Wykształcenie jest niezbędne do tego aby w pełni stać się człowiekiem

Kategorycznie nie zgadzam się z wyżej wymienioną tezą i dołożę wszelkich starań aby ją obalić i udowodnić swoją prawdę.
Zacznijmy od tego co rozumiemy pod pojęciem człowiek.
W dzisiejszych czasach chorej i zepsutej ludzkości, trudno znaleźć osobę zasługującą na miano prawdziwego człowieka.
Prawdziwy człowiek powinien być wrażliwy na krzywdę innych, tolerancyjny i samokrytyczny.
Człowiek kształtuje swoją osobowość przez całe życie.
Spotykamy się w życiu z różnymi ludźmi ,osobowościami, mamy styczność z różnymi sytuacjami. Jeżeli z każdej takiej sytuacji potrafimy wyciągnąć naukę , od każdego czegoś się nauczyć , to znaczy , że możemy być prawdziwym człowiekiem.
Człowiek niewykształcony przekaże ludziom to samo co wykształcony , tyle , że prostszym , zrozumiałym dla ogółu językiem. Cóż z tego , że utonie w morzu kolokwializmów, ale zrobi to z taką pasją i zaangażowaniem , z jakim żaden snobistyczny wykształcony tego nie zrobi; nie zrobi , bo uważa się za lepszego, i oddawanie się takim uczuciom jak radość , euforia(typowo ludzkim uczuciom) jest dla niego poniżające.
Znam wielu niewykształconych ludzi , którzy potrafią się inteligentnie wypowiedzieć , mają swoje zdanie na różne tematy i są z pewnością inteligentniejsi niż reprezentujący nas, polskie społeczeństwo, wykształceni politycy.
Najważniejszą cechą prawdziwego człowieka jest zdolność krytycznej samooceny. Niestety większości wykształconych tej cechy brak. Zanika ona gdy człowiek zdobywa wykształcenie , gdyż w tedy czuję się lepszy od otaczających go niewykształconych i zaczyna go ogarniać pycha, która wyniszcza resztki jego człowieczeństwa i w rezultacie stopniowo zamienia go w snobistycznego chama.
Reasumując: Nauczyciel w szkole nie nauczy dziecka jak stać się prawdziwym człowiekiem. Nauczą go tego rodzice i problemy, które będzie musiał pokonać na swojej życiowej drodze. Wiedza nie czyni z nas człowieka , lecz to jak ją wykorzystamy. Dodatkowa wiedza może nam rozjaśnić poglądy na pewne sprawy , poszerzyć nasze horyzonty , ale na pewno nie uczyni nas prawdziwym człowiekiem.

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Kształcenie się dorosłych

KSZTAŁCENIE SIĘ DOROSŁYCH - PRZYMUS CZY WOLNY WYBÓR?


1. Geneza, cele i funkcje edukacji dorosłych.

Pod pojęciem „edukacja dorosłych” lub równoważnie używanym w naszym kraju terminem „oświata dorosłych” roz...

Pedagogika

Rola kryzysu w rozwoju człowieka - szansa czy zagrożenie? Na przykładzie teorii rozwoju psychospołecznego Eriksona.

TEMAT: Rola kryzysu w rozwoju człowieka – szansa czy zagrożenie? Na przykładzie teorii rozwoju psychospołecznego Eriksona.


Plan pracy:


1.Pojęcie kryzysu i przedstawienie czym jest i na czym polega teoria Erika Erik...

Psychologia

Jak w poszczególnych fazach rozwojowych działaniami edukacyjnymi można rewitalizować potrzeby poznawcze i kompetencje społeczne.

Erik H. Erikson na podstawie obserwacji, praktyki klinicznej, eksperymentów, a także refleksji teoretycznej, w rozwoju człowieka wyróżnił osiem faz. Fazy te są od siebie zależne, nie jest możliwe podejmowanie zagadnień związanych z jedną...

Psychologia

Jak w poszczególnych fazach rozwojowych działaniami edukacyjnymi można rewitalizować potrzeby poznawcze i kompetencje społeczne.

Erik H. Erikson na podstawie obserwacji, praktyki klinicznej, eksperymentów, a także refleksji teoretycznej, w rozwoju człowieka wyróżnił osiem faz. Fazy te są od siebie zależne, nie jest możliwe podejmowanie zagadnień związanych z jedną...

Biologia

Biotechnologia

BIOTECHNOLOGIA I BIZNES. CO MOŻESZ ROBIĆ BĘDĄC BIOTECHNOLOGIEM.
Biotechnologia jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin nauki prawdopodobnie również dlatego , że oprócz badań podstawowych ma niesamowicie dużo za...