Aaa... ja bym napisał że nie wiem , ale jak ci nie szkoda p. to proszę bardzo ;> W silniku z zapłonem samoczynnym czynnikiem wywołującym zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej jest temperatura, będąca następstwem wysokiego ciśnienia w komorze spalania. Występowanie zapłonu ma charakter stochastyczny, nie jest możliwe dokładne wyznaczenie miejsca i chwili wystąpienia. Można tylko określić prawdopodobieństwo zapłonu paliwa w określonym miejscu komory spalania. Moment zapłonu można regulować poprzez kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa. Jest ono wtryskiwane bezpośrednio do cylindra lub do komory wstępnej.
Idąc po koleji: 1. Suw ssania, nastepuje otwarcia zaworu dolotowego i wypełnienie cylindra samym powietrzem. Tłok porusza sie w dół do DMP(dolne martwe połozenie) zasysając tym samym powietrze. 2. suw sprężania. Tłok zaczyna poruszac sie z DMP do GMP(górne martwe położenie) spężając tym samym zassane we wczesniejszym suwie powietrze. Gwałtowna zmiana obietosci prowadzi do gwaltownego przyrostu temperatury w cylindrze. Gdy tłok osiąga GMP zostaje rozpylone paliwo(olej napedowy) który w wyniku kształtu denka tłoka i wysokiej tempreatury wpada w zawirowania i gwałtownie odparowywuje co prowadzi do stworzenia mieszanki paliwowo powietrzenej ktora pod wplywem temperatury sama sie zapala(samozaplon) 3. Suw pracy - tlok pod wplywem gwałtownie rozpręzajacego sie gazu wedruje do DMP wykonujac tym samym prace. 4. suw wydechu tłok wedruje do GMP wypychajac spaliny przez otwarty zawor wylotowy. I tak w kolko
Układ zasilania paliwem silnikow z zapłonem samoczynnym.
Zadaniem układu zasilania jest utworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej o składzie zapewniającym jak najlepszy i najekonomiczniejszy przebieg spalania.
Układ zasilania silnika z zapłonem samoczynnym składa się z wielu precyzyjnie dobrany...
Proces technologiczny otrzymywania benzyny - ropa naftowa
1. Wprowadzenie.
Celem projektu jest opis i analiza procesu technologicznego otrzymywania benzyny, który będzie zawierał charakterystykę procesu, metody wytwarzania, bilanse – energii, materiałowe oraz odpadów; oddziaływanie na ś...
Silniki spalinowe - podział, budowa
SILNIKI SPALINOWE
w zależności od wartości stopnia sprężania silniki dzieli się na:
-niskoprężne- silniki z zapłonem iskrowym, w których mieszanka paliwowo-powietrzna, znajdująca się nad tłokiem, zostaje zapalona iskrą elektryc...
Wielkości charakterystyczne silnika
Każdy silnik spalinowy możemy scharakteryzować poprzez podanie kilku jego podstawowych wielkości.
Należą do nich:
1. Wymiary silnika
2. Stopień sprężania
3. Prędkość obrotowa, moment obrotowy, moc
4. Sprawno�...