Biznes plan

B I Z N E S P L A N
Dla firmy LA- NET.

DANE O INWESTORZE

1. Siedziba inwestora:

Firma LA-NET powstała w lipcu 2001r.
Siedzibą firmy jest Stargard Szczecinski.
Adres: 73-110 Stargard Szcz. ul. Kramarska 8
Tel. 91/ 566 39 88 fax 91/ 5730989
e-mail: [email protected]
Obszarem działalności firmy jest miasto Stargard Szczeciński.

2. Przedmiot działalności.

Dostarczenie stałego dostępu do Internetu;
Sprzedaż akcesorii i zestawów komputerowych;
Usługi serwisowe
Kawiarenka internetowa


3. Struktura kapitałowa firmy.

Jedynym właścicielem jest Remigiusz Siemiątkowski.
Firma posiada rachunek bankowy w Kredyt Banku 123098 – 567890- 111-333

4. Pozycja finansowa inwestora

Firma jest własnością prywatną. Kwota przeznaczona na działalność i zdeponowaną na rachunku bankowym firmy wynosi 60.000 zł.

5. Sprawy sądowe i zobowiązania.

Właściciel formy nie posiada żadnych zobowiązań sądowych tak w kraju jak i za granicą. Nie posiada również żadnych wierzytelności długoterminowych.

CEL I ZAKRES INWESTYCJI

1. Cel

Firma stawia sobie za cel oferowanie szybkiego dostępu do Internetu o wysokich parametrach technicznych. Oprócz oferty dostępu do Internetu i serwisu komputerowego, LA-NET będzie oferował sprzedaż zestawów komputerowych oraz części do komputerów. W siedzibie firmy będzie działać również „kawiarenka internetowa” połączona z działalnością „małej gastronomii”.
Inwestycja ma za cel zdobycie wiodącej pozycji na rynku dostawcy Internetu w dzielnicy Starówka jak i w okresie późniejszym działalności LA-NET-u dostawa usług do innych dzielnic miasta.

2. Lokalizacja firmy.
Firma ma siedzibę w budynku przy ul. Kramarskiej 8.

3.Środki realizacji.

Zakup niezbędnych elementów elektronicznych do budowy instalacji sieci Internetu
Wykupienie stałego łącza internetowego
Zakup komputerów i wyposażenia do siedziby firmy.
Kampania reklamowa

4. Uzasadnienie dla inwestycji.

Zwiększające się zapotrzebowanie na tani i szybki dostęp do Internetu.
Brak firmy o podobnej działalności na trenie dzielnicy Starówka.
Duży popyt na sprzęt komputerowy.

DOSTAWCY WYPOSAŻENIA

Po zapoznaniu się z otrzymanymi ofertami wybrano następujących dostawców oferujących wysoką jakość techniczną przy stosunkowo niewygórowanej cenie:
- Telekomunikacja Polska S.A.- Stałe łącze
- Hurtownia BIT – na sprzęt i części komputerowe oraz oprogramowanie;
- Hurtownia ELEKTRA – kable
- Hurtownia Meblex – wyposażenie siedziby

OTOCZENIE INWESTYCJI

1. Sytuacja podatkowa.

Firma będzie działać na normalnych zasadach podatkowych. Możliwe jest obniżenie podatku VAT od usług dostarczania Internetu.

2. Prawa autorskie.

Prawo autorskie nie zezwala na używanie programów bez posiadania licencji. Ponadto konieczne są uzgodnienia warunków położenia instalacji internetowej z właścicielem budynków.

II ANALIZA MARKETINGOWA

OPIS I ANALIZA KONKURENCJI

Zarówno na polskim jak i na stargardzkim jest mało firm oferujących dostęp do Internetu po korzystnych cenach ( mniejszych od cen TP S.A.)Ceny konkurencji na rynku stargardzkim wahają się od 120 do 160 zł.
Po wejściu LA-NET-u na rynek stargrdzki („Starówka”) ze swoimi usługami nie przewiduje się większej reakcji ze strony konkurencji. Przy próbie rozszerzenia działalności na pozostałe dzielnice miasta możliwa jest kampania obniżenia cen na dostęp do Internetu przez firmy działających w tych dzielnicach.

