Biznes Plan

Biznes Plan
Hurtownia warzyw i owoców ?Słonecznik?

1.Streszczenie

Przedmiotem biznes planu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na hurtowej sprzedaży warzyw i owoców. Inwestorem przedsięwzięcia będzie firma, która posiada odpowiednią kadrę handlową. Osoby, które będą odpowiadały za marketing, sprzedaż oraz reklamę, dały się poznać w swojej dotychczasowej racy jako osoby kreatywne, efektywne w działaniu, odpowiedzialne. Z dotychczasowych obserwacji wynika, że nasz produkt zawsze będzie miał nabywców. Biznes plan potwierdził opłacalność tego przedsięwzięcia. Sądzę, ża ma ono realne szanse powodzenia.

2.Opis inwestycji

a) Dane o inwestorze

- siedziba
Firma Słonecznik Sp. z o.o.
Adres: 04-512 Toruń, ul. Kościuszki 12
Kontakt: tel. (0-34) 23 13 233 e-mail [email protected]

- przedmiot działalności
~sprzedaż i handel hurtowy i detaliczny
~usługi transportowe na terenie kraju
~prowadzenie działalności handlowej

- struktura kapitałowa i lista udziałowców
Lista wspólników
Imię Nazwisko-85% udziałów
Transpotex-8% udziałów
Jan Kolwaski-7% udziałów

Pozycja finansowa inwestora
Spółka Transportex wnosi cześć kapitału 150000 zł

Sprawy sądowe i zobowiązania
Spółki współinwestorów nie prowadzą żadnych spraw sądowych.

b) Wymagania formalno-prawne
Hurtownia warzyw i owoców ?Słonecznik? zostanie uruchomiona na teranie istniejącego obiektu.

c) Cel i zakres inwestycji

-cel inwestycji
Spółka ?Słonecznik? zamierza wejść na rynek z produktami handlowymi. Hurtownia będzie oferowała asortyment owoców i warzyw zgodnie z zapotrzebowaniem klienta.


-lokalizacja inwestycji
Hurtownia będzie zlokalizowana na terenie Bazy Firmy ?Słonecznik? przy ul. Kościuszki 12.

- środki realizacji celu
~budowa hurtowni w oparciu o najnowszą technologię
~rozbudowa handlowo-usługowa
~przygotowanie zbytu
~zorganizowanie własnej grupy pracowniczej

- uzasadnienie dla inwestycji
~niezaspokojony popyt na zdrową i naturalną żywność
~znikoma konkurencja na terenie centralnej Polski
~posiadanie własnych magazynów i hal chłodniczych
~posiadanie własnych ogrodów i sadów

- oddziaływanie na środowisko
Inwestycja posiada bardzo minimalne oddziaływanie na środowisko.

d) Harmonogram realizacji
- opracowanie i uzgodnienie dokumentacji technicznej
- przygotowanie i kontrola obiektów
-roboty montażowe, uruchomienie sprzedaży hurtowej

e) otoczenie inwestycji
Obiekt inwestycji znajduje się na terenie Torunia ponieważ zaobserwowano tam najwyższy popyt na oferowane produkty.

3.Analiza marketingowa

a) opis i analizy konkurencji
Na rynku polskim są oferowane produkty spożywcze zróżnicowane pod względem jakości, sposobu przechowywania i pochodzenia. Główne hurtownie warzywno-owocowe zlokalizowane są:
- Warszawa-Hurtownia ?Witamix?
- Olsztyn-Hurtownia ?Mego owoc?
- Szczecin-Hurtownia ?Warzywko?
Wielkość produkcji i zyski wiodących hurtowni
- Warszawa- Hurtownia ?Witamix? 1000000 zł/rok
- Szczecin-Hurtownia ?Warzywko? 650000 zł/rok
- Olsztyn-Hurtownia ?Mego owoc? 460000 zł/rok

b) Opis i analiza rynku zbytu

Klienci dla Produkcji
- sklepy, markety prywatne
- firmy i sklepy handlowe o asortymencie spożywczym
- drobni kupcy indywidualni z teranów pobliskich

Czynniki wpływające na rozwój rynku
- atrakcyjność oferty
- coraz większe przywiązywanie wagi do zdrowej żywności
- coraz większa dbałość o zdrowie, kondycje

