Marketing i jego zadania w przedsiębiorstwie

1. Pojęcie marketingu marketing to działalność która polega na rozpoznawaniu, kształtowaniu i zaspokajaniu potrzeb odbiorców, co z 1 strony daje korzyści samym odbiorcom, z drugiej zapewnia korzyści ekonomiczne firmie: zysk i ekspansje rynkowe
2. Co było przyczyną rozwoju marketingu?
a) postęp tecniczny i wzrost wydajności pracy, które doprowadziły do wzrostu produkcji oraz trudności ze zbytem
b) zaostrzenie się konkurencji
c) wzrost zamożności ludności
d) rozwój środków masowego przekazu głownie telewizji
3. Podstawowe zadania marketingu
- rozpoznanie potrzeb odbiorców
- przygotowanie odpowiedniej oferty rynkowej
- skoordynowanie działań personelu produkcyjnego, służb finansowych i handlowych
- dostarczenie satysfakcji odbiorcom
- osiągnięciu celu przedsiębiorstwa

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Opracowane zagadnienia na egzamin - marketing

Marketing- zintegrowany zbiór instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, opartych na rynkowych regułach postępowania.
Orientacja rynkowa- cechy: określony punkt wyjścia podejmowania działań (konsument), pro...

Marketing

Marketing-ściąga

1. ORIENTACJE MARKETINGOWE FIRMY: Wyróżnia się 4 podstawowe fazy rozwoju ogólnej orientacji przedsiębiorstw: •Orientacja produkcyjna – jest to faza związana z przyśpieszonym życiem gospodarczym XVII w; na podstawie odkryć i wdrażania n...

Marketing

Marketing - ściąga.

Marketing jest to zbiór indywidualnych oraz organizacyjnych działań ułatwiających oraz przyspieszających satysfakcjonującą wymianę produktów, usług oraz idei z dynamicznym otoczeniem.
Marketing jest procesem społecznym i zarządczym ...

Marketing

Marketing ściąga ok!!!

Marketing to dostarczanie właściwego produktu na właściwy rynek, we właściwym czasie i po właściwej cenie. Marketing mix tworzą 4 elementy: 1) Produkt – dobro, usługa lub pomysł mający zaspokoić potrzeby konsumenta. 2) cena – warto�...

Zarządzanie

Zarządzanie w przedsiębiorstwie.

ZAGADNIENIA Z PRZEDMIOTU: ZARZĄDZANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
1. Pojęcie, istota, i funkcje zarządzania
2. Charakterystyka podstawowych funkcji zarządzania, planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola
3. Geneza nauki zarządzani...