OPIS I ANALIZA RYNKU

1. Odbiorcy usługi.

Odbiorcami usługi będą lokatorzy osiedla Starówka oraz mieszkańcy miasta Stargardu.

2. Czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługę.

Wzrost zainteresowania mieszkańców miasta z dostępu do Internetu.
Świadczenie usług o wysokim poziomie technicznym i umiarkowanej cenie.
Relatywne obniżenie ceny dostępu do sieci.
Wzrost zasobności mieszkańców miasta.

OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA

1. Materiały i dostawcy.

Na rynku części akcesorii komputerowych jest duża konkurencja, więc nie ma większego problemu aby uzgodnić warunki dostawy potrzebnego sprzętu. W początkowym okresie wymagana będzie płatność gotówkowa, która wpływać będzie na zysk firmy. Po dłuższej współpracy zostaną zastosowane wydłużone terminy płatności. Dostawy realizowane będą w terminie max. 5 dni od otrzymania zamówienia faksem.


PLAN MARKETINGOWY

1. Strategia marketingowa

W momencie posiadania zezwoleń oraz stałego łącza internetowego rozpoczęta zostanie kampania reklamowa na osiedlu Starówka. Wyprodukowane ulotki dostarczone zostaną do każdego lokatora osiedla. Na słupach ogłoszeniowych zostaną rozklejone plakaty informujące o działalności LA-NET-u. Po około 10 dniach rozpoczęta zostanie akwizycja usługi w mieszkaniach lokatorów. Po rozpoczęciu działalności i świadczenia usług informacje reklamowe dostarczane będą głównie pocztą elektroniczną.

2. Marża

Na początku działalności zysk powinien oscylować na poziomie ok. 2-5% ze względu na duże koszty prowadzenia instalacji. Po rozwinięciu działalności zysk ze świadczonych usług winien wynosić ok. 20-25% oraz ok. 30% ze sprzedaży.




III. PLAN ZATRUDNIENIA

W okresie uruchamiania działalności zostaną zatrudnieni akwizytorzy (na umowę zlecenie) oraz monterzy (również na umowę zlecenie). W siedzibie firmy pracować będzie dwóch pracowników. Po uruchomieniu świadczenia usług w siedzibie zatrudnionych będzie dwóch pracowników oraz dwóch serwisantów.

IV. TECHNICZNY PLAN PRACY

Podpisanie umowy z wstępnej z właścicielem budynków na instalacje sieci internetowej
Podpisanie umowy z dostawcą stałego dostępu do Internetu.
Rozpoczęcie kampanii informacyjnej.
Podpisanie umowy z hurtowniami o stałej współpracy.

V. ANALIZA S.W.O.T.

MOCNE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA

1. Usługi.

Wysokie parametry stałego dostępu do Internetu.
Stała, fachowa opieka techniczna nad siecią internetową.
Przyjemna i miła atmosfera w „kawiarence internetowej”

2. Odbiorcy

Lokalizacja siedziby w centrum handlowym dzielnicy
Duża liczba lokali mieszkalnych zlokalizowanych na małym terenie dzielnicy nie korzystających z dostępu do Internetu.

3. Badania marketingowe i rozwojowe.

Przeprowadzone badania mające za zadanie wykazanie liczby potencjalnych odbiorców stałego dostępu do sieci w dzielnicy Starówka.

4. Pracownicy

Zatrudnione osoby posiadające wiedze praktyczną i teoretyczną związaną z budową i eksploatacją sieci internetowej oraz samych usług komputerowych.

5. Zaopatrzenie

Współpraca z firmami znanymi z wysokiego poziomu świadczonych usług.
Ustalone dobre warunki współpracy.





6. Finansowanie inwestycji

Inwestycja zostanie sfinansowana z kredytów dla małych i średnich firm udzielanych przez Kredyt Bank.


SŁABE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA

1. Rynek usług w mieście

Bark podobnych usług w dzielnicy Starówka jest czynnikiem pozytywnym, ale również wymaga przeprowadzenia sprawnej akcji reklamowo – marketingowej wśród mieszkańców dzielnicy.

