jak obliczyć błąd pomiarowy tych liczb: 12,98 12,96 12,66

jak obliczyć błąd pomiarowy tych liczb: 12,98 12,96 12,66
Odpowiedź

[latex]overline{x} = cfrac{12,98+12,96+12,66}{3} = cfrac{38,6}{3} = cfrac{193}{15} = 12,8(6)[/latex] [latex]sqrt{cfrac{(frac{193}{15} - frac{1298}{100})^2 + (frac{193}{15} - frac{1296}{100})^2 + (frac{193}{15} - frac{1266}{100})^2}{3}} =[/latex] [latex]=sqrt{cfrac{(frac{3860}{300} - frac{3894}{300})^2 + (frac{3860}{300} - frac{3888}{300})^2 + (frac{3860}{300} - frac{3798}{300})^2}{3}} =[/latex] [latex]=sqrt{cfrac{(-frac{34}{300})^2 + (-frac{28}{300})^2 + (frac{62}{300})^2}{3}} =sqrt{cfrac{frac{1156}{90000}+frac{784}{90000}+frac{3844}{90000}}{3}}=[/latex] [latex]=sqrt{cfrac{5784}{270000}} = cfrac{sqrt{5784}}{sqrt{270000}} = cfrac{2sqrt{1446}}{300sqrt{3}} = cfrac{1}{150}sqrt{482}approx 0,1464 approx 14,64\%[/latex]

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Badania Marketnigowe krok po kroku (materiały od wykładowcy)

BADANIA MARKETINGOWE

ROLA BADAŃ MARKETINGOWYCH W ZARZADZANIU I PROJEKTOWANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH

Badania marketingowe – systematyczni i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania oraz prezentacji informacji na potrzeby pode...