MELODIĘ DZIELIMY NA : - wąsko – zakresową, mieszczącą się w małej odległości - szeroko – zakresową, o dużej rozpiętości ambitus - wznosząca się - opadająca - sylabiczna, w której na jedną sylabę przypada jeden dźwięk. - melizmatyczna, w której występuje wiele melizmatów - deklamacyjna – zbliżona do mowy - kantylenowa – śpiewna, melodyjna - figuracyjna – jest ona w drobnych wartościach rytmicznych i w szybkim tempie. - ornamentalna – zawierająca liczne ozdobniki np. tryle, mordenty, przednutki itp.
wąska,szeroka,deklamacyjna,wznosząca się,kontylenowa,sylabiczna,figuracyjna, opadająca,melizmatyczna,ornamentalna.
Rola zajęć muzycznych i plastycznych w kształtowaniu wrażliwości i wartości estetycznych dzieci w klasie pierwszej
SPIS TREŚCI
str.
1. Wstęp
2. Rozdział I
Analiza tematu jako problemu- objaśnienia terminologiczne w ujęciu różnych autorów.
3. Rozdział II
Wpływ zajęć muzycznych i plastycznych na rozwój dzi...
Historia muzyki
STAROŻYTNOŚĆ
(3 tyś. lat p.n.e. – ok. 5 wiek n.e.)
Muzyka rozwijała się na czterech obszarach:
Ř Mezopotamia
Ř Palestyna
Ř Egipt
Ř Grecja
Dowiadujemy się o jej istnieniu przede wszystkim z:
Ř przek...
Muzyka średniowiecza
Powstałe ok. 2000 lat temu chrześcijaństwo wywierało przemożny wpływ na wszystkie dziedziny życia - także na kulturę a w tym oczywiście na muzykę.
Głównym gatunkiem muzycznym - szczególnie u początków tej epoki - były chrze...
Czego człowiek współczesny poszukuje w muzyce średniowiecznej? Co sprawia, że wprowadza on ją w swoją rzeczywistość kulturową?
Aby zrozumieć, czego współczesny człowiek poszukuje w muzyce średniowiecza, należy najpierw przybliżyć sobie jej historię, a także poznać cechy muzyki komponowanej w tym okresie.
Głównym gatunkiem muzycznym - szczególnie na po...
Kwalifikacje i kompetencje nauczycieli
Kwalifikacje i kompetencje nauczycieli
Kwalifikacje zawodowe – ogół wiedzy o zawodach, umiejętności i doświadczenia z pracy warsztatowej jako przesłanki do kwalifikowanego uczestnictwa w społecznym procesie pracy. Przez uwzględnianie f...