Analiza SWOT

Firma powstała w 2010 roku pod nazwą Firma stolarska ,,NOWAK”. Jest to firma jednoosobowa z siedzibą w Bydgoszczy. Oferuje usługi w zakresie: szklenie okien i drzwi, szklenie obiektów przemysłowych, fazowanie oraz szlifowanie szkła i luster, wiercenie otworów różnych rozmiarów, piaskowanie szkła, produkcja gablot, regałów oraz innych projektów, produkcja szyb zespolonych, sklejanie akwariów i terrariów.
1. Mocne strony przedsiębiorstwa:
• profesjonalizm i wieloletnie doświadczenie w dziedzinie,
• efektywne zarządzanie,
• konkurencyjne ceny usług akceptowane przez nabywców,
• przywiązywanie dużej wagi do tego, aby produkt był bezpieczny i spełniał normy jakościowe,
• dobra opinia klientów,
• ustabilizowana pozycja w regionie,
• oferowana najwyższa jakość wyrobów,
• realistyczna postawa
• współpraca z konkurencją
• firma oferuję szeroką gamę usług szklarskich, naprawy usterek, jaki realizację swoich projektów
• odpowiednia lokalizacja w dużym mieście z dobrym dojazdem w każdy zakątek miasta.
2. Słabe strony przedsiębiorstwa:
• firma jest mała i nie posiada dobrej reklamy, a z tym wiążą się trudności w dotarciu do nowych klientów,
• brak środków na inwestycje
• niski przerób (mała ilość pracowników oraz długi czas wytworzenia jednostkowego wyrobu),
• słaba rentowność,
• niski poziom marketingu, brak specjalistycznej kadry.
3. Szanse dla firmy:
• poszukiwanie wciąż nowych rynków
• po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej jest możliwość wejścia na jej rynki; właściciel firmy liczy na rynek angielski, w którym ma już rozeznanie; konkurencyjność wyrobów firmy, przede wszystkim konkurencyjna cena są w stanie zadowolić tamtejszych klientów i tym samym firma może uzyskać dobrą pozycję na tamtejszym rynku, a także ją utrzymać; dodatkowym ułatwieniem będzie zniesienie barier celnych;
• powstawanie nowych segmentów:
• firma jest w stanie poszerzyć asortyment produkcyjny, a nawet stworzyć całkiem nowe wyroby odpowiadające gustom nowych klientów,
• zwiększanie się stopy życiowej społeczeństwa oraz nowe trendy wystroju mieszkań spowodują zwiększenie się stopnia akceptacji wyrobów przez klientów, a tym samym zwiększenie popytu na wyroby;
• firma rozpatruje możliwość połączenia się z innym przedsiębiorstwem z branży szklarskiej; jeśli połączenie takie odbyło by się na korzystnych warunkach to obie strony mogłyby na tym skorzystać;
• zatrudnienie większej ilości pracowników zmniejszy czas wytworzenia jednostkowego wyrobu, zwiększy przerób i jednocześnie poprawi rentowność firmy;
• nowe wyroby ochronią przed nieuczciwą konkurencją.

4. Zagrożenia dla firmy:
• możliwość pojawienia się nowych konkurencji, co może spowodować spadek popytu na wyroby firmy ,,NOWAK”, a umacnianie się pozycji silniejszych firm także będzie niekorzystnie wpływało na popyt;
• zmieniające się zapotrzebowania i upodobania klientów:
• zmieniające się trendy mogą spowodować spadek zapotrzebowania na niektóre wyroby szklarskie na rzecz innego tworzywa,
• niekorzystne zmiany na rynku pracy (bezrobocie):
• spadek stopy życiowej społeczeństwa spowoduje zmniejszenie popytu na dobra trwałe (towary luksusowe);

5. Cele marketingowe dla firmy „NOWAK”:
• dążenie do zwiększenia pozycji na rynku,
• dążenie do rozszerzenia działalności w kraju i za granicą,
• wzmocnienie dobrych stron firmy, ciągły rozwój,
• osłabienie mocnych stron konkurencji,
• dążenie do maksymalizacji zysków,
• bardziej efektywne zarządzanie,
• lepsza reklama.
Magdalena Śmigielska
kier. Technik Organizacji Reklamy sem. III

Dodaj swoją odpowiedź
Zarządzanie strategiczne

Analiza strategiczna i analiza swot

Analiza strategiczna


Zbiór działań diagnozujących organizację i jej otoczenie w zakresie umożliwiającym sformułowanie strategii oraz zbudowanie planu strategicznego i jego realizację. W szerokim znaczeniu analiza strategiczna...

Marketing

Analiza Swot

Nazwa wywodzi się od pierwszych liter angielskich słów:
Strenghts – mocne strony firmy
Weaknesses – słabe strony firmy
Opportunities – szanse
Threats – zagrożenia
Analiza SWOT (SWOT analysis) jest to rodzaj analizy,...

Zarządzanie

Analiza SWOT

Analiza SWOT


Analiza SWOT jest użytecznym narzędziem badania ogólnej sytuacji przedsiębiorstwa.Nazwa metody pochodzi od pierwszych liter słów określających w języku angielskim istotę przedmiotu analizy – mocne i słabe stro...

Marketing

Analiza SWOT, Plan marketingowy, Biznas plan


1.Analiza SWOT
2.Plan marketingowy
3.Biznes Plan

Przedsiębiorstwo jest organizacją uporządkowaną i powołaną do realizacji celów. Służą temu wszystkie gromadzone w przedsiębiorstwie zasoby: ludzkie, kapitałowe, fina...

Marketing

Analiza Swot

PRACA SEMESTRALNA Z PRZEDMIOTU: MARKETING

TEMAT PRACY SEMESTRALNEJ:
?OPRACUJ ANALIZĘ SWOT DLA WYBRANEJ FIRMY LUB INSTYTUCJI?

ANALIZA SWOT

FIRMY
STOLARSKIEJ ?ADAM?

SPIS TREŚCI

1. Opis firmy ......

Marketing

Analiza swot firmy Usługi Stolarskie "BUCZEK".

....................... Wyższa Szkoła
Nr indeksu .............. Zarządzania i Przedsiębiorczości
Podstawy marketingu im. ................................
mgr ............................... w ...........


ANALIZA SWOT