zalety : * niski koszt przygotowania ankiety oraz dotarcia do grupy docelowej * krótki czas odpowiedzi respondentów * dynamiczny charakter ankiet, możliwość zastosowania zaawansowanej logiki pytań * losowa kolejność odpowiedzi * wykorzystanie logiki pytań w celu skrócenia czasu potrzebnego na wypełnienie ankiety przez respondenta * możliwość śledzenia wyników ankiety wady : * brak obecności badacza w trakcie przeprowadzania badania ankietowego * ryzyko związane ze zwiększającą się ilością SPAM’u w sieci
Metody badań marketingowych
Badania marketingowe to zespół czynności, zbierania i przetwarzania informacji o: rynku, konsumpcji, potrzebach i mechanizmach kierujących postępowaniem ludzi, działaniach konkurencji i efektach podjętych decyzji. Badania marketingowe muszą ...
Istota badań marketingowych
1.Istota badań marketingowych – definicja
Badania marketingowe to systematyczny, celowy i obiektywny proces działania, na który składa się gromadzenie, analizowanie i prezentacja informacji w celu podjęcia decyzji marketingowej.
Metody i techniki badań socjologicznych
Charakterystyczne dla badań socjologicznych jest poszukiwanie, formułowanie i uogólnianie praw zjawisk zachodzących pomiędzy ludźmi, badanie struktur, czyli praw wzajemnego przyporządkowania sobie ludzi w zbiorowościach, praw przyporządkowa...