jakie znaczenie ma marka dla producenta i konsumenta

jakie znaczenie ma marka dla producenta i konsumenta
Odpowiedź

Marka pełni bez wątpienia istotną rolę dla firmy czy organizacji – pozwala na odróżnienie jej towarów od produktów konkurencji, prawnie chroni przed zakusami konkurentów, ułatwia wprowadzanie na rynek nowych produktów czy usług i ich późniejszą promocję, a także kreuje nabywców i pozwala na zyskanie ich lojalności. Rosnąca rola marki doprowadziła do sytuacji, w której wielu klientów gotowych jest zapłacić nie tyle za produkt, co właśnie za markę i wynikający z niej wizerunek, stworzony przez działania marketingowe. Dlatego nie do przecenienia jest waga kreowania odpowiedniego, pozytywnego wizerunku marki w świadomości; umiejętny branding przyniesie korzyści nie tylko firmie, ale też jej wiernej grupie stałych klientów.

dla konsumenta: Natłok informacji oraz przekazów reklamowych w społeczeństwie informacyjnym wymaga ciągłego wyszukiwania alternatywnych metod promocji, pozwalających na stworzenie i podtrzymanie relacji z klientem oraz stabilizujących wizerunek firmę wśród konkurencji. Gdy zwykła reklama nie wystarcza, kluczowe staje się odpowiednie zarządzanie informacją o firmie, produkcie czy usłudze, przede wszystkim za pośrednictwem komunikowania marką.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Zachowanie konsumenta

1. Zachowanie konsumenta

1.1.Konsument

Konsument(gospodarstwo domowe) jest podmiotem systemu społeczno-gospodarczego. Jego funkcjonowanie w środowisku przyrodniczym, społecznym, gospodarczym związane jest z zaspokojeniem potrze...

Marketing

Znaczenie marki w wyborze żywności na tle innych czynników warunkujących zachowania konsumentów - znane marki żywności

Trochę historii

Istnienie marek jest konsekwencją posiadania przez konsumentów niepełnych informacji o dostępności produktów, ich jakości i alternatywnych cenach. Sposób i znaczenie znakowania markami zmieniały się na przestrzeni...

Reklama

Znaczenie opakowań w reklamie.

Codziennie robimy zakupy w sklepach, na bazarach, w eleganckich butikach czy w wielkich hipermarketach. Kupujemy produkty niezbędne do życia takie jak chleb i mleko jak i te mniej przydatne, choć smaczne np.: słodycze. Coraz częściej kupujemy ...

Marketing

Marketingowa rola opakowania.

WSTĘP

Wiele produktów, które spotykamy w życiu codziennym wręcz trudno wyobrazić sobie bez opakowania. Życie każdego człowieka nieodłącznie związane jest z wszelkiego rodzaju butelkami, kartonami, puszkami czy torebkami. One prz...

Marketing

Marketing ściąga

Marketing proces społeczny dzięki któremu jednostki lub grupy otrzymują to czego potrzebują i chcą,poprzez
kreowanie oferowanie i swobodną wymianę produktów i usług.
Marketing-sztuka kształtowania i zaspokajania klienteli z zyskie...