2. Finansowanie inwestycji

Koszt budowy sieci wymaga zaangażowania środków obcych na początku działalności firmy.

SZANSE DLA INWESTYCJI

Brak dostawcy tego typu usług na terenie dzielnicy
Rozbudzenie potrzeby korzystania z dostępu do Internetu wśród mieszkańców dzielnicy, zwłaszcza młodego pokolenia.

ZGROŻENIA DLA INWESTYCJI

Wejście na rynek silnej konkurencji oferującej tego typu usługę
Zubożenie społeczeństwa





S P I S T R E Ś C I B I Z N E S P L A N U
Dla firmy LA- NET.

I. OPIS INWESTYCJI
DANE O INWESTORZE
1. Siedziba inwestora
2. Przedmiot działalności
3. Struktura kapitałowa firmy
4. Pozycja finansowa inwestora
5. Sprawy sądowe i zobowiązania.
CEL I ZAKRES INWESTYCJI
1. Cel
2. Lokalizacja firmy
3 .Środki realizacji
4. Uzasadnienie dla inwestycji
DOSTAWCY WYPOSAŻENIA
OTOCZENIE INWESTYCJI
1. Sytuacja podatkowa
2. Prawa autorskie

II. ANALIZA MARKETINGOWA
OPIS I ANALIZA KONKURENCJI
OPIS I ANALIZA RYNKU
1. Odbiorcy usługi
2. Czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługę
3. OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA
4. Materiały i dostawcy
PLAN MARKETINGOWY
1. Strategia marketingowa
2. Marża

III. PLAN ZATRUDNIENIA

IV. TECHNICZNY PLAN PRACY

V. ANALIZA S.W.O.T.
MOCNE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Usługi
2. Odbiorcy
3. Badania marketingowe i rozwojowe
4. Pracownicy
5. Zaopatrzenie
6. Finansowanie inwestycji
SŁABE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Rynek usług w mieście
2. Finansowanie inwestycji
SZANSE DLA INWESTYCJI
ZGROŻENIA DLA INWESTYCJI

Praca oddana w LO nr2 w Stargardzie Szczecińskim.

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Biznes Plan jako narzędzie planowania inwestycji

1. POJĘCIE BIZNES - PLANU

Biznes plan to dokument określający cele, jakie firma chce osiągnąć, strategia działania oraz ramy czasowe, w jakich cele te powinny być osiągnięte.
Plan działalności przedsiębiorstwa, uwzględniaj...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Biznes plan – jest specyficznym zbiorem ustaleń opisowych, analiz
i prognoz, określających cele firmy oraz zadania i sposoby postępowania zmierzające do osiągnięcia tych celów w przyszłości, przy założonych uwarunkowanych gospodar...

Zarządzanie

Jak opracować biznes plan

Biznes plan powinien być przejrzysty, łatwy do czytania, podbudowany sprawdzalnymi faktami i danymi – a więc rzetelny i przekonywujący dzięki obiektywnemu przedstawieniu różnych aspektów przedsięwzięcia.
Opracowując go należy zdawa...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Istota biznes planu

Biznes planem nazywamy inaczej plan gospodarczy, plan przedsięwzięć.
Jest dokumentem określającym postęp przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu, jest przewodnikiem dla jego działań strategicznych i taktycz...

Zarządzanie

Planowanie, Biznes plan, Organizowanie

Wykład 26.09-2004

Literatura:
- R.W. Griffin – Podstawy zarządzania organizacjami
- J.A. Stoner, C.Wankel – Kierowanie
- H. Bieniak – Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem


1. Przedsiębiorstwo
2. Fun...

Zarządzanie

Biznes plan – ćwiczenia

Biznes plan – ćwiczenia

Literatura
1. C. Barrow (1995) Warszawa, „Biznes plan, czyli jak zrobić dobry interes”.
2. E. Filow, J. Skrzypek (1996) Warszawa, Poltext, „Biznes plan”
3. M. Mulak (1995), Kraków, „Jak opr...