Międzynarodowe Systemy Hotelowe

MSH ukształtowały się przed drugą wojną światową w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Kluczowymi przesłankami powstania i rozwoju systemów były: dynamiczny rozwój ruchu turystycznego i wynikający z niego popyt na usługi hotelarskie przystosowane do zróżnicowanych potrzeb gości, atrakcyjność inwestycji w obiekty hotelarskie, konkurencja na rynku usług hotelarskich, koncentracja i korzyści płynące ze skali działalności

Systemy – łańcuchy hotelowe: pojęcie, cechy charakterystyczne, główne łańcuchy hotelowe na świecie i w Polsce.

Przemiany ilościowo-jakościowe ruchu turystycznego krajowego i międzynarodowego sprawiły, że zakres usług hotelarskich staje się coraz szerszy i urozmaicony. Dotyczy to głównie hotelarstwa tradycyjnego, czyli hoteli. Konkurencja na światowym rynku usług hotelarskich doprowadziła do zmiany formy działalności hoteli. Wyrazem tych zmian jest specjalizacja i koncentracja we współczesnym hotelarstwie światowym. Konwencją omawianych zjawisk jest powstanie łańcuchów lub systemów hotelowych. Przez system hotelowy należy rozumieć zestaw obiektów hotelowych zarządzanych lub nadzorowanych przez centralę, która wypracowała indywidualne cechy charakterystyczne w odniesieniu do funkcji, standardu, zakresu świadczonych usług, organizacji i innych cech zewnętrznych.
Podstawą określonego systemu hotelowego jest rodzaj jego specjalizacji, np.:
a. Obsługa kongresów i zjazdów
b. Obsługa ruchu turystycznego wypoczynkowego, ze szczególnym uatrakcyjnieniem pobytu
c. Obsługa ruchu turystycznego pobytowego
d. Obsługa ruchu turystycznego zmotoryzowanego
e. Obsługa turystyki rozrywkowej
f. Obsługa turystyki wodnej
g. Obsługa turystyki krajoznawczej
h. Obsługa ruchu handlowego.
Główne łańcuchy hotelowe na świecie i w Polsce:
i. Holiday Inn
ii. Hospitality Franchise
iii. Best Western
iv. Choince
v. Accor
vi. Mariott
vii. ITT Sheraton
viii. Hilton Hotels
ix. Forte
x. Hyatt
Międzynarodowe systemy hotelowe, które pierwsze weszły na polski rynek
2.1. Intercontinental Hotels Corporation (1974 r.)
2.2. Societe Intemationale d'Exploatation Hóteliere Novotel (1975 r.)
2.3. Holidaylnn(1976r.)
Inwestycje hotelarskie w Polsce z udziałem kapitału zagranicznego
l. Etap I - lata siedemdziesiąte do połowy lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku
2. Etap II - druga połowa lat osiemdziesiątych
3. Etap III -po 1990 roku

Dodaj swoją odpowiedź
Turystyka i rekreacja

Międzynarodowa polityka turystyczna WSTiH 2008

MIĘDZYNARODOWA POLITYKA TURYSTYCZNA

ISTOTA POLITKI TURYSTYCZNEJ ? 7.10.2008 r.

Zakres polityki turystycznej w skali krajowej i międzynarodowej.

Termin polityka turystyczna może występować w podwójnym znaczeniu:
1...

Turystyka i rekreacja

Specjalizacja – egz. hotelarstwo

Specjalizacja –egz. hotelarstwo
CZĘŚĆ OGÓLNA:

1) Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelarskich
Klasyfikacja to podział obiektów na rodzaje charakteryzujące się przede wszystkim zakresem działalności.
Kategor...

Turystyka i rekreacja

Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego

Metody i Techniki Obsługi Ruchu Turystycznego


Zakres materiału

1. Podstawowe pojęcia i definicje związane z turystyką i ruchem turystycznym .
2. Systemy organizacji obsługi ruchu turystycznego na świecie .
1. Ś...

Turystyka i rekreacja

Znaczenie turystyki.

Rozwój turystyki na skalę światową rozpoczął się w wieku XX i dalej jest zauważalny. Wzrost turystyki obrazuje ciągłe zwiększanie się ruchu turystycznego i przyrost dochodów z tej dziedziny, np. w 1950r. liczba podróżujących osób wy...