyczno – wychowawczego w szkole.

6. Zasada ciągłości pracy:
- organizacja roku szkolnego

7. Zasada intensyfikacji pracy:
- wprowadzenie nowych, bardziej efektywnych metod nauczania oraz środków technicznych i pomocy naukowych (postęp techniczny)

8. Zasada kompleksowego działania:
- podział na bloki materiału dydaktycznego (powiązania miedzy poszczególnymi przedmiotami nauczania)

9. Zasada indywidualizacji:
- każdy uczeń jest indywidualnością i jego osiągnięcia i problemy powinny być rozpatrywane indywidualnie

Dodaj swoją odpowiedź
Turystyka i rekreacja

Pedagogika czasu wolnego

PEDAGOGIKA – nauka o wychowaniu; nauka o procesach wychowawczych, której istotę stanowi całościowy rozwój człowieka (wpływy pozytywne i negatywne jednostek na siebie oraz środowiska)

Obok pedagogiki jako działu wychowania dzieci,...

Marketing

Badania Marketnigowe krok po kroku (materiały od wykładowcy)

BADANIA MARKETINGOWE

ROLA BADAŃ MARKETINGOWYCH W ZARZADZANIU I PROJEKTOWANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH

Badania marketingowe – systematyczni i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania oraz prezentacji informacji na potrzeby pode...

Logika

Poszukiwanie straconego czasu

Wiem, że nic nie wiem mawiał już zwalczający relatywizm sofistów Sokrates i wypada nam przyznać rację wielkiemu myślicielowi starożytności, gdyż niezaprzeczalnym faktem jest, iż im więcej wiedzy przyswoi sobie nasz mózg, to o ile pomin...

Pedagogika

Plan wynikowy nauczania przysposobienia obronnego w Liceum Ogólnokształcącym

PLAN DYDAKTYCZNO – WYNIKOWY DLA KLASY I

Lp. Temat Ilość
go-dzin Zagadnienia Cele ogólne Wymagania programowe Integracja międzyprzed-miotowa.
podstawowe ponadpodstawowe
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
LEKCJA ORGANIZACYJNA �...

Informatyka

Informatyka

Publikację przygotowały Okręgowe Komisje Egzaminacyjne w: Gdańsku, Jaworznie, Krakowie, Łodzi, Łomży, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu.

Prace koordynowała Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu w porozumieniu z Centralną Komi...