Musieli pracować od rana do nocy na polu nie zważając na pogodę i samopoczucie. Gdy byli czyimś niewolnikami to musieli wykonywać wszystkie rozkazy. Nie moglibyć dopuszczani do głosu w radnej sprawie i nie mogli się sprzeciwiać.
Matura ustna część 2 (rozszerzenie )
36. Dulszczyzna (kołtuneria) jako zjawisko groźne nie tylko w czasach G. Zapolskiej. („Moralność pani Dulskiej”).
Dramat obyczajowy, ukazujący moralność mieszczańską. Ma wymowę satyryczną bowiem, krytykuje taką postawę, którą ...
Opracowanie epoki Młoda Polska
Młoda Polska
Charakterystyka wstępna.1)Nazwy stosowne dla określenia literatury oraz nowych trendów w sztuce przełomu XIX i XX w. (rozwijającej się w latach 1881-1918): a) Młoda Polska-od cyklu artykułów napisanych przez A. Górskiego...
Partie polityczne Sejmu IV kadencji.
Informacje ogólne
Sejm, w Polsce od XV w. najwyższy organ władzy ustawodawczej. Nazwa od starosłowiańskiego słowa "sjem" lub "snem", które oznaczało zjazd ludności. W okresie piastowskim nie odbywały się już zjazdy całej ludności, ...
Ateny jako centrum życia kulturalnego Grecji.
Pod wpływem przemian dokonujących się w społeczeństwie greckim, uświadomieniu sobie roli jednostki i rozwojowi jej zainteresowań, Grecy zaczęli zauważać procesy zachodzące w świecie przyrody i szukać ich przyczyn. Warunki odpowiedn...
"Jak być Polakiem pod zaborami?"- postawy narodu wobec zaborców
„Jak być Polakiem pod zaborami?” Większa część Polaków nie zadawała sobie tego pytania co najmniej do 1831 a nawet do 1864 r. Wtedy ważniejsze było „ Jak nie być Polakiem pod zaborami?”, „Jak być Polakiem wolnym?”. Do upadku p...