Marka pełni bez wątpienia istotną rolę dla firmy czy organizacji – pozwala na odróżnienie jej towarów od produktów konkurencji, prawnie chroni przed zakusami konkurentów, ułatwia wprowadzanie na rynek nowych produktów czy usług i ich późniejszą promocję, a także kreuje nabywców i pozwala na zyskanie ich lojalności. Rosnąca rola marki doprowadziła do sytuacji, w której wielu klientów gotowych jest zapłacić nie tyle za produkt, co właśnie za markę i wynikający z niej wizerunek, stworzony przez działania marketingowe. Dlatego nie do przecenienia jest waga kreowania odpowiedniego, pozytywnego wizerunku marki w świadomości; umiejętny branding przyniesie korzyści nie tylko firmie, ale też jej wiernej grupie stałych klientów.
dla konsumenta: Natłok informacji oraz przekazów reklamowych w społeczeństwie informacyjnym wymaga ciągłego wyszukiwania alternatywnych metod promocji, pozwalających na stworzenie i podtrzymanie relacji z klientem oraz stabilizujących wizerunek firmę wśród konkurencji. Gdy zwykła reklama nie wystarcza, kluczowe staje się odpowiednie zarządzanie informacją o firmie, produkcie czy usłudze, przede wszystkim za pośrednictwem komunikowania marką.
Zachowanie konsumenta
1. Zachowanie konsumenta
1.1.Konsument
Konsument(gospodarstwo domowe) jest podmiotem systemu społeczno-gospodarczego. Jego funkcjonowanie w środowisku przyrodniczym, społecznym, gospodarczym związane jest z zaspokojeniem potrze...
Znaczenie marki w wyborze żywności na tle innych czynników warunkujących zachowania konsumentów - znane marki żywności
Trochę historii
Istnienie marek jest konsekwencją posiadania przez konsumentów niepełnych informacji o dostępności produktów, ich jakości i alternatywnych cenach. Sposób i znaczenie znakowania markami zmieniały się na przestrzeni...
Znaczenie opakowań w reklamie.
Codziennie robimy zakupy w sklepach, na bazarach, w eleganckich butikach czy w wielkich hipermarketach. Kupujemy produkty niezbędne do życia takie jak chleb i mleko jak i te mniej przydatne, choć smaczne np.: słodycze. Coraz częściej kupujemy ...
Marketingowa rola opakowania.
WSTĘP
Wiele produktów, które spotykamy w życiu codziennym wręcz trudno wyobrazić sobie bez opakowania. Życie każdego człowieka nieodłącznie związane jest z wszelkiego rodzaju butelkami, kartonami, puszkami czy torebkami. One prz...
Marketing ściąga
Marketing proces społeczny dzięki któremu jednostki lub grupy otrzymują to czego potrzebują i chcą,poprzez
kreowanie oferowanie i swobodną wymianę produktów i usług.
Marketing-sztuka kształtowania i zaspokajania klienteli z zyskie...