dlaczego pytanie retoryczne tak się nazywa??

dlaczego pytanie retoryczne tak się nazywa??
Odpowiedź

Pytanie retoryczne to specyficzny rodzaj pytania, które jest zadawane w celu zasygnalizowania własnych racji, przekonań, lub poglądów.

Pytanie retoryczne nazywa się tak ponieważ jest to pytanie zadawane przez osobę która chce skłonić tą osobę z którą rozmawia do pewnych przemyśleń refleksjii czyli wspomnień. Jest to pytanie na któro się nie odpowiada dlatego też nazywa się retorycznym ponieważ retoryka jest to taki dział w którym znajdują sie kwestie wymowy dla różnych spraw i ludzi.Podsumowując jest to twórcza dyskusja która nie ma na celu odpowiedzi na to pytanie ;)

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

XX lecie-opracowanie epoki

XX-LECIE- opis epoki

NAZWA
Określeniem dwudziestolecia lub międzywojenne przyjęto nazywać epokę historyczno-literacką, która przypadła na okres pomiędzy dwoma wojnami światowymi. Nowe charakterystyczne dla niej wartości, wyra...

Język polski

Motyw śmierci w literaturze i sztuce - omów na wybranych przykładach

Człowiek od dawna zadaje sobie pytanie czym tak naprawdę jest śmierć? Nigdy, jednak, nikt nie potrafił udzielić odpowiedzi na to pytanie.
Pisanie o śmierci jest trudne i przerażające. Być może spowodowane jest to tym, że śmierć c...

Dziennikarstwo

Bravo - czyli jak stworzyć dobrze prosperujące pismo młodzieżowe

Na polskim rynku prasowym, coraz więcej tytułów skierowanych jest do szerokiej rzeszy ludzi młodych. Jak to się dzieje? Dlaczego wydawcy zbierają bezpardonowo pieniądze z rozprowadzanych przez siebie, nienajlepszych gazet skierowanych do nast...

Język polski

Motwy cierpienia i buntu przeciw Bogu w wybranych utworach literackich różnych epok.Omów zagadnienie w oparciu o wybrane przykłady.

Dla człowieka Bóg jest bardzo ważnym elementem życia, może dać mu szczęście, wieczną łaskę i wszystko czego pragnie.Relacje między Bogiem a człowiekiem istniały od zawsze. Nie zawsze jednak układały się tak samo, mimo to ludzie wied...

Pedagogika

Pedagogiczne aspekty pracy z dzieckiem zdolnym

Agata Kostrzewska
Ped. opiekuńczo-wychowawcza
Rok III
Grupa B
2004/2005


Przez wiele lat szkoła nastawiona była głównie na prace z uczniem słabym, mającym problemy nie tylko w opanowywaniu programu nauczania, al...