Biznes plan

BIZNES PLAN FIRMY „ ”

1. Streszczenie

Pragniemy przedstawić podstawowe założenia dotyczące działalności firmy, która z pewnością będzie się cieszyć dużym powodzeniem w powiecie zamojskim. Jest to firma kosmetyczna. Głównym jej celem jest świadczenie usług w zakresie pielęgnacji ciała oraz sprzedaż kosmetyków. Firma ta została założona w listopadzie tego roku. Mieści się ona w budynku przy ulicy Lubelskiej 88. Nie posiadamy na dzień dzisiejszy dużych osiągnięć, co jest spowodowane bardzo krótkim okresem istnienia na rynku. Świadczenie usług rozpoczęliśmy od prostych i tanich zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających. Oczekiwane wyniki po roku naszej działalności wynoszą 4 000 zł wliczając w to poniesione wcześniej koszty. Jest ona oczywiście zależna od wielu czynników jak na przykład ilość klientów. W celu dalszego funkcjonowania i rozwoju firmy niezbędne będzie zainwestowanie ok. 42 000 zł na zakup:
· Ubrań ochronnych
· Narzędzi do depilacji ciała
· Solarium
· Łóżka do masażu
· Drukarki


Finansowe źródła pokrycia:
Meble biurowe
Samochód
Komputer wraz z oprogramowaniem
Fotel kosmetyczny
Telefon
Kosmetyki


2. Opis firmy

Firma „Dziubuś” jest początkującą firma, lecz właścicielka ...... jest doświadczoną kosmetyczką i już wiele lat pracuje w tej branży. Oprócz niej właścicielem firmy jest jej mąż Bartek Garbaty. Zakres działalności firmy będzie obejmował: zabiegi oczyszczające i pielęgnacyjne, sprzedaż kosmetyków, solarium, depilację całego ciała a w przyszłości także salon masażu. W ofercie tej firmy znajdą się preparaty nie rozpowszechniane przez konkurentów. Salom kosmetyczny posiada do zagospodarowania 77 m2 obecnie w użyciu jest 48 m2. Mamy podpisane kontrakty z pracownikami na okres pół roku, które zostaną po tym okresie przedłużone na czas nieokreślony jeżeli nie wystąpią żadne komplikacje.


3. Zarządzanie

Obecnie posiadamy 3 pracowników. Dwóch pracowników wykonuje wszystkie usługi kosmetyczne w gabinecie zaś trzeci pracownik - księgowa zajmuje się umawianiem klientów na wizyty, opłatami. Zarząd firmy składać się będzie z 3 osób: księgowej oraz dwóch właścicieli podejmujących najważniejsze decyzje. Nie mamy jeszcze kompletu pracowników, których liczba wynosi docelowo 7.


4. Plan marketingowy

Pragniemy uzyskać dodatkowe finanse na dalszy rozwój działalności. Głównym celem firmy jest uzyskanie jak największej ilości stałych klientów dobra jakość usług, wprowadzenie nowych technologii na zamojski rynek i rozwój firmy może w przyszłości otwarcie nowych punktów usługowych. Usługi jakie świadczy nasza firma nie są kompletne i planujemy szybkie ich powiększenie. Posiadamy dogodne miejsce do założenia firmy miejsce niezwykle ciekawe, które sprzyja rozwojowi. W naszym salonie będziemy reklamować znakomite marki kosmetyków, które sprzedajemy takie, jak: Soraya, Kolastyna, Jonson&Jonson. Reklama z pewnością korzystnie wpłynie na rozwój firmy i zwiększy znajomości firmy na rynku, dlatego postanowiliśmy brać udział w różnych imprezach zamojskich i sponsorować je jak finanse nam na to pozwolą. Planujemy organizowanie konkursów i promocji. Oferujemy profesjonalne doradztwo i gwarantujemy zadowolenie z naszych usług.


5. Plan organizacyjny

Zatrudniliśmy już pracowników i wyremontowaliśmy budynek. Pracownicy otrzymują pensję co miesiąc każdego ostatniego dnia miesiąca do rąk, w przypadku dużych zysków firmy gwarantowane premie. Miesięczna wypłata wynosi około 800 zł na osobę. Współpracujemy z kilkoma firmami w celu zaopatrzenia sklepu. Najważniejszym celem jest obecnie kupno solarium, które może przynieść duże zyski. Nasza strona internetowa jest już prawie ukończona. Pozwoli ona na skuteczniejszą promocję naszej firmy. Mamy zaciągnięty kredyt w banku w wysokości 2 000 zł.


6. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia

Podpisaliśmy już kontrakt z firmą „Ir-Trans” wybranej w przetargu na transport kosmetyków i sprzętu do firmy. W przyszłości chcemy wykupić budynek w którym mieści się salon. Po całkowitym zagospodarowaniu powierzchni planujemy otwarcie nowych punktów usługowych. Naszym zdaniem trzeba jak najszybciej działać. Jedyną przeszkodą może być brak funduszy, których ciągle poszukujemy. Jak najszybciej musimy spłacić kredyt zaciągnięty w banku. Nie chcemy mieć długów oraz płacić zbędnych odsetek.


7. Analiza ryzyka

Konkurencyjność w powiecie zamojskim jest duża jeśli chodzi o branżę kosmetyczną ale naszym sposobem na przebicie jest świadczenie usług nietypowych i nowoczesnych. Pragniemy wprowadzić nowe technologie na rynek. W tym celu uczestniczymy w targach i jeździmy na szkolenia. Szczególnie bierzemy pod uwagę umiejętności i wiedzę pracowników. Nie lekceważymy także konkurencji.

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Biznes Plan jako narzędzie planowania inwestycji

1. POJĘCIE BIZNES - PLANU

Biznes plan to dokument określający cele, jakie firma chce osiągnąć, strategia działania oraz ramy czasowe, w jakich cele te powinny być osiągnięte.
Plan działalności przedsiębiorstwa, uwzględniaj...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Biznes plan – jest specyficznym zbiorem ustaleń opisowych, analiz
i prognoz, określających cele firmy oraz zadania i sposoby postępowania zmierzające do osiągnięcia tych celów w przyszłości, przy założonych uwarunkowanych gospodar...

Zarządzanie

Jak opracować biznes plan

Biznes plan powinien być przejrzysty, łatwy do czytania, podbudowany sprawdzalnymi faktami i danymi – a więc rzetelny i przekonywujący dzięki obiektywnemu przedstawieniu różnych aspektów przedsięwzięcia.
Opracowując go należy zdawa...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Istota biznes planu

Biznes planem nazywamy inaczej plan gospodarczy, plan przedsięwzięć.
Jest dokumentem określającym postęp przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu, jest przewodnikiem dla jego działań strategicznych i taktycz...

Zarządzanie

Planowanie, Biznes plan, Organizowanie

Wykład 26.09-2004

Literatura:
- R.W. Griffin – Podstawy zarządzania organizacjami
- J.A. Stoner, C.Wankel – Kierowanie
- H. Bieniak – Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem


1. Przedsiębiorstwo
2. Fun...

Zarządzanie

Biznes plan – ćwiczenia

Biznes plan – ćwiczenia

Literatura
1. C. Barrow (1995) Warszawa, „Biznes plan, czyli jak zrobić dobry interes”.
2. E. Filow, J. Skrzypek (1996) Warszawa, Poltext, „Biznes plan”
3. M. Mulak (1995), Kraków, „Jak opr...