Analiza elementów systemu marketingowego
ANALIZA ELEMENTÓW SYSTEMU MARKETINGOWEGO
I.CHARAKTERYSTYKA FIRMY
>Podstawowe dane:
Nazwa - ,,Hotel Cztery Pory Roku’’
Forma prawna –spółka jawna
Podmiot działalności –działalność hotelarsko – gastronomiczna
Siedziba spółki - ul. Spacerowa28 83-010 Straszyn/k Gdańska Tel.+48856782501
>Podstawowe cele działalności:
- celem jest stworzenie ciepłej, miłej atmosfery
- zapewnienie profesjonalnej obsługi
- komfort wypoczynku w malowniczej okolicy
- udzielenie wysokiej jakości usług
>Usługi:
Hotel:
- stół bilardowy ,saunę ,oraz siłownię do dyspozycji gości
- na terenie hotelu znajduje się parking
- 40 pokoi (1,2,3osobowe)oraz 3 apartamenty
- wśród pokoi dwuosobowymi dysponujemy dwoma pokojami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych
Konferencje:
- hotel posiada salę bankietową mogącą pomieścić 17 osób
- posiada również salę konferencyjną o powierzchni 135m2
- sala ta wyposażona jest w ekran ,flipchart ,system nagłośnienie, rzutnik foli i stałe łącze do internetu
- do sali przylega 3 sale seminaryjne
Imprezy:
- organizowanie imprez okolicznościowych
- organizowanie wesel ,bankietów ,studniówek
Restauracja:
-hotel dysponuje restauracją i salą bankietową oraz pub
-restauracja serwuje potrawy kuchni staropolskiej
>Data powstania:
- Hotel funkcjonuje od grudnia 2003r.
>Majątek:
- wartość kapitału zakładowego wynosi 772500000
II. OCENA OTOCZENIA DALSZEGO :
Przepisy prawne:
Ustawa o usługach hotelarskich :
Rozdz. 5 Art.35 1.Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelarskich które spełniają :
1)wymagania co do wielkości obiektu, jego wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, ustalone dla rodzaju i kategorii, do których obiekt został zaszeregowany,
2)wymagania sanitarne, przeciwpożarowe oraz inne określone odrębnymi przepisami,
2.usługi hotelarskie mogą być świadczone również w innych obiektach, jeżeli obiekty
te spełniają minimalne wymagania co do wyposażenia, o których mowa w art.45 pkt.4,
oraz wymagania określone w ust.1pkt. 2
>Czynniki wpływające na wybór obiektu przez klienta - uważane za ważne oraz reklamowane
Źródło: http://www.cieplej.pl/Ekologia_OZE/1078410255.shtml
Wykres ten przedstawia sześć czynników wpływających na wybór obiektu przez klienta. W Polsce w Szwecji jak i w Europie za ważne i reklamowane czynniki uważa się :jakość usług, lokalizację oraz cenę.
Produkt Krajowy Brutto
Źródło: www.bankier.pl
Na niskim poziomie prognozowana jest inflacja. W 2006 r. ma ona wynieść 1,1%, a w 2007 r. 1,9%. Z różnych ekspertyz wynika, że inflacja może okazać się trochę wyższa (od 0,1 pkt.% do 0,5 pkt.%). Nawet po tej korekcie inflacja w Polsce pozostawałaby jednak na poziomie jednym z najniższych w UE.
III.OCENA OTOCZENIA BLIŻSZEGO
>Klient:
- oferta skierowana jest do zamożnych klientów
- zapewniamy profesjonalną obsługę
- dbamy by było to miejsce doskonałe dla ludzi biznesu
>Konkurencja :
- Hotel Szydłowski –posiada 9 pokoi 1 –os, 21 pokoi 2-os, 2 pokoje z podwyższonym standardem i 3 apartamenty w tym 2 pokoje dla osób niepełnosprawnych
- Novotel Marina –położony obok parku jelitkowskiego 176 nowocześnie wyposażonych pokoi, kryty basen, położony obok plaży
- Hotel Posejdon –położony w Jelitkowie, otoczony ogrodem, przy alei spacerowej,50 m od morza, posiada basen, dwa apartamenty i 147 pokoi
>Dostawcy:
- Aries Power Equipment – jest generalnym przedstawicielem koncernu Honda Motor Co.Ltd. w Polsce. Dostarcza sprzęt ogrodniczy tej japońskiej marki-kosiarki, kosy, traktorki ogrodowe dmuchawy do liści, zamiatarki
- Zender sp. z. o. o – od ponad 25 lat specjalizuje się w szyciu odzieży służbowej. Proponowane przez nich wyroby charakteryzują się modnym wzorem zapewniają komfort w pracy i elegancję pracowników.
- Victoria Cymes sp. z. o. o – produkuje syropy w 13 smakach, syropy te można dodawać do róznych koktajli :alkoholowych, bezalkoholowych, podawanych na ciepło i zimno.
IV.MARKETING WEWNĘTRZNY
- szkolenie personelu
- regularne monitorowanie
- wymaganie jakie będzie musiał spełniać kandydat
V. MARKETING ZEWNĘTRZNY
>Produkt:
- firma zajmuje się wynajmem pokoi hotelowych
- organizowaniem imprez okolicznościowych
>Cena:
Pokoje:
- 1- osobowy 170zł-210zł.
- 2- osobowy 170zł-210zł.
- 3- osobowy 280zł
- apartament 320zł-390zł.
- śniadanie 20zł od osoby
- wynajęcie Sali wraz z posiłkiem 3000 zł – 4000zł
Dystrybucja :
- korzystna lokalizacja hotelu (centrum miasta)
- duży wybór pokoi hotelowych
- bogata oferta potraw, deserów, napoi w menu
Promocja :
- utrzymywanie stabilnych cen
- zwiększanie jakości oferowanych usług
- reklama w gazecie
- reklama internetowa
- rabaty dla stałych klientów
VI.MARKETING RELACJI
Cele:
- pozyskiwanie nowych klientów
- każdy klient jest klientem kluczowym
- dbanie o dobre relacje z klientem
- profesjonalne przeszkolony personel
- dbanie o jakość usług i obsługę klienta
JAK JEST:
- wysokie ceny, oferta nie jest skierowana do uboższego społeczeństwa
- hotel wyposażony jest w nowoczesny sprzęt
- młody operatywny personel
- dobra promocja krajowa
- wysoka jakość oferowanych usług
- duża liczba stałych klientów
JAK MOGŁO BY BYĆ:
- powinien zadbać o to by oferta była skierowana do większej liczby klientów
- powinna być promocja na rynku międzynarodowym
- powinien zatrudniać większą ilość pracowników
- powinien powiększyć parking
- hotel powinien być nakierowany na turystykę wypoczynkową
- oferta powinna skierowana do całego społeczeństwa