Stosowanie reklam przez przedsiębiorstwa przynosi wiele korzyści konsumentowi. Dzięki reklamie może on zapoznać się z konkretnymi markami lub z samym produktem. Są również negatywne wpływy reklamy na konsumenta. Dotyczy to głównie reklam perswazyjnych które powodują ze konsument podejmuje nieracjonalne decyzje. Konsument zostaje zmuszony przez reklamę do kupna danego produktu a tak naprawdę produkt jest mu zbędny , niepotrzebny.
Zabiegi marketingowe w miejscu sprzedaży i ich wpływ na kupowanie
W czasach, gdy na rynku jest tyle wyrobów, produktów i usług, iż możemy swobodnie wybierać, producenci muszą ze sobą konkurować w zdobywaniu klientów, w przekonywaniu ich, że to właśnie ich produkt jest najlepszy. Według wielu przedsi�...
Marketingowa rola opakowania.
WSTĘP
Wiele produktów, które spotykamy w życiu codziennym wręcz trudno wyobrazić sobie bez opakowania. Życie każdego człowieka nieodłącznie związane jest z wszelkiego rodzaju butelkami, kartonami, puszkami czy torebkami. One prz...
Psychologia gospodarcza - pytania egzaminacyjne (Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie)
1.Role społeczne związane z działalnością gospodarczą.
Można wyróżnić 4 podstawowe role :
1) Rola konsumenta
2) Rola pracownika
3) Rola menedżera
4) Rola właściciela
Są to role komplementarne. Aby gospodarka fu...
Kupuję więc jestem. Konsumpcja jako rdzeń życia indywidualnego i społecznego
Nowe stulecie przyniosło nam wiele istotnych zmian społecznych i kulturowych rzutujących na nasze codzienne zachowania. Za jeden z wielu może tu posłużyć przykład stopniowo kształtowanego już wcześniej, jednak widocznego obecnie szczegól...
Konsument w strukturze społecznej
KONSUMENT W STRUKTURZE
SPOŁECZNEJ.
WPŁYWY SPOŁECZNE.
WPŁYWY GRUP ODNIESIENIA.
RODZINA JAKO JEDNOSTKA
KONSUMPCYJNA.
SPIS TREŚCI:
Wstęp......................................................