Przyczyni się do jego rozproszenia. Nawet jeśli nie będziesz dokonywać żadnych zmian w swojej ofercie. Najlepiej wytłumaczyć to przez analogię. Powiedzmy, że mieszkasz w stanie Wyoming, w małym miasteczku liczącym pięćdziesięciu obywateli. Jakie sklepy tam znajdziesz? Zgadza się. Jeden wielobranżowy sklep, w którym można kupić wszystko: żywność, ubrania, benzynę. A teraz przeprowadź się do Nowego Jorku, gdzie żyje osiem milionów ludzi. Jakie sklepy znajdziesz tutaj? No właśnie – mnóstwo wysoce wyspecjalizowanych placówek. Nie ma, na przykład, sklepów obuwniczych, ale oddzielne z damskim, jeszcze inne z dzicięcym czy sportowym. Im większy rynek, tym większy stopień specjalizacji. Im mniejszy rynek, tym mniejsza specjalizacja i bardziej uniwersalne przedsiębiorstwa. Wraz z globalizacją gospodarki firmy będą musiały podnosić stopień specjalizacji” Jak więc widać z powyższych słów przyszłość będzie należała do firm “skoncentrowanych”, wąską wyspecjalizowanych.
Hot Money Orange TP Im większe miasto tym więcej sklepów. A w małych wsiach mozna w 1 sklepie kupić wszystko np. jedzenie ubranie paliwo benzyne pilki itp...
Kierunki rozwoju "INTER BIELKON" w warunkach globalizacji
Kierunki rozwoju „INTER BIELKON” S.A. w warunkach globalizacji.
4.1. Charakterystyka marketingowa „BIELKONU”
Tradycje produkcyjne zakładu sięgają roku 1920, gdzie istniał pod nazwą „Bielski Przemysł Konfekcyjny ROS...
W jaki sposób zjawisko globalizacji wpływa na współczesne społeczeństwo i państwo polskie? Oceń skutki tego procesu dla naszego kraju, uwzględniając kwestie polityczne, gospodarcze, społeczne i kulturalne oraz przedstaw jego możliwe nastepstwa
Obecnie jesteśmy świadkami całkowitej przemiany. Większość ludzi w poszczególnych krajach opowiada się za demokracją, wolnym rynkiem i wymianą handlową oraz kulturową. Polska jest jednym z tych państw. Społeczeństwo polskie od lat 90....
Globalizacja a światowa przewaga konkurencyjna
.ROZUMIENIE GLOBALIZACJI, DEFINICJE, STRATEGIA GLOBALNA
Globalizacja jest stosunkowo młodym terminem. Termin ten ściśle związany jest z Unią Europejską. Spowodowane jest ujednolicaniem gospodarek unijnych i łączeniem się tamtejszych fir...
Planowanie marketingowe
SPIS TREŚCI
WSTĘP
1.ZASADY PLANOWANIA MARKETINGOWEGO
1.1. Cele planowania marketingowego
1.2.Kwestie i koncepcje działań rynkowych
1.3.Osoby zaangażowane w planowanie marketingowe
1.4.Formy sporządzania planu ...
Marketing usług
MARKETING USŁUG
1. Pojęcia:
Marketing – system działalności ekonomicznej, która kreuje produkty i usługi, ustala ich cenę, promuje je i sprzedaje dla zaspokojenia potrzeb nabwców. /w. Stanton/
- działalność, która zmie...