Przesyłanie wiadomości

1.Temat ośrodkowy: „Przesyłanie wiadomości”

2.Temat dnia: „Gołąb pocztowy”

3.Zapis w dzienniku: Słuchanie wzorowego czytania utworu pt.: „Goniec z północy”. Wyszukiwanie fragmentów tekstu na określony temat. Wyrazy z „ó” wymiennym i niewymiennym. Dawne i współczesne sposoby przesyłania korespondencji. Gołąb- budowa ciała i tryb życia. Pisanie listu od pani Zimy. Dodawanie i odejmowanie liczb typu: 36+13, 75-24.

4.Cel ogólny: wdrażanie dziecka w pojęcia związane z pocztą, kształtowanie w dziecku wyrażania własnego zdania.

5.Cele operacyjne: Uczeń po zajęciach:
respektuje zasady zabaw zespołowych
układa wypowiedzi w formie listu
zna regułę z „ó” wymiennym i niewymiennym
wie, jak wygląda gołąb, jaka jest jego budowa i tryb życia
potrafi odejmować i dodawać liczby w zakresie 100


6.Czas zajęć: 2,5h

7.Metody: -podająca- rozmowa
-problemowa- analiza, synteza
-ćwiczenia z kartami pracy

8.Formy: - praca binarna
praca grupowa
praca indywidualna

9.Środki dydaktyczne i aranżacja sali: kartki z szyfrem, rysunek gołębia, dyskietka z pokazem gołębi, karty pracy- 18,19, karta matematyczna-11, podręcznik- str.24, punkty za aktywność, karty ewaluacyjne.

10.Przebieg zajęć:

a) część wstępna
-przywitanie się iskierką- każde dziecko po kolei w ciszy przekazuje wiadomość uściskiem ręki
-pląs- czy wiesz, jak działa nasza poczta...tak jest znaczek, tak chodzi listonosz- każde dziecko po kolei wymyśla coś o poczcie
-odszyfrowanie wiadomości przez uczniów ( hasło: przesyłanie wiadomości, gołąb pocztowy)

b) część właściwa
1.Wzorowe czytanie opowiadania przez nauczyciela (podręcznik str.24-25).
2.Analiza tekstu, odpowiadanie na pytania z wyszukaniem potwierdzeń fragmentami tekstu, wyjaśnienie tytułu.
Co oznacza tytuł opowiadania?
W jaki sposób tata z Michałem zaopiekowali się ogłuszonym gołębiem?
Dlaczego chłopiec wyobraził sobie, że list przenoszony przez gołębia napisała Pani Zima?
Co mogło być w liście do Pani Zimy?
Skąd przyleciał gołąb?
Gdzie poleciał dalej gołąb pocztowy?
3.Czytanie indywidualne głośne przez uczniów.
4.Drama- scenka z przedstawieniem trasy gołębia pocztowego.
5.Ustalenie trasy wędrówki gołębia (karta pracy 18- ćw.1).
6.Wspólne układanie i zapis w karcie pracy listu od Zimy (karta pracy 18, ćw.2).
7.Badanie reguł pisowni wyrazów z „ó” wymiennym i niewymiennym- zapis w zeszycie w postaci tabelki.
8.Wyjaśnienie dawnych i współczesnych sposobów przesyłania korespondencji (podręcznik, str.26-27).
9.Budowa ciała i tryb życia gołębia- omówienie trybu życia i pokaz slajdów w komputerze (karta pracy 19, ćw.1,3).
10.Tworzenie rodziny wyrazu „gołąb” (karta pracy 19, ćw.2), ustne układanie zdań z wybranymi wyrazami.
11.Ćwiczenia z matematyki na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 (karta matematyczna 11).
12.Praca domowa- nauczyć się czytać,ułożyć i zapisać zdanie z wyrazami z „ó”.

c)część końcowa- podsumowanie zajęć- pytania od nauczyciela (jakie znamy sposoby przesyłania wiadomości,z czego składa sie gołąb, czym zajmuje się gołąb pocztowy) , karta ewaluacyjna.

Dodaj swoją odpowiedź
Elektrotechnika

Bezprzewodowe przesyłanie danych na dużą odległość

TELEWIZJA SATELITARNA
Wszystkie satelity telewizyjne bezpośredniego odbioru są umieszczone na stacjonarnej orbicie równikowej, na pozycjach przydzielonych im przez organizację międzynarodową, zrzeszającą nadających programy. Na naszym k...

Informatyka

ISDN

Rozwój sieci telekomunikacyjnych wymaga nie tylko poprawienia i ulepszenia właściwości poszczególnych rodzajów sieci przenoszących informacje, ale przede wszystkim przejścia na nowy poziom jakości, polegający na uniwersalnym podejściu do ...

Historia

Kazimierzowskie zamki i fortalicja jako przykład średniowiecznego układu obronnego na podstawie kronik Jana Długosza i Janka z Czarnkowa

Charakterystyka źródeł

Rozpoczynając charakterystykę Długoszowskiego dzieła należy wspomnieć, że jest to bodaj jedyna w Europie kronika zawierająca w sposób rozbudowany wydarzenia z historii państwa. Dzieło to, składające si...

Informatyka

Internet jako globalna sieć

Internet jest globalną siecią komputerów komunikujących się ze sobą za pomocą wspólnego języka. Połączenie się z unikalnym węzłem WWW jest równoznaczne z podłączeniem się do Internetu, przypomina to międzynarodowy system łączy t...

Fizyka

Przekazywanie wiadomości

TELEFONIA

W 1876 roku Alexander Grahama Bell jako pierwszy opatentował urządzenie, za pomocą którego można przesyłać na odległość mowę. W mikrofonie jego telefonu fale dźwiękowe padały na giętką membranę, do której przymoc...