Makrootoczenie przedsiębiorstwa

1. Makrootoczenie- zjawiska, które wpływają na przedsiębiorstwo, podczas gdy ono same nie może ich zmienić. Makrootoczenie tworzy warunki funkcjonowania przedsiębiorstwa.
2. Otoczenie konkurencyjne- tworzą podmioty, które wpływają na przedsiębiorstwo; przedsiębiorstwo także może na nie wpływać
3. Otoczenie ekonomiczne- to zjawiska najczęściej związane z kondycją gospodarki, które ułatwiają bądź utrudniają działanie przedsiębiorstw
4. Otoczenie polityczne i prawne- to związane zjawiska dotyczące porządku prawnego państwa i zakresu działań elit politycznych. To przepisy prawne tworzące zasady działalności gospodarczej i określające jej ramy.
5. Określenie społeczne- obejmuje zjawiska związane z postawami społecznymi ludzi, ich stylem życia, modą i zachowaniami.
6. Otoczenie demograficzne- to zjawiska dotyczące populacji, np. zmiany liczby mieszkańców, przyrostu naturalnego czy wieku zawierania małżeństw
7. Otoczenie technologiczne- to zmiany w technikach i technologiach wytwarzania
8. Otoczenie międzynarodowe- relacje między krajami; jest istotne dla wszystkich przedsiębiorstw

Dodaj swoją odpowiedź
Podstawy przedsiębiorczości

Dlaczego należy badać makrootoczenie?

Na prawidłowe funkcjonowanie firmy na rynku i skuteczną rywalizacje z konkurentami wpływa wiele czynników. Chcąc założyc firmę należy mieć na uwadze szereg zjawisk, które mogą pozytywnie lub negatywnie wpłynąć na kondycję naszego prz...

Zarządzanie

Makrootoczenie firmy. Potencjał firmy. Metody badania potencjału. Strategie firmy

Otoczenie firmy.


I. Wstęp.
Definicję otoczenia firmy można przedstawić następująco:
1. zbiór uwarunkowań rynkowych, prawnych, politycznych, społecznych i geograficznych w jakich działa firma;
lub prościej
2. ...

Marketing

Planowanie marketingowe

SPIS TREŚCI

WSTĘP

1.ZASADY PLANOWANIA MARKETINGOWEGO
1.1. Cele planowania marketingowego
1.2.Kwestie i koncepcje działań rynkowych
1.3.Osoby zaangażowane w planowanie marketingowe
1.4.Formy sporządzania planu ...

Zarządzanie

Strategie

1. Zarządzanie organizacją jako proces decyzyjny, funkcje menedżera w zarządzaniu organizacją - Podejmowanie decyzji jest istotą procesu zarządzania aby móc podejmować decyzje musi być spełniony szereg warunków z których trzy mają decy...

Zarządzanie

Analiza makroekonomiczna

W punkcie 3 rozdziału 1, omawiając zakres analizy strategicznej, podkreśliłem, że istnieją różne ujęcia oraz zakresy otoczenia firmy. Ansoff i Porter kładą nacisk na ana¬lizę sektora, w którym firma działa lub działać chce. Analiza ...