C )opis i analiza rynku zaopatrzenia

Surowce i dostawy
- własne ogrody i sady
- kraje śródziemnomorskie
- droga morska

Warunki dostaw
Na dostawę warzyw i owoców zostaną podpisane umowy długoterminowe.
Program zaopatrzenia
Nawet z największym zapotrzebowaniem nie powinno być problemów na pozyskiwanie surowca

d) Plan marketingowy

- wykaz produkcji
Hurtownia będzie realizowała produkcję (własne sady i ogrody)

- sposoby dystrybucji
Warzywa i owoce będą sprzedawane w sposób detaliczny i hurtowy.

- Strategia reklamowa
Zamierzamy w pierwszym okresie przeznaczyć określoną kwotę na reklamę poprzez TV, ogłoszenia w prasie oraz ulotki.

- Strategia cenowa
W pierwszym okresie produkcji zamierzamy prowadzić sprzedaż wyrobów na poziomie koszty 5% zysku. W dalszym okresie będziemy utrzymywać cenę na poziomie konkurencji.

4.Plan zatrudnienia

Zatrudnienie ? 15 osób
Schemat organizacyjny ? dyrektor, główny księgowy, zespół marketingu, wydział handlu i zbytu.

5. Analiza SWOT

a) mocne strony
- wyroby i usługi
~możliwość eksportu na rynki trzecie
~wysoka jakość wyrobów
- pracownicy
~wyszkolona i oddana dla firmy załoga kierownictwa i wykonawcza

- rynki zbytu produkcji
~przewidywalny wzrost popytu
~ mała konkurencja

b) słabe strony
- przechowywanie owoców i warzyw wymaga odpowiednich warunków
- konieczność walki o dominację na rynku
- mała liczba odpowiednich pracowników na rynku

c) szanse projektu

Postęp techniczny
- maszyny i urządzenia o światowym poziomie technologicznym
- automatyzacja prac biurowych
Zmiany polityczne, prawne, socjologiczne
- tworzenie nowych miejsc pracy

d) zagrożenia dla projektu
- szybki rozwój technologii
- wysoka inflacja
- wysokie koszty kredytów
- nieustabilizowana sytuacja pracowników i zagrożenia strajkami
- rozwój korupcji

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Biznes Plan jako narzędzie planowania inwestycji

1. POJĘCIE BIZNES - PLANU

Biznes plan to dokument określający cele, jakie firma chce osiągnąć, strategia działania oraz ramy czasowe, w jakich cele te powinny być osiągnięte.
Plan działalności przedsiębiorstwa, uwzględniaj...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Biznes plan – jest specyficznym zbiorem ustaleń opisowych, analiz
i prognoz, określających cele firmy oraz zadania i sposoby postępowania zmierzające do osiągnięcia tych celów w przyszłości, przy założonych uwarunkowanych gospodar...

Zarządzanie

Jak opracować biznes plan

Biznes plan powinien być przejrzysty, łatwy do czytania, podbudowany sprawdzalnymi faktami i danymi – a więc rzetelny i przekonywujący dzięki obiektywnemu przedstawieniu różnych aspektów przedsięwzięcia.
Opracowując go należy zdawa...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Istota biznes planu

Biznes planem nazywamy inaczej plan gospodarczy, plan przedsięwzięć.
Jest dokumentem określającym postęp przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu, jest przewodnikiem dla jego działań strategicznych i taktycz...

Zarządzanie

Planowanie, Biznes plan, Organizowanie

Wykład 26.09-2004

Literatura:
- R.W. Griffin – Podstawy zarządzania organizacjami
- J.A. Stoner, C.Wankel – Kierowanie
- H. Bieniak – Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem


1. Przedsiębiorstwo
2. Fun...

Zarządzanie

Biznes plan – ćwiczenia

Biznes plan – ćwiczenia

Literatura
1. C. Barrow (1995) Warszawa, „Biznes plan, czyli jak zrobić dobry interes”.
2. E. Filow, J. Skrzypek (1996) Warszawa, Poltext, „Biznes plan”
3. M. Mulak (1995), Kraków, „Jak opr...