Promocja w usługach kosmetycznych

Promocja w usługach kosmetycznych
(w załączniku jest fajne ten tekst sformatowany, polecam)

Jedną z ważniejszych tendencji rozwoju współczesnych gospodarek jest sukcesywny wzrost znaczenia usług. Nic, więc dziwnego, że na rynku wydawniczym pojawia się coraz więcej prac poświęconych marketingowi usług bankowych, turystycznych czy ubezpieczeniowych.
Skupmy się jednak na usługach a konkretniej na usługach kosmetycznych.

Rynek usług kosmetycznych coraz bardziej się rozwija, gałąź tego rynku przechodzi fazę rozkwitu, ponieważ statystyki mówią, że społeczeństwo polskie jak i innych krajów starzeje się. Płace stopniowo podwyższają się, a więc więcej pieniędzy przeznaczane będzie na urodę, zarówno przez panie jak i panów. Salony kosmetyczne powstają praktycznie z dnia na dzień. Klienci staja się coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi tego typu usługi.
Nowo powstałe zakłady w pierwszych latach działalności będą miały stosunkowo niewielki udział w rynku usług kosmetycznych. Jednak dzięki usługom świadczonym na wysokim poziomie oraz dobrej reklamie i promocji z roku na rok ich udział będzie znacznie się zwiększał.
Jak wiemy i przekonujemy się w dzisiejszych czasach promocja jest nieodzownym elementem, który ma wpływ na oddziaływanie odbiorców na produkty i usługi danej firmy. Cały ten proces polega na przekazaniu im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększyć wiedzę na temat produktów lub usług oraz samej firmy w celu stworzenia dla nich preferencji na rynku.

Na rynku, jakim jest kosmetologia promocja produktów i usług wymaga nieco zaawansowanych, wyszukanych, oryginalnych metod promocji.

Pierwsza z metod promocji, która jest najbardziej rozpowszechniona, jest reklama w Internecie. Salony kosmetyczne, jak i firmy zamieszczają na witrynach portali banery reklamowe i treścią, która ma trafić do potencjalnego klienta.
Pozostając przy tej formie promocji trzeba uwzględnić informacje przesyłane mailem.
Cenione i szanujące się przedsiębiorstwa powinny posiadać własną stronę WWW.

Skuteczną metodą jest zamieszczanie próbek danych kremów, maseczek, czy olejków w kolorowych pismach. Ta metoda sprawdzą się tylko przy dużych nakładach finansowych i co z tym związanie przewidywanym zyskiem.

Często zdarza się tak, że w czasopismach bądź książkach telefonicznych znajdujemy darmowe kupony na usługi w wybranych salonach. Taki salon zakłada, iż dobrze obsłużony klient wróci by skorzystać ponownie z usług tym razem odpłatnie. W tej promocji przedsiębiorstwo stawia także na marketing wirusowy, to znaczy przekazywanie między sobą opinii i tym samych polecanie wybranego salonu.
Jak można zauważyć na przykład w centrach handlowych, promocje z wykorzystaniem darmowych usług nie tylko są przeprowadzanie w gabinetach. Osobie przechodzącej obok takiego stoiska w centrum handlowym proponowany jest jakiś zabieg kosmetyczny. Po wykonaniu go, klient zazwyczaj dostaje wizytówkę z lokalizacją salonu, który promuje swoje usługi. Zazwyczaj jest tak, że klient będzie korzystał z usług owej firmy.

Coraz częstszą promocji swoich usług i produktów są targi. To tradycyjnie rodzaj wystawy, ekspozycji towarów na arenie międzynarodowej lub krajowej połączonej ze sprzedażą. Obecnie pojmowane jako wydarzenia targowe - narzędzie marketingu bezpośredniego (twarzą w twarz) służące budowaniu relacji z dotychczasowymi i potencjalnymi kontrahentami. Ekspozycja targowa jest tylko jednym z elementów tworzących targi.. Obserwuje się wysoką specjalizację wydarzeń targowych, koncentrację na określonych sektorach rynku. Targi to także określenie na zespół infrastruktury tj. hal, biur i zaplecza organizacyjnego. Największym kompleksem tego typu w Polsce są Międzynarodowe Targi Poznańskie skupiające ponad 50% powierzchni wystawienniczej kraju, oraz ponad 60% wystawców.


Kolejną metodą promocyjną jest udzielanie darmowych zabiegów poprzez skorzystanie, z jakiego droższego elementu odmładzającego lub upiększającego. W tym celu klienci często dostają kupony na wybrane usługi, i tym zaczyna wchodzić w grę marketing wirusowy ? informowanie swoich znajomych o owych gratisach.
Tak, więc widzimy, że promocja odgrywa ogromnie ważną rolę także na rynku usługowym, w takich gałęziach nawet jak kosmetologia.

Dodaj swoją odpowiedź
Podstawy przedsiębiorczości

Biznes Plan

BIZNESPLAN STUDIA OPALAJĄCEGO I USŁUG PIELĘGNACJI PAZNOKCI „SŁONECZNE STUDIO”


Spis treści:
1. Streszczenie wykonawcze.
1.1.Krótki opis przyszłej działalności
1.2. Źródła finansowania
2. Opis (charakterys...

Podstawy przedsiębiorczości

Salon fryzjersko - kosmetyczny Bella

Wstęp:

Zamiarem moim jest stworzenie salonu fryzjersko-kosmetycznego, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorskie.
Pomysł ten powstał przede wszystkim w wyniku obserwacji otoczenia. Wynika z nich, że na terenie gdzie chciałbym g...