Analizy Marketingowe - teoria

Medianą jest wartość leżąca w takiej samej odległości od początku, co i od końca szeregu,
tzn. wartość, poniżej której znajduje się połowa obserwacji o wartościach od niej nie wyższych
oraz powyżej której znajduje się połowa obserwacji o wartościach od niej nie niższych.
Dominanta (inaczej wartość typowa, modalna, zwana również modą - z ang. mode)
jest tą wartością w szeregu statystycznym, która występuje największą ilość razy, jest najliczniej reprezentowana w tymże szeregu.

Odchylenie standardowe ma szereg własności, które powodują, że jest to miara bardzo przydatna w statystyce opisowej. Przede wszystkim jest ono wyrażone w tych samych jednostkach co wartości cechy, np. jeśli badamy wzrost ludzi w cm, to odchylenie standardowe również wyraża się w cm.
Współczynnik zmienności - jest ilorazem bezwzględnej mary zmienności cechy i średniej wartości tej cechy, jest wielkością niemianowaną, najczęściej podawaną w procentach.
Współczynnik zmienności stosuje się w porównaniach zróżnicowania:
• kilku zbiorowości pod względem tej samej cechy,
• tej samej zbiorowości pod względem kilku różnych cech.

Współczynnik korelacji liniowej Pearsona –opisuje zarówno kierunek jak i siłe zależności dwóch zjawisk naukowych można go jednak stosowac tylko gdy związek ma charakter liniowy

MIARY DYSPERSJI
ODCHYLENIE STANDARDOWE – (s) jest miarą stopnia zmienności najpowszechniej stosowaną i najbardziej rzetelną. To znaczy zmienia się ono najmniej między próbami pobranymi losowo z tej samej populacji. Jest rodzajem przeciętnej wszystkich odchyleń od średniej w próbie.

WSPÓŁCZYNNIK ZMIENNOŚCI – nie powinien być stosowany, jeśli nie jesteśmy dość pewni, że nasza skala pomiarowa posiada równe jednostki, a przede wszystkim, jeśli nie występuje punkt zera bezwzględnego
Tendencję centralną można określić wykorzystując miary tendencji centralnej (inaczej miary przeciętne lub średnie). Miary te są powszechnie stosowane, ponieważ są bardzo proste do obliczenia. Obliczanie tych miar pozwala na ścisłe scharakteryzowanie poziomu jakiegoś zjawiska występującego w zbiorowości statystycznej, używając tylko jednej lub kilku liczb. Miary tendencji centralnej mają jednak syntetyczny charakter, co wpływa na to, że wyłączenie różnic pomiędzy wartościami cechy poszczególnych jednostek wchodzących w skład zbiorowości statystycznej.
Miary (średnie) klasyczne – obliczane są na podstawie cechy wszystkich jednostek badanej zbiorowości średnia arytmetyczna, średnimi klasycznymi są średnia:
- arytmetyczna,
- geometryczna,
- potęgowa.
Miary (średnie) pozycyjne – wartości cechy statystycznej, występujące u konkretnej jednostki statystycznej, jednostka ta wyróżnia się miejscem (pozycja) w uporządkowanym szeregu statystycznym, średnimi pozycyjnymi są:
- wartości skrajne,
- dominanta,
- mediana,
- kwantyle.
popyt jest doskonale elastyczny względem dochodów – dobra luksusowe
popyt jest doskonale elastyczny względem cen – dobra luksusowe
popyt jest odwrotnie elastyczny względem dochodów – dobra niższego rzedu
popyt jest odwrotnie elastyczny względem cen – dobra związane z paradoksami Veblena, dobra luksusowe
popyt jest sztywny względem dochodów - dobra podstawowe do uzytku codziennego
popyt jest sztywny względem cen – w zyciu codziennym
popyt jest mało elastyczny względem dochodów – dobra podstawowe
popyt jest mało elastyczny względem cen – dobra podstawowe

Wskaźniki struktury i natężenia
-Struktury: mowia jaka częśc całości stanowią wyróżniane elementy (proporcje, odsetki)
-Nateżenia: stosunki, stopy, tempo wzrostu

Wady i Zalety Miar Klasycznych:
- Służą do analizy szeregów jednomodalnych symetrycznych.
- Opierają się na wszystkich obserwacjachtzn w ich tworzeniu biota udział wartości wszystkich jednostek
Wady i Zalety Miar Pozycyjnych:
- Służą do analizy wszystkich pozostałych szczegółów
- Są wartościami pewnych konkretnych jednostek zbiorowości wybranych ze względu na ich położenie w tej zbiorowości

Dodaj swoją odpowiedź
Politologia

Teoria polityki

1. Pojęcie, przedmiot i funkcje polityki

Polityka - Politykos (gr) – społeczne, publiczne, państwowe, powszechne, obywatelskie, zwyczajne, towarzyskie, codzienne, uprzejme,
Polityka (z gr. polis - państwo-miasto) oznacza wspólno...

Marketing

Planowanie marketingowe

SPIS TREŚCI

WSTĘP

1.ZASADY PLANOWANIA MARKETINGOWEGO
1.1. Cele planowania marketingowego
1.2.Kwestie i koncepcje działań rynkowych
1.3.Osoby zaangażowane w planowanie marketingowe
1.4.Formy sporządzania planu ...

Zarządzanie

Zagadnienia z zarządzania pytania i odpowiedzi

1.Przedmiot nauki o organizacji i zarządzaniu:
Termin "organizacja" można rozumieć w trzech zasadniczych znaczeniach:
- rzeczowym (instytucjonalnym) - jako całość złożoną z ludzi wyposażonych w środki rzeczowe (aparatura), a wię...

Ekonomia

Międzynarodowe stosunki gospodarcze

Wykłady z MSG październik 01 - styczeń 02

Wykład 1 10.10.01
MSG – część nauk ekonomii, część teorii, część praktyki międzynarodowych przepływów produktów, towarów i usług oraz międzynarodowych przepływów czynni...

Zarządzanie

Podstawy zarządzania wykłady

Część I
Organizacja i jej elementy

1. Charakter nauki o organizacji i zarządzaniu

Organizacja jako twór społeczny trudno poddaje się naukowej analizie. Jest ona bytem:
- trudno mierzalnym,
- nie deterministyczny...