Dokonaj segmentacji rynku

Dokonaj segmentacji rynku
Odpowiedź

segmentacja rynku to wyodrebnienie wzglednie jednorodnych grup (klas, kategorii) konsumentow wg roznych kryteriow (zmiennych segmentacyjnych): demograficznych, ekonomicznych, psychospolecznych, ktore upodabniaja ich postepowanie na rynku Kryteria segmentacji -kryterium geograficzne - wyznacza region, stopien urbanizacji danego rynku lokalnego (miasta roznej wielkosci, tereny wiejskie), klimat -kryterium demograficzne-okresla wiekk plec wielkosc i etap cyklu zycia rodziny -kryterium ekonomiczno-spoleczne - uwzglednia dochod, zawod, wyksztalcenie, stan posiadania gospodarstwa domowego -kryterium prychospoleczne-bierze pod uwage styl zycia motywacje i postawy hierarchie wartosci normy estetyczne -kryterium okreslajace sposob postepowania na rynku - określa: *konsumentow kupujacych dany towar regularnie lub okazjonalnie *konsumentow dla ktorych wazne są: jakosc produktu, wysoki poziom uslug handlowych *konsumentow ktorzy sa uzytkownikami danego produktu lub nie uzywaja tego produktu, potencjalnych uzytkownikow *konsumentow ktorzy maja informacjena temat danych produktow lub tez sa nieswiadomi (notatka z lekcji marketingu ;P )

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Marketing - pojęcia

1. Co to jest marketing, kto jest podmiotem marketingu, co jest jego przedmiotem, kto kupuje i korzysta z marketingu?
MARKETING - Jest to cały biznes widziany z punktu widzenia jego ostatecznego wyniku , to jest z punktu widzenia klienta..... P...

Zarządzanie

Organizacja i Zarządzanie

ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Dr Zdzisław Bujanowski

02.10.2001.

Literatura :
James A. F. Stoner, R. Edward Freeman, Daniel R. Gilbert „Kierowanie” PWE Warszawa 2001
Ricky W. Griffin „Podstawy zarządzania organizac...