Biznes plan

I OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA

Właściciel:
-imię i nazwisko: Adam Nowak

-adres: ul. Polska 21
35-699 Poznań

-data urodzenia: 11.01.1990 r.

-wykształcenie: niepełne średnie

-rodzaj działalności: usługa ręcznego mycia
samochodów w
weekendy

-forma prawna przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwo
jednoosobowe
II PLAN MARKETINGOWY

1. Rynek:
Przeprowadziłem ankietę wśród 50 osób, 48 z nich wyraziło chęć skorzystania z mojej usługi. Cenę za umycie jednego auta ustaliłem na 15 zł. Będzie to mycie ręczne, w piątki i soboty. Osoby biorące udział w ankiecie jako najważniejsze cechy wykonawcy takiej usługi wskazywały dokładność, cierpliwość oraz uczciwość.

2.Konkurencja:
Na rynku nikt nie oferuje ręcznego mycia aut. Jest wiele myjni automatycznych jednak ich ceny są dość wysokie i wynoszą od 15 do 50 złotych. Osoby pytane w ankiecie zaznaczały że ta cena jest wysoka a jakość usługi średnia.

3. Reklama:
Sporządziłem kilkadziesiąt ulotek i ogłoszeń reklamowych które rozpowszechniane będą w warsztatach mechanicznych, sklepach oraz stacjach paliw.

III PLAN FINANSOWY

1. Koszty związane z rozpoczęciem działalności:
-kupno niezbędnych materiałów (wiadro, gąbki, szmatki, płyny) 50 zł
-woda 30zł
-reklama 25zł
Razem: 105zł

2. Ustalenie ceny usługi:
- cenę ustalono na 15 zł.
Liczba aut, które muszę umyć, aby pokryć koszty rozpoczęcia działalności:
105zł : 15zł = 7 aut

3. Przewidywane miesięczne koszty firmy:
-kupno materiałów do wykonywania usług: 45 zł
30 zł
-reklama: 10 zł
Razem: 85 zł

4. Obliczenie progu rentowności:
- aby pokryć koszty funkcjonowania firmy muszę umyć przynajmniej 6 aut co wynika z obliczenia: 85zł : 15zł = 5,6

5.Planowany przychód i dochód:
- zaplanowałem miesięczny przychód w wysokości 720 zł
-dochód wynika z obliczenia:
Planowany miesięczny przychód: 520 zł
Przewidywane koszty miesięczne: 85 zł

Dochód: 435 zł

-aby osiągnąć planowany przychód należy w ciągu 8 dni umyć 6 aut. Co wynika z obliczenia:
8 dni* 6 aut* 15 zł = 720 zł

6. Bilans otwarcia:

AKTYWA PASYWA
1.materiały potrzebne do rozpoczęcia działalności: 50 zl 1.kapitał własny: 105 zł
2.środki pieniężne: 55 zł
Razem aktywa: 105 zł Razem pasywa: 105 zł

IV ROZWÓJ FIRMY:

Na podstawie przeprowadzonej ankiety, stwierdzam że zapotrzebowanie na tą usługę będzie coraz większe. Coraz więcej osób wyraża chęci skorzystania z moich usług. Wskazując czynniki osiągnięcia dość wysokiej pozycji na rynku klienci wskazywali uczciwość, terminowość, dokładność oraz cierpliwość.
W miarę wzrostu zapotrzebowania na usługę oraz wzrostu liczby klientów, firma zwiększy ilość mytych samochodów zatrudniając pracownika.

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Biznes Plan jako narzędzie planowania inwestycji

1. POJĘCIE BIZNES - PLANU

Biznes plan to dokument określający cele, jakie firma chce osiągnąć, strategia działania oraz ramy czasowe, w jakich cele te powinny być osiągnięte.
Plan działalności przedsiębiorstwa, uwzględniaj...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Biznes plan – jest specyficznym zbiorem ustaleń opisowych, analiz
i prognoz, określających cele firmy oraz zadania i sposoby postępowania zmierzające do osiągnięcia tych celów w przyszłości, przy założonych uwarunkowanych gospodar...

Zarządzanie

Jak opracować biznes plan

Biznes plan powinien być przejrzysty, łatwy do czytania, podbudowany sprawdzalnymi faktami i danymi – a więc rzetelny i przekonywujący dzięki obiektywnemu przedstawieniu różnych aspektów przedsięwzięcia.
Opracowując go należy zdawa...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Istota biznes planu

Biznes planem nazywamy inaczej plan gospodarczy, plan przedsięwzięć.
Jest dokumentem określającym postęp przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu, jest przewodnikiem dla jego działań strategicznych i taktycz...

Zarządzanie

Planowanie, Biznes plan, Organizowanie

Wykład 26.09-2004

Literatura:
- R.W. Griffin – Podstawy zarządzania organizacjami
- J.A. Stoner, C.Wankel – Kierowanie
- H. Bieniak – Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem


1. Przedsiębiorstwo
2. Fun...

Zarządzanie

Biznes plan – ćwiczenia

Biznes plan – ćwiczenia

Literatura
1. C. Barrow (1995) Warszawa, „Biznes plan, czyli jak zrobić dobry interes”.
2. E. Filow, J. Skrzypek (1996) Warszawa, Poltext, „Biznes plan”
3. M. Mulak (1995), Kraków, „Jak opr...