Reklama.

Nie można wyobrazić sobie współczesnego świata bez otaczającej nas ze wszystkich stron reklamy: telewizyjnej, radiowej i prasowej. Największą siłę oddziaływania posiada niewątpliwie reklama telewizyjna. I od niej też chciałbym rozpocząć.

REKLAMA TELWIZYJNA

Reklama telewizyjna wpływa na dwa zmysły: wzrok i słuch. Wzrok to zdolność widzenia, czyli reagowania na takie cechy przedmiotów, jak barwy, kształty oraz relacje przestrzenne. Wzrok to również zmysł, dzięki któremu obraz, który jest przedstawiony
w reklamie, analizowany jest przez mózg.

W reklamach wiele razy stosowane jest spojrzenie kobiece, które trafia na męsko część odbiorców. Następnie można zauważyć częste śledzenie za głównym bohaterem reklamy, który pod koniec wypowiada humorystyczne hasło. W tych hasłach mogą być stosowane przenośnie lub przysłowia aby lepiej trafić do odbiorcy. W tekście używany jest kontrast, tak aby jak najlepiej sprecyzować przesłanie i przyciągnąć uwagę widza. Końcowe obrazki są w ten sposób prezentowane aby przedstawić oryginalność danego towaru, tak aby odbiorca mógł skojarzyć daną reklamę z produktem.

Niektóre reklamy charakteryzują się wielkim poczuciem humoru, oraz genialnym aktorstwem. Wzbudzają u widza ciekawość i chęć poznania końcowego morału.

Niestety są również reklamy kiczowate, które cechują się małym zainteresowaniem. To skutek źle przedstawionego towaru, który nie trafia do współczesnego odbiorcy.

Drugim zmysłem, który wpływa na reklamę jest słuch.
Najpierw do widza trafia obraz, a następnie muzyka. Dlatego w każdej reklamie telewizyjnej można napotkać tło muzyczne, które uzupełnia obraz nadając specyficzny klimat.

Reklamo-dawcy chcą użyć takiego sposobu, przez który wpłyną w pod świadomość i zmanipulują odbiorcę, tak aby chciał kupić dany produkt lub usługę. Przykładem takie zjawiska może być jakakolwiek reklama ukazywana w telewizji.


REKLAMA RADIOWA

Głos, śpiew to przede wszystkim te czynniki, które wpływają na słuch odbiorcy w reklamie radiowej. Często stosowane pytania, szybkie odpowiedzi, są właśnie po to aby w jak najszybszy sposób przedstawić dany produkt. To wpływa na podświadomość słuchacza i pobudza jego zainteresowanie przedstawionego produktu.

Ważnym elementem jest również muzyka, która nadaje charakter reklamie.

Pod koniec stosowane są hasła reklamowe, najczęściej z rymem, po to aby słuchacz zapamiętał i skojarzył dany towar.

REKLAMA PRASOWA

Cechuje się wyłącznie na obrazie, który odczytuje wzrok. W tle są najczęściej zmysłowe i tajemnicze modelki, które ukazują dany produkt aby jak najdłużej przyciągnąć uwagę widza. Główne przesłanie takiej reklamy to przede wszystkim wzbudzeniu w odbiorcy uczucia, że jeśli kupi przedstawiony produkt, to będzie taki sam jak modelka.

PODSUMOWANIE

Połączenie wszystkich tych czynników to niekończąca się manipulacja, którą ofiarą jest każdy z nas. Dlatego starajmy się pracować nad sobą i nie dajmy się ogłupić reklamie. Bądźmy świadomymi ludźmi!

Dodaj swoją odpowiedź
Reklama

Reklama i jej wpływ na człowieka

Od jakiegoś czasu media zagościły na stałe w naszych domach. Obecnie nasze życie jest bardzo ściśle z nimi powiązane. Codziennie kupujemy gazety, oglądamy telewizję, czy nawet wychodzimy na spacer. Niemal wszędzie, gdzie się tylko znajdu...

Psychologia

Reklama i psychologia

Rozdział 1. Zagadnienia teoretyczne

1.1. Definicja reklamy
„Słowo reklama pochodzi od łacińskiego wyrazu reclamare, oznaczającego hałasowanie, robienie wrzawy” . Reklama ma zatem za zadanie przyciągać uwagę odbiorcy....

Dziennikarstwo

Reklama społeczna jako środek perswazji

„Reklama społeczena jako środek skutecznej perswazji”


Pierwotnym założeniem reklamy było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i sprzedanie (dosłownie i w przenośni) danego towaru. Jednak spece od marketingu dostrze...

Reklama

Reklama jako zjawisko kulturowe.

„Środki masowego przekazu nie niosą ze sobą ideologii, same są ideologią. To stanowisko, które określiłem jako katastroficzne, zakłada jeszcze jeden argument: nieważne co będziecie mówili poprzez kanały masowej komunikacji w momencie,...

Reklama

Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna jest najstarszą formą komunikacji wizualnej. Znaki i malowidła znajdowano w ruinach Pompei i na średniowiecznych budowlach w europejskich miastach. Nośniki reklamy zewnętrznej cechuje duża różnorodność, należą do nic...

Dziennikarstwo

Reklama internetowa

2.1. Co to jest reklama.

Reklama jest to bezosobowa, zazwyczaj odpłatna forma przekazu informacji, mająca na celu zmianę postawy do produktu bądź firmy. Reklamę tworzy wiele składników, właściwości, uwarunkowań. Posiada wiele wa...