Jakie są rodzaje melodii

Jakie są rodzaje melodii
Odpowiedź

MELODIĘ DZIELIMY NA : - wąsko – zakresową, mieszczącą się w małej odległości - szeroko – zakresową, o dużej rozpiętości ambitus - wznosząca się - opadająca - sylabiczna, w której na jedną sylabę przypada jeden dźwięk. - melizmatyczna, w której występuje wiele melizmatów  - deklamacyjna – zbliżona do mowy  - kantylenowa – śpiewna, melodyjna - figuracyjna – jest ona w drobnych wartościach rytmicznych i w szybkim tempie.  - ornamentalna – zawierająca liczne ozdobniki np. tryle, mordenty, przednutki itp.

wąska,szeroka,deklamacyjna,wznosząca się,kontylenowa,sylabiczna,figuracyjna, opadająca,melizmatyczna,ornamentalna.

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Rola zajęć muzycznych i plastycznych w kształtowaniu wrażliwości i wartości estetycznych dzieci w klasie pierwszej

SPIS TREŚCI


str.
1. Wstęp

2. Rozdział I
Analiza tematu jako problemu- objaśnienia terminologiczne w ujęciu różnych autorów.

3. Rozdział II
Wpływ zajęć muzycznych i plastycznych na rozwój dzi...

Muzykologia

Historia muzyki

STAROŻYTNOŚĆ
(3 tyś. lat p.n.e. – ok. 5 wiek n.e.)

Muzyka rozwijała się na czterech obszarach:
Ř Mezopotamia
Ř Palestyna
Ř Egipt
Ř Grecja
Dowiadujemy się o jej istnieniu przede wszystkim z:
Ř przek...

Muzyka

Muzyka średniowiecza

Powstałe ok. 2000 lat temu chrześcijaństwo wywierało przemożny wpływ na wszystkie dziedziny życia - także na kulturę a w tym oczywiście na muzykę.

Głównym gatunkiem muzycznym - szczególnie u początków tej epoki - były chrze...

Muzyka

Czego człowiek współczesny poszukuje w muzyce średniowiecznej? Co sprawia, że wprowadza on ją w swoją rzeczywistość kulturową?

Aby zrozumieć, czego współczesny człowiek poszukuje w muzyce średniowiecza, należy najpierw przybliżyć sobie jej historię, a także poznać cechy muzyki komponowanej w tym okresie.

Głównym gatunkiem muzycznym - szczególnie na po...

Psychologia

Kwalifikacje i kompetencje nauczycieli

Kwalifikacje i kompetencje nauczycieli
Kwalifikacje zawodowe – ogół wiedzy o zawodach, umiejętności i doświadczenia z pracy warsztatowej jako przesłanki do kwalifikowanego uczestnictwa w społecznym procesie pracy. Przez uwzględnianie f...